Hulp gevraagd bij ontwerp Heavy Hauler (Dragon krijgt kleur)

draadje garen mits beetje kwaliteit is scherp genoeg hiervoor, mits dat je het maar strak houdt.

denk aan die pvc zaagjes is gewoon een grof stuk staaldraad beetje grof gemaakt. zolang het onder spanning staat lukt het wel.

of kijk naar papier, wel eens je vinger aan gesneden??? heeft met dezelfde eigenschap te maken.
 
Heb de neus, om deze te verlengen, eerst maar eens met een draadje garen van de kap gesneden

nou ben ik toch erg benieuwd hoe je dit geflikt hebt
begrijp ik het goed dat je dat kunststof gewoon kan "zagen" met een draadje garen? of zit hier meer achter? zoja graag een toelichting

(ik val in dit forum steeds weer van de ene verbazing in de andere) :p

ik heb inderdaad een draadje garen gebruikt.:)
Het garen dat ik gebruikt heb is het zogenaamde ijzergaren. Is bijna overal te verkrijgen. Zelfs in de supermarkten.
Het garen heb ik door een polijstpasta gehaald en even iets aan laten drogen. Hierdoor wordt het garen iets ruwer en stugger waardoor het makkelijker zaagt.
Daarna heb ik de draad als een soort "figuurzaagje" door de kap gehaald. :lol:

Het mooie van deze manier is dat je zo ook makkelijk op moeilijk bereikbare plaatsen kan komen.;)

Wat cheeta schreef is inderdaad een must, je moet tijdens het "zagen" het draadje wel onder een lichte spanning houden. Anders lukt het niet.
 
Nouw Ruud, ik wist dat ze dit ook met marmer en oude wrakschepen doen.
Maar in de modelbouw :) haha geweldig !!!

Als tip kan ik je ook meegeven de spatborden weg te halen.. en andere maken.
DIt omdat deze te groot zijn.
Ik heb dit bij de mijne ook gedaan.

De neus moet aan de voorzijde dan ook wat smaller worden.
Succes.
 
Nouw Ruud, ik wist dat ze dit ook met marmer en oude wrakschepen doen.
Maar in de modelbouw :) haha geweldig !!!

Als tip kan ik je ook meegeven de spatborden weg te halen.. en andere maken.
DIt omdat deze te groot zijn.
Ik heb dit bij de mijne ook gedaan.

De neus moet aan de voorzijde dan ook wat smaller worden.
Succes.


Hoi truck-freak,
weet niet of ik de spatborden ga aanpassen. Het is de bedoeling dat er brede banden aan de voorkant van de truck komen.
Mss dat de spatborden dan beter uit komen ;)


Heb het plaatmateriaal binnen dus het feest gaat beginnen. :lol:
Als ik van het neusje een neus heb gemaakt, post ik wel weer even een foto'tje van de eerste opzet ;)
 
Eerste voorzetje neusverlenging

Zo hier zijn dan de eerste foto's van de verlenging van de King Hauler neus.

Het geheel is met 17 mm verlengd.
16k0qy9.jpg


ehkzg2.jpg


Bij de volgende foto's heb ik even de luchtfilter aan de motorkap gehangen om een betere indruk te kunnen krijgen van de nieuwe situatie.
2vjodag.jpg


mwsegz.jpg


2coobkk.jpg


Het verlengde gedeelte word nog opgevuld met 2mm dik plaatwerk, waarna het plamuren kan beginnen.;)
 
mooi gedaan ruud
het plamuur een weekje laten uitharden want dat blijft krimpen hebben ze me gezegd ( wist u misschien al )

groetjes
 
Even een update'tje van de kap.

Na het opnieuw aan elkaar zetten van de cabine en de neus, heb ik nu de gaten gesloten.

Hier een paar foto'tjes van hoe de zaak er voor staat.

qs6nt0.jpg


33w9ooo.jpg


34jaziw.jpg


1znyetf.jpg


2h2p0k0.jpg


29p6iyt.jpg


Het eerste laagje plamuur zit er nu op.

