Aanpassing sleeper gestart.
Voor dat ik de donorkap met het draadje garen ging bewerken heb ik nog snel even een foto'tje gemaakt van bijde kappen naast elkaar.
Hier is het verschil duidelijk te zien van de neus verlenging.
Voor alle duidelijkheid, links is een orginele kap, recht is de neus met 18mm verlengd.
Daarna is het draadje garen zijn brute werk weer gaan doen en is de sleeper in aanbouw eerst een kopje kleiner gemaakt.
Hierna moest de donorkap er aan geloven. Met een beetje zenuwen de sleeper van de donorkap gehaalt. Toch even een beetje spannend, na deze ingreep is er geen weg meer terug omdat ik dan geen reserve kap meer heb.
Toen ook de donorsleeper een kopje kleiner was gemaakt en de plakranden in de sleeper in aanbouw waren gelijmd, is de donorsleeper achter de kap in aanbouw geplaatst.
Voor dat het lijmwerk begon, heb ik in de om te bouwen kap de grondplaten tijdelijk aangebracht om de juiste afmetingen en een steviger geheel te krijgen zodat alles goed recht kan worden aanbracht.
Nu ik de totale lengte van de kap zo ik werkelijkheid zie, wordt deze truck enorm
Begin me eigenlijk al af te vragen wat voor een soort trailer er straks wel niet achter moet komen om een beetje in verhouding te blijven.
Maar dat zien we wel als het eenmaal zo ver is. Eerst de truck maar eens maken en dat gaat denk ik nog wel even duren voor dat die klaar is, dus tijd zat om daar over na te denken