Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

Ben nieuw op het forum. Dit is al een ouder draadje maar hier mijn ervaringen met de hype UCF. Gekocht als 1e toestel en geen ervaring.
Ben een eigenwijze autodidact dus enkele crashes waren niet te vermijden, maar het vliegtuig vliegt eigenlijk heel makkelijk. Nadat ik nog een 2e hands wingdragon op het net kocht, en oefende met de daarbij geleverde simulator ging het vliegen erg goed. Door de crashes is de neus een paar keer behoorlijk beschadigd. Is inderdaad met wat lijm en ducktape weer in vorm. Ik heb de neus nu in 2 delen gesneden die alleen met ducttape aan elkaar en de romp vast zitten. Ik vlieg namelijk in de uiterwaarden op een knollenveld en de neus wil nog wel eens in de grond boren bij het uitrijden. Ook de motorsteun is erg slap en wordt snel krom, tape eraf, tang erop en recht staat de motor weer. Het landingsgestel heeft er ook veel te lijden. Met een cameraatje aan de staart bleek het voorwiel in de hobbels bijna dubbel te klappen. Daarom het origineel eraf gehaald en met de hand en tang een nieuw gebogen met alu van de doe het zelf. Dat zit er nu met minispanbandjes onder. Als 3e wiel gewoon een glijijzer dat vastzit met de schroef van het staartstuk. Na enkele knollenveld landingen blijkt dit oerdegelijk. Kan nu niet meer met wiel sturen, maar start toch altijd uit de hand
De "bonbonbox"is leuk voor kleine dingen, maar een parachutje blijft erin hangen. Dat blijkt erg lullig als het gewichtje nog binnen zit en de (dan plots rem)chute hangt buiten :) Daarom nu een elastiek onder de vleugel dat met einde in de sluiting van bommenluik zit, als je luik opent dan valt wat er onder elastiek zat naar beneden. Je kan ook een waterballon met het knoopje tussen de deuren van het luik klemmen. Zal zo eens kijken of ik ook foto's kan uploaden
full
full
full
full
full

De wielen komen van RC-addict, rubber, 9.5 cm groot

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb overigens grote delen van romp en vleugels beplakt met glasvezel tape, ik denk dat dat veel schade heeft voorkomen. Ongetwijfeld is het geheel inmiddels wat zwaarder geworden maar het vliegt nog erg goed.

Hier een link naar flimpje vanaf de staart, minicameraatje van de aldi van 15 euro
heb filmpje inmiddels verwijderd van youtube er stond muziek op met auteursrecht, niet bij stilgestaan

Laatst bewerkt:
Hoi,
De motor steun is helemaal krom en het foam is ook helemaal kapot.
Met volle snelheid tegen een lichtmast aangevlogen.
En daar kan je niet bijkomen zag ik zit helemaal ingefoamd.
Heb de neus eraf gesneden zodoende zag ik dat.
Het is over en uit voor dit vliegtuig.
Grz,
Ronald.

Hoi.

Ronald, serieus!
Voordat je hem weg sodemietert eerst nou maar wat foto's. Als je zelf niet wilt repareren, zijn er misschien wel anderen die er belang bij hebben en het niet erg vinden om te repareren. Dan zet je hem gewoon te koop op het forum met de vermelding van... Zoals je wel ziet bij Marco is het helemaal niet zo'n probleem.

Marco: Ziet er oerdegelijk uit:p.
Heeft wel wat, 2 voorpoten, staat hem niet slecht.
Groet.

Inderdaad zonde om weg te doen. De eerste crash dacht ik ook shit das jammer weg ermee, hele neus lag eraf, maar vloog uur later al weer dankzij UHU, sateprikkers en wat tape. En hoort er ook een beetje bij toch, crashen. Rondjes boven je hoofd met weinig windis veilig en dan crash je niet zo snel, maar laagvliegen, beetje rolls of looping is ook leuk. En dan ga je eens kijken met hoeveel wind het nog gaat. En natuurlijk iets droppen, en dan gaat er wel eens iets mis :P

Dingen die leuk zijn maar risico geven
full

Vliegen in het stikdonker, je raakt nog wel eens een struik of zo
full

Het vliegveld met mollengaten en er lopen koeien

full

Vliegen op een heuveltop rond het vakantiehuisje in belgie, veel wind, ook spannend, en leverde weer eens een kromme motorsteun op

Die bovenste foto, met leds, vlieg je naar je toe of van je af??

Ik heb ook nog ledstrips die ik bedoeld had voor een Stik die ik net heb afgebouwd, maar die heb ik er niet op geïnstalleerd. Ik zit er ook aan te denken ze op de UCF te zetten.

Groet.

Hoi Jasper, als ik me goed herinner vliegt hij van me af en iets omhoog . Ik heb de strips op boven en onderkant anders geplakt. Anders raak ik helemaal in de war. Ik merk dat je, als het echt donker is je ogen geen moment van het vliegtuig af moet halen. Ik had in die wingdragon eerst een aparte lipo voor de leds en een voor motor. Maar dat werd toch wat zwaar, en de leds gebruiken niet zoveel stroom dus nu gewoon 1 1800 accu voor beide samen
In totaal heb ik 3 strips gebruikt van rc-addict, blauw, groen en rood, ze zijn per stuk 1 meter lang. Per 3 leds kun je ze doorknippen en aansluiten, ik heb verschillende delen parallel gezet
full

De strips zijn in de breedte om de vleugel gevouwen, later heb ik aan de onderzijde nog blauw strips in de lengte toegevoegd; betere oriëntatie in vlucht, stroomtoevoer daarvoor afgetapt van de rode en groene strip

minicameraatje van de aldi van 15 euro
Hallo,

Toen er zo'n ding in bij de Aldi in de aanbieding was, was ik helaas te laat. Zo te zien is de beeldkwaliteit niet slecht. Het lijk me leuk er eens mee te experimenteren en dan zou het voorlopig niet beter hoeven :-)

