Hulp gevraagd bij ontwerp Heavy Hauler (Dragon krijgt kleur)

Idd wat Ton zegt,

Hoe hoog gaat ie eigenlijk worden?
Als je hem onder de 33cm houd kan je eens bij MBVP komen rijden!
 
Zo dat begint er aardig op te lijken. Maar is hij niet een beetje erg hoog? Maar het moet worden gezegt dat hij er gaaf uit ziet. Ben benieuwd naar het eind resultaat. Suc6 verder.

Groet, Ton...

Hoi Ton,
denk dat de foto's iets bedriegelijk overkomen wat de hoogte weergave betrefd.
Ik hou schaal 1:14 aan voor de berekeningen van de tekening en de bouw, de totale hoogte van de kap is op dit moment 185mm.;)
Heb de totale hoogte van de truck, dit is afhankelijk van de airco, op ongeveer 285mm gepland. :p
Dat zou een schaalhoogte van 3,99 meter opleveren. Zit dan dus net onder de toegestane schaalhoogte van 4 meter. :D


Idd wat Ton zegt,

Hoe hoog gaat ie eigenlijk worden?
Als je hem onder de 33cm houd kan je eens bij MBVP komen rijden!

Hoi Mark,
zal nog wel een poosje duren voordat de truck op zijn wielen staat en rijklaar is, maar maak tegen die tijd graag een keer gebruik van je uitnodiging. :D
In mij eigen omgeving, Brummen (Gelderland), is dacht ik geen modeltruckbaan in de buurt. :(

Zoals al gemeld, probeer ik de totale hoogte van de truck zo rond de 28,5 á 29 cm te houden.

De lengte van de truck, zal nog een verhaal apart gaan worden denk.
Het is de bedoeling dat er 3 aangedreven achterassen onder het chassis komen.
Als ik nu de lengte van de kap op dit moment meen, 450mm, en daar ruw weg 3 assen van ieder 90mm achter zet, zit ik al op een totale lengte van 720mm.
Aardig eindje dacht ik :p

Moet dan alleen nog even bedenken hoe ik het hele gevaarte goed door bochten kan laten sturen. :lol:
 
Dat zal niet meevallen om het gevaarte goed door de bocht heen te sturen.Ik had het mijn roadtrain ook wel eens moeite om een bocht netjes te nemen.En dan het vrhaal met de twee tanktrailers die er achter hingen.Is wel spannend om zoiets te leren.
Ik had toen hier thuis flink geoefend met de roadtrain om de stoelpoten heen.
Lachen ,gieren brullen natuurlijk.

Maar denk er maar eens over na.
groetjes marcel.
 
Hoi Ton,

Moet dan alleen nog even bedenken hoe ik het hele gevaarte goed door bochten kan laten sturen. :lol:

Als je nou de 1ste aangedreven as vervangt voor een (aangedreven) stuuras. zou het toch al een stuk beter moeten sturen.
 
Als je nou de 1ste aangedreven as vervangt voor een (aangedreven) stuuras. zou het toch al een stuk beter moeten sturen.

Heb ik al aan zitten denken Mark, maar zal dan een stuuras met dubbelle wielen moeten zien te maken. :p

Mijn bedoeling is om 12 wielen aan de achterkant van de truck te plaatsen. ;)
 
Alclad grondlak/mirco vuller binnen

Ik weer helemaal :D, tegen alle verwachtingen stond toch nog UPS voor onze deur vanmiddag.
Kwam even de gondlak afleveren die ik maandag besteld had.

Laat de lak vandaag even met rust, kan deze op de goede temperatuur komen. ;)

Maar denk morgen of ander uiterlijk overmorgen de eerste grondlaag aan te brengen op de kap om te zien of deze al redelijk glad geschuurt en geplamuurt is. :lol:

Hou jullie weer op de hoogte.
 
Eerste grondlak laagje aangebracht

Had even een beetje tijd vandaag, dus snel even de airbrush gepakt en de eerste 2 laagjes grondlak aangebracht. :)

Hier een paar foto's van het resultaat.
v8g9c8.jpg


2uf7czp.jpg


2435ge8.jpg


Zoals je op het spatbord kan zien, moet ik nog even wennen aan de Alclad micro vuller. De micro vuller heeft meer pigment dan ik in eerste instantie verwacht had.
De naald van de airbrush raakte hierdoor even wat vervuild en begon wat te sputteren. Nu is het dus een echt spatbord. :lol:

Nu de zaak even rustig laten drogen en dan kan morgen het schuren en plamuren weer beginnen.
 
Cabine is nu helemaal dicht

De afgelopen dagen steeds weer even met de truckkap aan het stoeien geweest.

De meeste grondlak/mircovuller is er nu dus ook weer af gepoetst.
Zo zit het er op en zo is het er ook weer bijna allemaal af. :lol:

Het is goed te zien waar de microvuller zijn werk heeft gedaan.
Alle oneffenheden die nog op de neus en de daken zaten zijn nu zo goed als verdwenen. Waar de donkergrijze vlekken nu nog zitten zaten deze oneffenheden. Die zijn nu ook mooi strak geworden.:D

Heb nu ook eindelijk de achterzijde van de cabine dicht gemaakt. Maar daar heb ik nog geen goed gevoel over. :(
De achterzijde is al wel mooi strak, maar toch heb ik het gevoel dat ik daar nog iets mis.
Weet alleen op dit moment nog niet wat :confused:

Maar hier weer even twee foto's van de achterzijde van de cabine.
ih17cg.jpg


ipze5d.jpg
 
ongelooflijk, op de foto lijkt het al enorm.wat zal het in het echt dan wel niet wezen?

