dit misschien iets
Modelos « F5J en España
Modelos « F5J en España
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bertus,
ik vlieg zelf een Pike Superior (+ Kontronik Kira 500 + 3S zie mijn foto album). Samba levert een aangepaste electro romp voor zowel de Superior als Perfect. Voordeel vd electro romp is dat de richting & hoogteservos al ingebouwd zijn in de staart en dat natuurlijk het motorschot al kant en klaar is (een zweef Perfect ombouwen zal je moeite kosten denk ik: de neus is ovaal en heel smal (<3cm) - en dan ongetwijfeld nog wat lood in de staart ...). Maa eeeh, reken op ca. 400€ + 60€ transport - enkel voor de romp.
Een volledige electroversie komt met een 'lichtere' vleugelset: een standaard C68 vleugelset weegt 1440g, de electroversie 1300 (mijn (ex) Pike Superior).
Welke servo's zou ik waarop gebruiken?
Oke, een voorzetje. Ik heb 6x S3150 op mijn Supra. Op mijn electrozwever (welke ik op de wedstrijd vloog) zit 5x S3150 en een HS-81 op richting. Al jaren naar tevredenheid.
Maar, Bertus, let op, nu komen de voor- en tegenstanders.......
De 3150 zijn de meest toegepaste servo's in deze categorie van modellen.
Je hebt dus goede en betrouwbare servo's waar je zeker niets fout mee doet.
Er is nu nog een andere range van servo's populair, ben ff de naam kwijt, maar die schijnen nog eens nauwkeuriger te zijn maar zijn daarvoor wel 50% duurder als de 3150's ..........
F5j is in mijn ogen een heel andere tak van sport.
De snelheden liggen zo ver uit elkaar, dat bij mij de vraag blijft, metaal of kunstof en waarom.