Het zal nog wel een paar laagjes schuren en plamuren nodig hebben voor het helemaal naar mijn zin is.:)

Met een beetje geluk hoop ik het weekend aan de ombouw van de sleeper te beginnen.
Als dat zover is, volgen er weer wat fotoos.
 
ga je het chassis ook nog verlengen? of bouw je een nieuw chassis?

*tip kijk naar carson mocht je passende profielen nodig hebben
 
hallo
of je neemt alfer profielen
bij de bouwmarkt verkrijgbaar,hornbach in ieder geval wel,
en zagen met een ijzergaren,het is net zoiets als zo een tandenpeuter/flos dingetje met een draadje ertussen,
je zou ook het draad tussen een figuurzaagbeugel kunnen spannen,
dit is ook heel mooi om deuren uit een cabine te snijden(arm 1948 bijv??!!)
die deed het met een messie en was er een hele tijd mee bezig,
ik zal deze tip zeker onthouden,dus bedankt voor die tip,
mvg markioo
 
Hij werd toch verlengd? zie helemaal niet dat de zaag erin is geweest.
Ziet er goed uit de verlenging
 
ga je het chassis ook nog verlengen? of bouw je een nieuw chassis?

*tip kijk naar carson mocht je passende profielen nodig hebben

Hoi Cheeta,
het is wel de bedoeling dat het een langer chassis gaat worden dan het standaard bijgeleverde chassis.
Heb bij "Der Getriebedoktor" alu profielen gezien van 80 cm. voor en heel redelijke prijs.
Zou ongeveer de afmeting zijn die ik denk ik nodig heb.
Maar zal zeker nog even naar de carson profielen kijken of daar nog wat te vinden is wat eventueel beter geschikt is.;)


Hij werd toch verlengd? zie helemaal niet dat de zaag erin is geweest.
Ziet er goed uit de verlenging

Hoi Mark,
de neus van de truck is nu 18 mm verlengd. Moet nog wel het nodige schuur en plamuur werk aan worden gedaan om alles weer helemaal glad te krijgen.
Maar dat vind ik geen punt, hoort bij de hobby en vind het resultaat voor een eerste poging ook best wel aardig.:)



hallo
of je neemt alfer profielen
bij de bouwmarkt verkrijgbaar,hornbach in ieder geval wel,
en zagen met een ijzergaren,het is net zoiets als zo een tandenpeuter/flos dingetje met een draadje ertussen,
je zou ook het draad tussen een figuurzaagbeugel kunnen spannen,
dit is ook heel mooi om deuren uit een cabine te snijden(arm 1948 bijv??!!)
die deed het met een messie en was er een hele tijd mee bezig,
ik zal deze tip zeker onthouden,dus bedankt voor die tip,
mvg markioo

Hoi Markioo,
heb ook al met het idee zitten spelen om later in het project eventueel de deuren van de cabine open te gaan maken.
Moet dan alleen nog uitzoeken hoe ik het beste scharnieren voor de deuren kan maken zodat alles goed funktioneert.
Maar die horden neem ik later in het project wel.:)
 
Hallo Catweazle

Ik vind dit een gave truck in wording. Blijf dit wel even volgen en kan er wat van opsteken. Misschien ga ik mijn king hauler ook wel slopen en verlengen. Dus doe je best en ik kijk mee.

Succes, Ton...
 
Ik vind dit een gave truck in wording. Blijf dit wel even volgen en kan er wat van opsteken. Misschien ga ik mijn king hauler ook wel slopen en verlengen. Dus doe je best en ik kijk mee.

Succes, Ton...

Hoi Ton,
bedankt voor je compliment, ben ik heel blij mee :D
Ik zal proberen van alle aanpassingen zo uitgebreid mogelijk, met foto's, een verslag te laten zien en waarnodig weergeven hoe ik dat heb gedaan.