Hoi Jasper, als ik me goed herinner vliegt hij van me af en iets omhoog . Ik heb de strips op boven en onderkant anders geplakt. Anders raak ik helemaal in de war. Ik merk dat je, als het echt donker is je ogen geen moment van het vliegtuig af moet halen. Ik had in die wingdragon eerst een aparte lipo voor de leds en een voor motor. Maar dat werd toch wat zwaar, en de leds gebruiken niet zoveel stroom dus nu gewoon 1 1800 accu voor beide samen
In totaal heb ik 3 strips gebruikt van rc-addict, blauw, groen en rood, ze zijn per stuk 1 meter lang. Per 3 leds kun je ze doorknippen en aansluiten, ik heb verschillende delen parallel gezet
full

Hoi Marc,

Ik heb de Turnigy's, idem dito.

Zoals ik het wil doen (van een clubgenoot), aan elkaar solderen, en dan ik een accustekker, die je al dan niet tussen accu en regelaar kan pluggen.

Groen rechts, rood links, blauw bovenop de staart, wit onder op de buik.

Groet.

Thieu,
eigenlijk was ik ook te laat, het was een restant, koste 15 euro, alleen het beeld stokte steeds, de meegeleverd mini-sd was te traag, maar voor 7,50 een andere gekocht, kwaliteit voldoende voor kleine beeld zoals youtube.

Jasper, ik heb Y- splitsing gesoldeerd met 3 pluggen, 1 maal male, 2 maal female, dat woog minder zwaar dan 2 accus :P

Het trekt leuk de aandacht als je er mee vliegt, zelfs als het alleen nog maar schemert

full

Dit is de onderzijde

Hoi Jasper,
De neus lag in diverse stukken dus is echt niet meer te repareren!!
Heb dus maar een nieuwe besteld in dezelfde kleur (groen) en bewaar de rest van het oude vliegtuig waarvan alles nog goed is vleugels,motor ,sevo's snelheidsregelaar en de staart en wielen.
Gelukkig was het niet zo'n duur toestel en mijn lieve vrouw vond het zo rot voor me dat ik meteen een nieuwe kon bestellen. Dus voorlopig even alleen met de Trexen vliegen wat net zo leuk is,hoewel ik het vliegen met een vliegtuig toch ook een hele leuke bezigheid vind.
Maar ja 3 vluchten is wel weinig,zo zie je maar laat je niet afleiden als je aan het vliegen bent,was een kostbare les.!!
Groetjes,
Ronald.

Een filmpje van mijn aangepaste hype; vlieg vanaf september 2011, geen les, geen lid vliegclub, wel paar uurtjes op de FMS simulator met de zender van de artech wingdragon. Ik weet dat veel forum leden er geen voorstander van zijn. Maar het kan dus wel. Ik geef toe, paar crashes horen erbij. Maar alle drie de gekochte vliegtuigen (waarvan 1 tweedehandse wingdragon) en de zelfbouw vliegen allemaal nog in herkenbare staat :-)

vliegen Syb 640-480 Musver.flv - YouTube

Hee hoi!

Vanmiddag hadden we van de club de "Berenburg-cub". Parcourtje rijden met een bekertje water, moet zoveel mogelijk in blijven.

Ik deed ook mee, met de UCF. Nu wou ik winnen, dus ik ging heel langzaam, ging ook niet om de tijd. Moest uiteindelijk toch volgas, ondanks dat ik er 2x zo grote wielen onder heb zitten als standaard. Was ik halverwege het rondje, ongeveer 3 minuten op weg, verneem ik ineens dat ie minder power heeft. Meteen daarna begint het ding te roken. Meteen gas dicht, accucompartiment open en accu eruit gesjord.

Regelaar doorgebrand.
Flink balen! Dus die 30 Ampère regelaar is eigenlijk niet genoeg als je constant vol gas rijdt, vliegt. Alhoewel het met vliegen wel meevalt omdat je dan luchtstromen langs de regelaar hebt.

Al met al, ik ga er een 40 Ampère regelaar in zetten, en dan verkoop ik hem zodra ik op de kop kan vliegen. Prima kistje, vliegt heel gemoedelijk, maar ik loop toch over naar de Multiplex Funcubkant. :Mrgreen:

Wou jullie even op de hoogte brengen van het feit dat de regelaar constant vol gas op de grond niet aan kan. Heel jammer.

Groeten

Vanmiddag?? Oh, i see, een posting van half drie ś- nachts :-)

Mazzel dat je de accu er snel uit had. Had helemaal verkeerd kunnen aflopen. Je moet met een vliegtuig ook niet rijden, maar vliegen! :-)

Het was niet de accu, maar de regelaar die begon te roken etc.
Nog niet gekeken. Doe ik waarschijnlijk morgen of vrijdag. Moeilijk bij te komen hea;)
Maar kan een regelaar van een clubgenoot overnemen, die die nog had liggen. Dit is een 40 Ampère regelaar, dus deze zou wel goed genoeg moeten zijn.

Kan trouwens best dat het komt doordat de regelaar al kapot was. Geeft jullie regelaar ook aan hoeveel cellen je mee vliegt?
De mijne namelijk niet (meer?).

Groet.

Laatst bewerkt:
Hoe lang vliegen jullie eigenlijk met een 2202mAh 3S?
Ik hoor mensen, onder andere op mijn club, die makkelijk 20 minuten vliegen.
De helft durf ik met de mijne nog niet aan! ik vlieg max 7 minuten en dan is het klaar.

Ervaring?

Groet.

Laatst bewerkt:
Back