Hulp nodig bij bouw racing quadcopter!

Het hangt af van wat je gaat solderen; klein spul zo vanaf een 300 graden, middel op 340 zoals bij je ESC's en dan zo 380 voor bijvoorbeeld lipo-connectoren. Je moet het een beetje uitproberen. De tip van oude electronica de-solderen is wel een goede om het aan te voelen. Dan frituur je ook niet zoals je gedaan hebt met die Naze, dat was wel een beetje een jankboel ;)

Grote oppervlakken (Lipo-connectoren b.v.) kan je het beste solderen met een brede soldeertip, kleine oppervlakken (zoals electronica) soldeer je het beste met een fijne soldeertip.

De Naze soldeer je zoals op de foto's die ik eerder heb gepost. Kijk daar maar eens goed naar daar staat het duidelijk op.
 
Aha, ik dacht al.
Ik brand met 300 graden en een beetje al de siliconen van de servo kabel terug, maar dat kan ook aan de kabel liggen.
Ik heb inderdaad 2 verschillende tips, een 5mm voor de goudstekkers en 2,2mm voor kleiner spul ( ik soldeer geen printplaten )
Dank voor de tips, weer wat geleerd :)
 
Het tin is binnen! Heb de pinnetjes van de esc er op gesoldeerd en de Buzzer, dat wil veeeeeel beter man. Heb ook een manier gezien om te zorgen dat je de batterij connectoren op je pdb er niet af scheurt bij een crash:
9c97b422561136f1567a9f236ad5c577.jpg

En over die esc draadjes geproken, hoe moeten ze om? Er staat s1,2,3,4 met een vakje er omheen, moet daar het witte of het zwarte kabletje aan?
195d181676b519083adc2b5ad10f783f.jpg

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, ik dacht al.
Ik brand met 300 graden en een beetje al de siliconen van de servo kabel terug, maar dat kan ook aan de kabel liggen.
Ik heb inderdaad 2 verschillende tips, een 5mm voor de goudstekkers en 2,2mm voor kleiner spul ( ik soldeer geen printplaten )
Dank voor de tips, weer wat geleerd :)


Als het siliconen is krimpt het niet terug ;)
PVC of iets gelijks wel. ontkom je bijna niet aan.
Vooraf vertinnen en daarna nog wat korter terug knippen is een optie.
En vooral niet te lang en te heet op de snoertjes bakken.
 
De witte kabel moet aan de kant waar s1 2 3 of 4 staat, je kunt t als je t niet vertrouwd ook ff meten met een multimeter
 
Zo te zien staat er duidelijk - + Puls op de print.
Massa draad van de ESC mag je eigenlijk ook verwijderen, of beter gezegd, beter van wel ivm aardlussen.

4x puls draadje en meer niet. massa loopt via de hoofdkabels (accu aansluiting)
 
7f4281c7af7ee2639b1a221b919cefe7.jpg

Ik ben er dus net achter gekomen waar deze voor zijn, ik had altijd in mijn hoofd dat je hem direct aan het bord vast zou solderen.
Heb ik trouwens tx/rx nodig, moet ik de connectoren er op zetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tx/Rx heb je niet nodig als je geen OSD (On Screen Display) gaat gebruiken. Het kan geen kwaad om het wel te doen, mocht je dat later wel willen dan heb je dat alvast.
Vergeet niet om de jumper links naast de buzzer er wel op te zetten. Die lust het video-signaal door van de fpv-cam naar de VTx pinnen. Als je dus wel een OSD gebruikt dan moet de jumper eraf zodat het video-signaal door de OSD geleid wordt.
Weer een weetje ;).
 
Tx/Rx kan idd de terugkoppeling zijn vanuit je Naze naar je OSD en andersom. Bv instellen via OSD.
Terugkoppeling naar OSD kan zijn, hoogte via baro/Ultrasoon, kunstmatige horizon, schakel modus, bv acro/normal/level, accu spanning etc.

Dit kan bv met minimOSD. Is opzich wel handig om te hebben.

Maar je kan hier ook een Bluetooth printje aanhangen om bv draadloos via je telefoon de Naze in te regelen.
Let op dat Rx voor je Board juist Tx is voor de BT dongle. Richt geen schade aan bij verkeerd aansluiten maar als het niet werkt draai de connector dan even om.

Eventueel met een speciaal USB kabeltje kan je het ook bekabeld doen via de telefoon.
 
Ik hem een fpv set die geheel onafhankelijk werkt, de stroom krijgt hij van een stepdown die aan de balanceplug van de lipo moet.
Moet ik dat zo laten? De videotransmitter werkt van 6 tot 17 volt, en die levert weer 5v stroom aan de camera. Moet ik dit zo laten of kan ik het ook op een of andere manier aansluiten op het pdb?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wat gespeeld met temperatuur, maar het bleef terug smelten..
Het is vrij stug dus dan denk ik toch dat het PVC is, weet u zo een goed 3 aderige kabel ( dus zoals aan een ESC met BEC zit ) die niet/minder terug smelt?
Bij Hobbyking ben ik bang dat het ook PVC is?

Als het siliconen is krimpt het niet terug ;)
PVC of iets gelijks wel. ontkom je bijna niet aan.
Vooraf vertinnen en daarna nog wat korter terug knippen is een optie.
En vooral niet te lang en te heet op de snoertjes bakken.
 
Nu is hij echt af, het resultaat:

f15cff39687e1eccb3b86f681c0a3422.jpg


c29c17210d0bba56899f47252badc052.jpg


400 gram zonder accu
Nu nog leren fpv vliegen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou allereerst die video antenne vervangen door een clover :-) en zo te zien zit hij direct op je videozender...bij een crash kan zo je antenne de hele sma connector met soldeerpad en al eraf trekken. Het beste kan je een pigtail gebruiken.
 
Ik zou allereerst die video antenne vervangen door een clover :-) en zo te zien zit hij direct op je videozender...bij een crash kan zo je antenne de hele sma connector met soldeerpad en al eraf trekken. Het beste kan je een pigtail gebruiken.
Inderdaad. Vgm is dennis weer in business. Zou daar de clover en pigtail bestellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De cloverleaf van fatshark is al even onderweg, dan boor ik achter wel een gat voor de antenne. Is 400 gram zwaar of licht voor een zmr 250?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top