Hier ook wat foto's met uitleg over dat PDB:
Dit is m'n eerste PDB, de stepdowns direct op het board gesoldeerd en dat ging dus ook niet goed. Dit later verbeterd door de pin oplossing. Verder zie je de buzzer erop zitten en de pins voor de camera en de VTx. Rechtsonder ligt een micro minimOSD waar ik de pins bij uitgezocht heb. En midden-onder ligt zo'n strook met header females. Die gebruik je dus om een soort van cartridge te maken voor je Naze32 en je minimOSD. Je prikt die bordjes er namelijk in op deze manier:
Let even op, ik heb het bord hier omgedraaid liggen: de Lipo aansluiting zit nu rechts
Lichtblauw - 12V step-down
Lichtgroen - 5V step-down
Rood - Naze pinheaders. Hier prik je de Naze dus in. (Tx en Rx header moest hier nog)
Geel - OSD pinheaders + Buzzer + de doorlus jumper van het video signaal
Creme - pinnen voor de camera en de VTx, gebruik je geen OSD dan moet je dus de doorlus jumper gebruiken.
Wit - pinnen voor de ESC's
Rose - pinnen op de Naze32 voor de Rx. Ik heb geen PPM dus ik gebruik veel draadjes voor PWM.
Het eerste dat je op dit PDB wilt solderen zijn de step-downs! daarna pas de rest. Gebruik je een 3S Lipo dan kan je het beste de 12V step-down terugschroeven naar zo'n 9V of deze gewoon weglaten en de 2 eilandjes rechtsboven met elkaar doorverbinden met tin. Een 3S geeft maar maximaal 12,4V dus een step-down naar 12V wil je dan niet, dat werkt alleen maar tegen. De meeste camera's en VTx'en werken vanaf 5 tot 22V dus die doen het ook prima op 9V of je 3S spanning.
Als tweede soldeer je de buzzer, dan de pins voor de video-jumper en daarna pas alle pin-headers en als laatste de overige pins.
De pins die op de Naze moeten komen steek je eerst in de pin-headers die je vast hebt gesoldeerd op het PDB. Dan plaats je de Naze op de pins en die soldeer je dan netjes vast. Zitten ze meteen uitgelijnd op de headers. Als je een micro minimOSD erbij neemt doe je precies hetzelfde met het solderen van de pins.
Dit PDB is mooi maar je moet wel redelijk goed, haaks en netjes solderen want anders is het al snel een jankboel.
Ik hoop dat dit de opbouw van het PDB iets makkelijker voor je maakt
* nb: Je hoeft dus geen voedingsdraadjes naar de Naze te solderen; dat regelt het PDB voor je via de 5V step-down. De Rx krijgt voeding via de Naze aansluitingen dus daar hoeft ook niks heen.