Hulp nodig bij bouw racing quadcopter!

Kan beide :-) maar het eerste( bec) lijkt mij bij dat pdb het meest waarschijnlijk. Zelf blies ik wel een keer het koper uit een pdb van een Cicada....maar die pdb vond waarschijnlijk 4 cell niet zo leuk. IK ging full throttle recht omhoog en toen pats...rookwolk :-). Je ziet dat het koper uit de plaat is gekruld.

pdb.jpg

Kan beide :-) maar het eerste( bec) lijkt mij bij dat pdb het meest waarschijnlijk. Zelf blies ik wel een keer het koper uit een pdb van een Cicada....maar die pdb vond waarschijnlijk 4 cell niet zo leuk. IK ging full throttle recht omhoog en toen pats...rookwolk :-). Je ziet dat het koper uit de plaat is gekruld.

pdb.jpg
Zo, dat vond hij niet leuk.
Ik weet het nog steeds niet, ben er met een voltmeter bij geweest, maar alles lijkt goed te werken. Alleen die naze doet vreemd, ik vindt het zoiezo al raar dat hij niet eens meer wil opstarten, maar een nieuwe kopen denk. [emoji26]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar dat kan dus zijn omdat hij heel kort geen voeding meer krijgt en dus reboot. Sluit anders eens een andere 5 v aan op de naze en rammel hem dan eens heen en weer ? Misschien even een oude esc met bec gebruiken als voeding ? Straks koop je een nieuwe naze en blijkt het in de voeding te liggen.

Ja maar dat kan dus zijn omdat hij heel kort geen voeding meer krijgt en dus reboot. Sluit anders eens een andere 5 v aan op de naze en rammel hem dan eens heen en weer ? Misschien even een oude esc met bec gebruiken als voeding ? Straks koop je een nieuwe naze en blijkt het in de voeding te liggen.
Hey ja, die heb ik wel. Thanks

Heb hem er aan gehad en hij is nog niet uitgevallen. Zit zoiets in de garantie bij mutirotorparts? Ik heb eigenlijk aleen die 5v stepdown nodig denk ik

Ding heeft 4 regelaars.
Die hebben allemaal een BEC als het goed is.
De 1A kan krap zijn maar 3A mag normaal geen problemen geven.
Let wel op. Maar maximaal 1 aansluiten. Bij de rest is in principe alleen het oranje/witte puls draadje voldoende voor je Naze.

Meerdere BECs gelijktijdig aansluiten kan problemen of zelfs falen geven.

Oke, maar als ik dat heb, kan ik die zware PDB ook wel weg halen. Wat heb je dan nog meer nodig?
Je hebt een plaatje nodig waar je de esc's op aansluit, maar er zijn zo veel, welke hebben jullie?

Ik heb eigenlijk aleen die 5v stepdown nodig denk ik
Je hebt toch zo'n 5V step down rechtstreeks op het PDB gesoldeerd? Grote kans dat een soldering is losgesprongen en het ding zelf nog prima werkt.
Je kan ze overigens bestellen je uit china voor nog geen euro.

Hey bjf, ik denk dat je stroom problemen komen doordat je s-39 hebt gebruikt met solderen. Elektronica wordt langzamerhand opgevreten en gaat raar doen.
Ook heb je dat pdb een beetje verklooit. Datzelfde pdb zit ook op mijn zmr en je kan alles supermooi inbouwen. Ik zal morgen even een foto maken voor je.

Hey bjf, ik denk dat je stroom problemen komen doordat je s-39 hebt gebruikt met solderen. Elektronica wordt langzamerhand opgevreten en gaat raar doen.
Ook heb je dat pdb een beetje verklooit. Datzelfde pdb zit ook op mijn zmr en je kan alles supermooi inbouwen. Ik zal morgen even een foto maken voor je.
Echt waar? Doet de naze daarom ook raar? Heb de pinnetjes ook gesoldeerd met wat soldeer pasta.

S-39 vreet alles kapot, het is om koper leiding te solderen niet voor electronica. Koop soldeer met 60/40 tin/lood verhouding en met harskern voordat je ook maar 1cm in de buurt komt van je Quad.

S-39 vreet alles kapot, het is om koper leiding te solderen niet voor electronica. Koop soldeer met 60/40 tin/lood verhouding en met harskern voordat je ook maar 1cm in de buurt komt van je Quad.
Zal ik doen, maar je kunt het niet zien op de naze dat er iets is gecorrodeerd.
5b5aaa8e60ade1404442cea653616c69.jpg

Gevonden! Maar wel stom dit.
a4182603e108b7c35077068a43e4c5be.jpg

Dat koperen plaatje linksonder komt van het PDB af, dat is dus de reden dat hij soms wel stroom kreeg. Dan maakte hij dus even contact. Is er een manier om dat weer vast te maken met een soort lijm?

Dat ziet eruit als je stepdown?
Soldering zal dan idd wel losgekomen zijn bij een crash of door trillingen
Zolang je nog een eilandje hebt kan je hem wel terug solderen.

Wel zonder S39 dan ;)

Of anders gewoon de BEC van je regelaar gebruiken voor 5V op je Naze

Back