Hallo,
Na jaren uit de rc hobby te zijn geweest begint het weer enorm te kriebelen.
Ik heb geen wedstrijd ervaring maar daar wil ik nu wel voor gaan.
Heb erg veel zin om naast het knutselen aan de auto ook competitief, als beginner, te gaan rijden.
Nu heb ik weken besteed aan het uitzoeken van een auto en de rest van de benodigdheden.
Ik begin bij nul en moet dus echt alles aanschaffen.
Hiervoor heb ik een 'boodschappenlijstje' samengesteld welke er alsvolgt uitziet:
Auto (Mugen MBX7)
Motor (O.S. Max 21 XZ)
Uitlaat (welke?)
Zender incl ontvanger (Spektrum DX4R PRO ???)
Servo's (Savox, maar welke - digitaal analoog?)
En dan de rest natuurlijk:
Gloeipluggen
Gloeiplug driver
Oplader gloeiplug driver
Accu ontvanger (afhankelijk van servo, maar welke?)
Oplader voor accu ontvanger
Startbox
Accu startbox
Oplader accu startbox
Kap voor buggy
Wielen
Transponder
Brandstof + afterun olie
En alle gereedschap natuurlijk...
Zoals je ziet moet er een hoop aangeschaft gaan worden en zal dit aardig in kosten gaan oplopen.
Nu heb ik tot eind april de tijd daar dan pas de buggycup weer van start gaat, waar ik dan mijn eerste wedstrijd, als complete noob
,wil gaan rijden.
Dat dit in april is is erg handig om de kosten te gaan spreiden.
Ik wil iig tijdens de komende wintermaanden gaan bouwen, dus wil ik als eerst de auto, motor, servos en zender + ontvanger gaan bestellen.
Hierbij dus wat hulp gevraagd.
Auto ben ik uit; Mugen Seiki MBX7
Motor ook zo goed als, maar alle tips zijn welkom, ik zie bijvoorbeeld voor het prijsverschil niet echt een meerwaarde in om een spec II te kopen. En welke uitlaat??
Verder vind ik t moeilijk om de juiste Servo's uit te zoeken, dus ook hier graag advies over (digitaal, analoog, lipo of Nimh?)
En dan de zender, is de Spektrum DX4R Pro aan te raden of moet ik toch echt aan een Sanwa o.i.d. gaan denken?
Graag jullie feedback!
en eventueel ook kritiek, op of aanmerkingen op mn boodschappenlijstje.
Alvast heel erg bedankt!
M.v.g.
Ferdi
Na jaren uit de rc hobby te zijn geweest begint het weer enorm te kriebelen.
Ik heb geen wedstrijd ervaring maar daar wil ik nu wel voor gaan.
Heb erg veel zin om naast het knutselen aan de auto ook competitief, als beginner, te gaan rijden.
Nu heb ik weken besteed aan het uitzoeken van een auto en de rest van de benodigdheden.
Ik begin bij nul en moet dus echt alles aanschaffen.
Hiervoor heb ik een 'boodschappenlijstje' samengesteld welke er alsvolgt uitziet:
Auto (Mugen MBX7)
Motor (O.S. Max 21 XZ)
Uitlaat (welke?)
Zender incl ontvanger (Spektrum DX4R PRO ???)
Servo's (Savox, maar welke - digitaal analoog?)
En dan de rest natuurlijk:
Gloeipluggen
Gloeiplug driver
Oplader gloeiplug driver
Accu ontvanger (afhankelijk van servo, maar welke?)
Oplader voor accu ontvanger
Startbox
Accu startbox
Oplader accu startbox
Kap voor buggy
Wielen
Transponder
Brandstof + afterun olie
En alle gereedschap natuurlijk...
Zoals je ziet moet er een hoop aangeschaft gaan worden en zal dit aardig in kosten gaan oplopen.
Nu heb ik tot eind april de tijd daar dan pas de buggycup weer van start gaat, waar ik dan mijn eerste wedstrijd, als complete noob

Dat dit in april is is erg handig om de kosten te gaan spreiden.
Ik wil iig tijdens de komende wintermaanden gaan bouwen, dus wil ik als eerst de auto, motor, servos en zender + ontvanger gaan bestellen.
Hierbij dus wat hulp gevraagd.
Auto ben ik uit; Mugen Seiki MBX7
Motor ook zo goed als, maar alle tips zijn welkom, ik zie bijvoorbeeld voor het prijsverschil niet echt een meerwaarde in om een spec II te kopen. En welke uitlaat??
Verder vind ik t moeilijk om de juiste Servo's uit te zoeken, dus ook hier graag advies over (digitaal, analoog, lipo of Nimh?)
En dan de zender, is de Spektrum DX4R Pro aan te raden of moet ik toch echt aan een Sanwa o.i.d. gaan denken?
Graag jullie feedback!

Alvast heel erg bedankt!
M.v.g.
Ferdi