Moet zelf ook nog veel leren tijdens dit project, het is mijn eerste truck dus er zal straks geheid wel een keer iets fout gaan. :lol:
Maar ook dat zal ik dan weergeven, daar leren we denk ik juist het meeste van ;)

Hoe de uiteindelijke truck er uit zal gaan zien is voor mij ook nog een beetje een verrassing :)

Heb wel een basis idee zoals deze moet worden, maar de echte en uiteindelijke details zullen pas tijdens de bouw worden bedacht en uitgewerkt. :lol:

Heb al wel in de gaten gekregen dat ik ook het chassis opnieuw zal moeten bouwen omdat het basischassis veel te kort is en vanwege de strekte de profielen van het chassis uit één stuk wil proberen te maken.

Denk dat de hele truck zo ongeveer tegen de 70 tot 75 cm lang zal gaan worden. :lol:
 
Ruud,

Kijk hier even naar ( een American Forum ).

Direct linkje erheen :

King Kandy, Wireless Trailer Lites 12-15 - Page 9 - Scale 4x4 R/C Forums


Kijk ook even naar de andere TIENTALLEN pagina's !!!

Ik dcaht dat Duitsers zoveel geld hadden, maar die gasten in de USA kunnen er ook wat van.

Wow truck-freak,
daar kan ik wat mee. Many tanks :worship:

Ga daar zeker diverse tips van gebruiken.
Denk alleen niet dat ik de motor in ga bouwen, als ik dat zou willen moet ik een andere constructie maken voor de verlenging van de neus.

Ben wel weg van de koplampen die daar gebruikt zijn, denk dat ik dat zowiezo over ga nemen.;)

Zal er eens rustig voor gaan zitten en het hele topic eens een keer rustig doornemen.
 
Aanpassing sleeper gestart.

Voor dat ik de donorkap met het draadje garen ging bewerken heb ik nog snel even een foto'tje gemaakt van bijde kappen naast elkaar.

Hier is het verschil duidelijk te zien van de neus verlenging.:)

Voor alle duidelijkheid, links is een orginele kap, recht is de neus met 18mm verlengd.
2mwcc49.jpg


Daarna is het draadje garen zijn brute werk weer gaan doen en is de sleeper in aanbouw eerst een kopje kleiner gemaakt.
dgm521.jpg


2u5dt04.jpg


Hierna moest de donorkap er aan geloven. Met een beetje zenuwen de sleeper van de donorkap gehaalt. Toch even een beetje spannend, na deze ingreep is er geen weg meer terug omdat ik dan geen reserve kap meer heb.:)
10f2agm.jpg


Toen ook de donorsleeper een kopje kleiner was gemaakt en de plakranden in de sleeper in aanbouw waren gelijmd, is de donorsleeper achter de kap in aanbouw geplaatst.

Voor dat het lijmwerk begon, heb ik in de om te bouwen kap de grondplaten tijdelijk aangebracht om de juiste afmetingen en een steviger geheel te krijgen zodat alles goed recht kan worden aanbracht.;)
xb0jnm.jpg


2gwhtna.jpg


Nu ik de totale lengte van de kap zo ik werkelijkheid zie, wordt deze truck enorm :p

Begin me eigenlijk al af te vragen wat voor een soort trailer er straks wel niet achter moet komen om een beetje in verhouding te blijven.:confused:

Maar dat zien we wel als het eenmaal zo ver is. Eerst de truck maar eens maken en dat gaat denk ik nog wel even duren voor dat die klaar is, dus tijd zat om daar over na te denken :)
 
Vind hem heel veel lijken op die van Marcel(Rottierood)

Marcel had er een road-train van gemaakt en dat zag er ook top uit!
 
Vind hem heel veel lijken op die van Marcel(Rottierood)

Marcel had er een road-train van gemaakt en dat zag er ook top uit!

Hoi Mark,
ben even aan het zoeken geweest, maar er zijn geen foto's meer te zien bij het road-train topic van Marcel :(

Denk dat dit topic geplaatst is voor ik hier op het forum kwam. Heb daar dus jammer genoeg niets van meegekregen.

Dus Marcel, als je er nog één klein foto'tje van hebt, kan je die dan een keer voor me plaatsen, please, please please. ;)

Kan ik denk ik veel van leren.
 
Back
Top