Volgende keer iets ter vergelijking van de grote erbij?
 
ongelooflijk, op de foto lijkt het al enorm.wat zal het in het echt dan wel niet wezen?

Volgende keer iets ter vergelijking van de grote erbij?

Hoi Mark,
op je verzoek, bij deze twee foto's met vergelijkings materiaal. :lol:
Ik heb even voor je een meetlint langs de truck, een luciferdoosje op het spatbord en een gummetje onder het begin van het meetlint gelegd.

xekcwp.jpg


1zyaam8.jpg


De lengte is op dit moment 44,5 cm en de hoogte van de cabine is 19 cm. :lol:
 
Misschien moet je in de hoek die je eraan gemaakt aan de binnenkant 2 componten epoxy doen, dan weet je zekers dat het super sterk is en zul je later nooit geen scheurtjes zien aan de buitenkant in de lak. Tis maar een suggestie hoor.
Verder veel succes met je project, ik blijf hem volgen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je in de hoek die je eraan gemaakt aan de binnenkant 2 componten epoxy doen, dan weet je zekers dat het super sterk is en zul je later nooit geen scheurtjes zien aan de buitenkant in de lak. Tis maar een suggestie hoor.
Verder veel succes met je project, ik blijf hem volgen.

Hoi Ghossie,
is op zich geen slecht idee, die plekken kunnen inderdaad wel wat versteviging gebruiken. :-)
Maar welke kan ik daar het beste voor gebruiken en hoe kan ik dat het beste aanbrengen ?
Is het mss geen goed idee om alle naden aan de binnen kant met dat spul te verstevigen?
Heb totaal geen ervaring met epoxy en er nog nooit mee gewerkt.

Marcel, rottierood, waarschuwde me ook al voor scheurtjes, dus kan ik beter voor de tijd de nodige maatregelen nemen.
Beter voorkomen dan genezen, zeggen ze toch altijd. ;)
 
Hoi Ghossie,
is op zich geen slecht idee, die plekken kunnen inderdaad wel wat versteviging gebruiken. :-)
Maar welke kan ik daar het beste voor gebruiken en hoe kan ik dat het beste aanbrengen ?
Is het mss geen goed idee om alle naden aan de binnen kant met dat spul te verstevigen?
Heb totaal geen ervaring met epoxy en er nog nooit mee gewerkt.

Marcel, rottierood, waarschuwde me ook al voor scheurtjes, dus kan ik beter voor de tijd de nodige maatregelen nemen.
Beter voorkomen dan genezen, zeggen ze toch altijd. ;)


af993e0fc2c7dd2dc07c0d.gif


Deze is het van Bison, er wordt een mengbakje en spatel bijgeleverd, niet in één keer te veel klaar maken want het droogt snel, maar wordt echt bere sterk. Veel suxx6;) O ja, en gewoon aanbrengen en mengen met de dunne kant van de spatel, en het voordeel is ook nog je drukt van beide precies genoeg om een goede menging te krijgen wat met andere soorten nogal eens natte vingerwerk is.
 
Laatst bewerkt:
af993e0fc2c7dd2dc07c0d.gif


Deze is het van Bison, er wordt een mengbakje en spatel bijgeleverd, niet in één keer te veel klaar maken want het droogt snel, maar wordt echt bere sterk. Veel suxx6;) O ja, en gewoon aanbrengen en mengen met de dunne kant van de spatel, en het voordeel is ook nog je drukt van beide precies genoeg om een goede menging te krijgen wat met andere soorten nogal eens natte vingerwerk is.

Hoi Ghossie,
bedankt voor de tips en uitleg. :D
Zal één deze dagen even bij de bouwmarkt naar binnen huppellen om het spul te halen. Kan ik er mooi het weekend mee aan de gang gaan. ;)
 
Hoi Ruud,

Het wordt steeds beter en beter, echt knap werk.:worship:
Inderdaad de achterzijde lijkt iets te missen :confused:,mede doordat het zo'n groot vlak is. Als ik de achterzijde van de originele cabine bekijk zie ik aan de zijkanten een strip met ik vermoed klinknagels, je zou deze eventueel kunnen verlengen en doortrekken naar boven. Een andere mogelijkheid is het aanbrengen van verhogingen/verlagingen (abs stroken enz). dit ziet men ook aan de achterzijde van europese trucks om de achterwand te verstevigen, zo wordt het vlak wat gebroken.

Mvg Jan
 
Hoi Ruud,

Het wordt steeds beter en beter, echt knap werk.:worship:
Inderdaad de achterzijde lijkt iets te missen :confused:,mede doordat het zo'n groot vlak is. Als ik de achterzijde van de originele cabine bekijk zie ik aan de zijkanten een strip met ik vermoed klinknagels, je zou deze eventueel kunnen verlengen en doortrekken naar boven. Een andere mogelijkheid is het aanbrengen van verhogingen/verlagingen (abs stroken enz). dit ziet men ook aan de achterzijde van europese trucks om de achterwand te verstevigen, zo wordt het vlak wat gebroken.

Mvg Jan

Hoi Jan,
denk dat ik inderdaad in die richting moet geen werken.
Mss is straks het plaatsen van een generator ook nog een optie om het vlak te breken. :)

Wel is het zo een mooi vlak om een airbrush tekening op aan te brengen, maar inderdaad, stripverlenging lijkt me in eesrte instantie nog een beste oplossing ;)
 
Back
Top