Hydro & Marine Bluebird

Echt helemaal strak tegen de kantelkamer kan hij niet want dan ziet de waterkoeling in de weg.

Vandaag nog eens mee gevaren (na afgelopen weekend een regelaar verbrand te hebben :p). Maar sneller ging hij nog niet. Ik heb hem uit elkaar gehad en er zit niet echt wrijving in de aandrijving dus daar kan het naar mijn idee niet aan liggen.
Kan het misschien zijn dat mijn motor te veel Amperetjes vraagt die mijn lipo vervolgens niet kan leveren? het is maar een 6C lipo namelijk.
Morgen ga ik een 25C lipo ophalen ... (eigenlijk voor mijn auto) maar die ga ik wel even testen in deze boot.

De nieuwe Lipo is wat kleiner ... maar wel 5100mah 2s2p 20c .. hij pas precies strak tegen de kantelkamer aan ... nog even een Dean connector solderen .. en uitproberen maar komend weekend :)

De nieuwe Lipo is wat kleiner ... maar wel 5100mah 2s2p 20c .. hij pas precies strak tegen de kantelkamer aan ... nog even een Dean connector solderen .. en uitproberen maar komend weekend :)

Pas je op dat je niet te lang doorvaart met 5100mah anders verbrand je motor z`n koolborstels.
icon10.gif

succes .

Michiel.

Hmmm ok ... zal ik misschien wel doen .. ;) .. en zo niet dan is dat misschien een mooie gelegenheid om er een brushless setje in te bouwen :p ;)

Hmmm ok ... zal ik misschien wel doen .. ;) .. en zo niet dan is dat misschien een mooie gelegenheid om er een brushless setje in te bouwen :p ;)

Een paar messing pijpjes op je aansluitlippen solderen is een stuk goedkoper...
full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond even een testvaart gemaakt met de nieuwe lipo accu erin... dat ging wel een stuk sneller :)
Volgens mij had hij het wel erg warm want de regelaar vloog midden in de vijver op de beveiliging denk ik .. want hij deed opeens niets meer ... en een paar seconden later kon ik weer verder

Ik heb mijn oog laten vallen op een Graupner Inline 570 Brushless motor, is dat wat voor dit bootje?
Het probleem is alleen dat er 14,8V op staat en ik heb alleen maar 2s Lipo's, 7,4V dus.
Kan ik daar wel gewoon mee varen of moet ik dan ook andere lipo's gaan kopen?

Je moet deze versie hebben:GRAUPNER INLINE 570 M 8,4 V Best.-Nr. 6533

Op 7,4V wordt het wél een giftig bootje met 33000 rpm onbelast...

Je zou ook deze kunnen nemen: TR 28-45 3600kv van Hobbycity, kost minder dan de helft en heeft waterkoeling.
In onze Mono I rompen goed voor 40-45 km/h.

Groeten, Jan.

ik kan je zeggen dat een bluebrid met een inline 570M als een kogel gaat .
de mijne liep dik 75 km.h op de gps met 7 cellen gp2200.

gr jaimy

Misschien dat mijn Wanderer 20s7 iets is voor je draait 4500tpv belast , dat is 33.300 tpm op 2s lipo alleen je hebt wel een regelaar nodig die 100amp continu aankan.

De motor is nieuw en staat te koop <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

mvg

Michiel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft er nog iemand een complete brushless setje liggen die ik deze week nog zou kunnen overnemen. Komend weekend ga ik lekker naar de camping aan het veluwermeer.. dan is het wel leuk om lekker op het water te kunnen racen en niet ingehaald te worden voor mijn zoontjes met hun Nikko bootjes. ;)

Als je toch goedkoop wilt gaan experimenteren dan is deze beter dan de robbe roxy 2 Brothers RC - Bussum nml de hype alpha 4004 .

De robbe is te smal en levert te weinig koppel om te kunnen presteren in de bluebird .

Setje van marktplaats is voor in auto`s en kan ik je niet aanbevelen.

mvg

Michiel.

Back