Hulp gezocht bij samenstellen buggy

Nog even een zender vraag;

Hebben de mensen hier met een M12 nou ook zo veel problemen met de zender.
Op rctech zie ik namelijk redelijk veel issues voorbij komen..

Laatst bewerkt:
De M12 wordt om mij heen met volle tevredenheid gebruikt. Wel vereist deze zender ook ook snelle digitale servo's. Analoge servo's gaan sowieso niet werken

M12 is natuurlijk een fantastische zender, maar voordat we elkaar allemaal de duurste zender gaan aanpraten: De MT-4 is ook een meer dan goede zender met alle opties die je nodig hebt. Ik denk dat het aantal rijders in Nederland dat een performance voordeel haalt met een M12 t.o.v. een MT-4 met gemak op een hand te tellen is.

Klopt. Een mt4 is ook zeer goed en heeft alles wat je maar wil.
De M12 kan je aanpassen, voor mij voelt hij het best met het wieltje beneden en getild.

Het ideale van de M12 lijkt mij dat het mogelijk is 't stuurwieltje naar omlaag te verhangen.

Gebruiken jullie apart nog een fail safe?

Er zit een failsafe in de zender ingebouwd (zowat elke 2.4GHz zender) en het is dus onnodig om er nog 1 in te steken.
Hoe meer elektronica, des te groter de kans dat iets uirvalt ;).

Pffff, hahaha moeilijk moeilijk..

Even een vraagje over de buggycup wedstrijden.
Het baan inzetten is me duidelijk.
Maar hoe zit t met inzetten met de start en pitstops e.d
Moet je daarvoor iemand meenenmen of is dat op een zelfde manier geregeld als het baaninzetten?

voor je pitbuddy zorg je zelf, ik denk wel dat er iemand te vinden is om je te helpen met pitten op wedstrijddagen van de buggycup

Ik moet ook altijd op zoek naar een pitbuddy, maar meestal is dat vrij makkelijk te regelen hoor. En als je bij het inschrijven zegt dat het je eerste wedstrijd is dan is er altijd wel iemand die wil uitleggen hoe het gaat.
Dat was tenminste bij mijn eerste wedstrijd wel zo.

als je toch pas in april alles compleet wil hebben kun je met je zender nog even wachten.
Er schijnt een nieuwe sanwa mt4s onderweg te zijn, dus misschien is die eerdaags wel te bestellen.
SANWA

Moet tzt maar even gaan rondvragen idd..

Van de nieuwe mt4 heb ik gezien.
Het is zo te zien iig verstandig te wachten voor mn gevoel.

Meer mensen hier ervarin met bestellen van gespoten kaplen van Mikovic?

Yep de body's van Miko zijn gewoonweg super :)
Laat mijn ook door hem spuiten en kan er niet van klagen!

Het kost je wel wat, maar de kwaliteit is er zeer goed van!

Hoi Kurt,

is het dan mogelijk om rechtstreeks bij Mikovic te bestellen? En wat zijn de kosten ongeveer?

Kan je misschien wat foto's van jouw kap posten?
Ben erg benieuwd :)
Zijn website met foto's heb ik al ontdekt. Heel erg mooi allemaal.

Zojuist Mikovic een mailtje gestuurd, ben benieuwd..
Wil mn kappen ongeveer zoals op onderstaande foto hebben.
Erg sexy! ;)

LOS01002_a1.jpg

Hoi Kurt,

is het dan mogelijk om rechtstreeks bij Mikovic te bestellen? En wat zijn de kosten ongeveer?

Dat is inderdaad mogelijk maar ik zou hier ook aanraden om het via Rc-Speedhouse te doen. Hij heeft een goede connectie met Miko en heeft de body's op een heel snelle termijn terug. De meeste mensen die ik ken doen het zo. Ga je het zelf regelen via Miko kan het nogal eens wat duren eer je ze terug krijgt.

Je zou eens op de facebook site van Miko kunnen gaan zien, daar staan de laatst gespoten body's op!

Voor een pitbuddy hoef je niet bang te zijn. Vaak pit jij dan voor de een, en hij dan weer voor jouw, als dat uitkomt met races. En anders lopen er overal wel vrijwilligers rond. Vaak hoef je alleen te tanken, en de tijd bijhouden waneer je maatje binnen moet komen om te tanken. Tenzij de auto om een of andere reden stil komt te staan of uitvalt. Dan moet je (wel veilig) de auto ophalen, starten of nakijken op defecten.

Wat mij het meest opviel is de vriendelijke sfeer bij de buggycup. Behalve bij de finales, dan wordt het grimmiger, of wordt je (soms) niet afgelost na baaninzet..

Met wedstrijden is een inklaptafel wel nuttig, en eventueel een tent. Ow, en een stoeltje.

Back