Hulp gezocht bij samenstellen buggy

Beetje laat...
maar mooi hoor die kappen.
Zit nog even te denken over of ik t zelf ga doen of t laat doen.

Goed om te weten van de pitbuggy!
Thnx for the info!

Ondertussen ben ik aangekomen bij de radio plate.
Loop voor t eerst een beetje vast hier.
Om de servos vast zetten kan ik volgens de tekening kiezen uit drie verschillende grond plaatjes om de sevos te bevestigen. E2303E (F), E2303F (K), E2303G (S).
Kan maar niet uitvogelen wat t verschil is en welke ik moet hebben.
Ben met mn schuifmaat in de weer geweest maar ook daar word ik ik niet wijzer uit.

Iemand tips?

Wederom dank!!

P.s. hier nog een foto:

2cscmkz.jpg

Wat gaat deze auto toch heerlijk simpel inelkaar..
Heb ooit een serpent gebouwd, maar dit gaat zo veel makkelijker en soepeler.
Staat hier en daar wel wat tegenstrijdigheden in de bouwtekening maar verder een genot om te bouwen!

Het verschil in de onderdeeltjes zit in het opstaande randje, die hebben verschillende diktes.
Gewoon het blokje uitzoeken waarmee je servo stevig vast zit en niet in de lengterichting van de auto kan bewegen.

Bij de MBX7 hebben ze geen opstaand randje meer Sander.
Ik gebruik altijd de moertjes/schroeven die bij de Savox servo's zitten Ferdi.
Foto van vorig seizoen:

45422_10200786356685627_322188907_n.jpg

Ziet er zeer mooi uit Ferdi!!!

Wat ik je als tips kan meegeven is de rubbertjes rond de assen weglaten, deze houden enorm tegen tijdens het rijden. Als je deze weghaalt gaat hij eens zo soepel lopen.

Een andere tip die ik je kan geven is de geleiders van de remschijfjes weglaten (hier durft nogal eens een steentje tussen komen te zitten) en gewoon veertjes plaatsen tussen de remklauwen bovenaan.

Veel plezier ermee!!!

Besef je ook dat een transponder ook gewoon een zender is en het niet echt verstandig is om deze tegen de ontvanger aan te leggen?

Dat besef ik inderdaad Roelof, echter ligt hij niet tegen de ontvanger maar op een speciaal voorzien plaatje erboven :-)

Werkt perfect :)

Nou ja, mocht je auto rare dingen doen zou ik dat als 1e veranderen.

@Sander
Bedankt kerel, zat me suf te zoeken whaha!
Geen opstaande rand gevonden ;)
Maar heel erg bedankt voor je input!
Thats why I love this forum!

@Kurtje
Bedankt! Hier had ik wat aan.
Heb uiteindelijk toch de schroeven van mugen gebruikt. Zat bij 1 servo maar een set van die m3 platkop schroeven. Bij de andere zaten alleen maar parkertjes met messing busjes.
Maar ze zitten vast!

@Bjorn
De stof kapjes laat ik nog even zitten.
Om goed t verschil te merken haal ik ze dan t.z.t. er af.

Over welke geleiders heb jij t precies?
Zitten 2 verticale nokken asjes in die tegen de remschoentjes aan duwen.
verder bij elke schijf een set schoentjes + 2 horizontale half draads schroeven.
Kan verder niets vinden.
Zag op rctech wel iemand die er veertjes tussen had geplaatst.

Als ik weer zakgeld krijg van de cheffin hier in huis bestel ik een motor bij je!
Top service zo Bjorn!!
Bedankt!

Laatst bewerkt:
Ziet er heel netjes uit!!!

Inderdaad de veertjes worden tussen de schijfjes over de halfdraadse schroefjes gestoken zodat bij het normaal rijden (en de rem niet ingeduwd wordt) de remschoentjes mooi uit elkaar blijven. Dit voorkomt onnodig gerem/gehinder.

De geleiders bevinden zich onderaan de remschijfjes. Deze dienen in principe om het bewegen van de schijfjes tegen te gaan. Echter merken we regelmatig dat er daar steentjes of zo in vast komen te zitten waardoor je auto wel eens gekke toeren gaat uithalen :)

Ik ben blij te horen dat je tevreden bent om de service, daar doen we het tenslotte voor! Bedankt!

Ferdi

Volgens mij heeft Mugen ze wel in de onroad scene, maar ik gebruik altijd gewoon de veertjes uit een balpen. Gewoon 4 gelijke stukjes uithalen en monteren. Zien dat de uiteindes niet door de gaatjes komen te zitten en voila :)

Dat is ook perfect wat Jaap hier voorsteld :)

Ben ook aan de MBX7 bezig voor het seizoen 2014 :)
Kijk er al weer helemaal naar uit!!!

Hey Ferdi

Neen vorig seizoen reed ik ook al met de MBX7. Het jaar ervoor met de MBX6R, en het jaar daarvoor met de MBX6 :)

Heb je nu dan een nieuwe mbx7 of ben je de auto van vorig jaar wat aan t updaten?

Nog even vraag;
Blijven deze tandwielen droog?
Of doen jullie hier ook wat olie op?
T voelt niet goed om ze droog te laten imho.

CA_01221319541722-M.jpg

(Niet mijn foto btw)

Zo zijn er nog paar van dit soort droge overbrengingen.
Zo ook van de motor naar het midden diff.

Bedankt!

Back