ik zou het ronde raam weg laten.
voor de rest ziet het er schitterend uit.
Hoi Niels,
mijn gedachte bij het ronde raam was om er een bolraam van te maken.
Zoiets als een halve knikker :lol:
Maar zal er eens een gewoon raam op uitzetten en kijken hoe dat staat.
Plaats er eerdaags dan wel een voorbeeld fotootje van.

Ruud,ik heb je filmpje zitten te bekijken,maar er wordt toch best wel wat sterkte van de kap verwacht qua sterkte.Lijkt mij dat er best wel wat kracht op komt te zitten.Of vergis ik me?
En een Dremel?Werkt dat niet?
Die gebruik ik tegenwoordig.Maar wil niet zeggen dat jou oplossing geniaal is!!!Nooit gezien in de modelbouwwereld dan.
Wel zag ik vroeger dat er op deze manier autoruiten verwijdert werden.Maar die zaten ook nog rubber.Nu zitten ze geplakt.
Wordt een mooie truck waar je mee bezig bent.Ga zo door!!!!
gr Marcel.
Hoi Marcel,
de kracht die er nodig is om het draadje door het materiaal te krijgen valt opzich hard mee.
Normaal haal ik het draadje na ongeveer 30 a 35 keer het draad door het materiaal te hebben gehaald, even een stukje door, zodat je weer met nieuwe draad verder kan werken.

In het filmpje had ik dat even vergeten te doen, daardoor vervuilde de draad en gaat het snijden/zagen inderdaad wat zwaarder.
Was even meer met mijn gedachte bij het filmen dan bij het snijden/zagen.

Voor de makkelijk berijkbare en rechte stukken gebruik ik ook wel eens een dremmel, maar zodra er bochten en moeilijk plekken moeten worden bewerkt, komt het draadje weer te voorschijn.
Dit gaat dan net even iets makkelijker en preciezer.

Wil je echt precies werken met deze methode, is het aan te raden om lang het te snijden/zagen gedeelte het materiaal af te plakken. Je bent dan in staat om heel recht en zuiver te werken.

Zo ga ik straks ook te werk bij het uitsnijden/zagen van de ramen. Dit moet nl vrij nauwkeurig gebeuren omdat ik raamrubbers wil gaan gebruiken en dan moet echt alles goed in elkaar passen.
Als er nog verdere meer belangstelling is in deze methode, wil ik wel kijken of ik van het uitsnijden van de ramen eventueel ook een filmpje kan maken.

Laat maar even weten.
Nu eerst maar weer even het ramenplan verder op me inlaten werken.

Ben er nog niet helemaal uit of ik het ronde raam er nu in zal maken, of dat ik daar een recht raam maak.