Hype U Can Fly

Hallo vliegers,

Hier even een kort bouwveslagje van de Hype U Can Fly.
Als eerste vliegtuig zijnde, een goed vliegtuig om mee te beginnen.

Ik heb de ARF-versie voor 150 euro. Nu nog ff wachten op ontvanger en accu's van Hobbyking.com

Toen het vliegtuig vanmiddag langsgebracht werd, verbaasde de grootte me.
Ik kende de afmetingen wel, maar toch.

Doos uitgepakt, alles keurig in het bubbeltjesplastic.
Alles op bed gelegd en geïnventariseerd.
Alles aanwezig.

Ben begonnen volgens de handleiding.

Romp pakken, landingsgestel eronder geschroefd. De schroefjes zijn genummerd in de handleiding, maar niet op de schroefjes zelf. Even opletten dus. Een liniaaltje op ander meetinstrument pakken en de lengte even opmeten.

Daarna de prop erop gemonteerd. Verder niet moeilijk. Even opletten dat de spinner goed sluit.

Dan, het staartstuk. Eerst hoogte- en richtings-roer aan elkaar bevestigen.
Dan in de romp 'naar beneden duwen en dán pas schuiven'. De 'push-rods' zitten nog niet in de servo's dat moet je zelf doen. Heb ik nog niet gedaan, doe ik wanneer de elektronica is gearriveerd.

Toen de vleugeldelen aan elkaar geduwd met de verbindingsstang ertussen. Er zit een 'joiner' bij die door beide vleugels heen moet. Bij mij was de rechtervleugel een probleem, want het gat voor de joiner kwam niet geheel overeen met het gat van de verbindingsstang. Even een klein stukje wegschrapen met een mesje en de verbindingsstang naar beneden duwen in de vleugel. Toen paste het perfekt!

Vleugel op de romp monteren, geen enkel probleem. Let er wel even op dat de servo-draadjes niet tussen vleugel en romp blijven zitten. Dúhh..

Zoals vermeld nog geen ontvanger en accu's. De rest zit erbij, motor, regelaar, klittenband voor de accu's, servo's, y-kabeltjes, prop, spinner, nog wat vergeten?

Wanneer ik de elektronica ontvangen heb, zal ik weer laten horen hoe het aansluiten gegaan is.

Foto's volgen, namelijk: 'Request could not be submitted due to...'

Groet, Jasper

dat was dus een makkie,
nu dus nog even wachten op de electronica en dan , vliegen maar.
Net zoals Thomas binnen 2 maand je brevet?

mail de foto van dat ding maar even naar m'n email adres, zie pb

Gerard.

Hier de foto's van de 'bouw':
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Op volgorde van het verslag. Zijn niet alle foto's maar ik had geen zin om om 1.40 alle foto's te uploaden, met 1 foto per keer, dat minimaal een minuut in beslag neemt.
Vanmiddag nog even een update.

en nou maar hopen dat de ontvanger en accu er snel zijn zodat je er mee kan vliegen.
mooi verslag gemaakt, erg duidelijk.

m'n pb met email adres nog ontvangen?

Ik heb deze een aantal keer zien vliegen op de club, ziet er erg stabiel uit!

Met de flaps erbij (ik weet eigenlijk niet of dit standaard is of dat die er later op zijn gezet) kan je hem echt landen op een dubbeltje :)

Flaps zijn niet standaard.
Krueger nietwaar Gerard?
Heb je pb niet ontvangen maar dat maakt niet uit stuur je zo/vanavond wel een mailtje hier.

toestel heb ik afgelopen zondag meegnomen uit Duitsland, ik was daar in Rastede bij het parkflieger gebeuren, helaas erg slecht weer. :bad-words:
Het model komt bij modellbau Krueger in Oldenburg uit de winkel en heb er 149 euro ipv 159 voor betaald (nou ja ik, Jasper eigenlijk he, het is zijn geld :rolleyes:). ik kreeg zomaar een tientje korting.
het vliegtuig is erg stabiel en ook het dropluikje is erg leuk. ook bij windkracht 4 nog erg goed te vliegen zelfs bij windkracht 5 geen rare dingen gezien.

www.krueger-modellbau.de

Update van gister:
Gister toch nog maar even het hoogte- en richtings-roer vastgemaakt in de servo.
Sluiting van het servoarmpje op het richtingsroer gaaat moeilijk. Lukte niet met vingers, niet met pincet, dus maar met tangetjes geprobeerd. Gevolg?
Sluiting omgebogen en scheurtje erin:
full

full

Je kan het scheurtje/buiging net zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Schuim is redelijk stevig. Je moet alleen niet te lange nagels hebben, dan blijven ze erin staan.:hammer:
Landingsgestel kan heel wat hebben naar mijn idee.
Ruimte voor de accu valt tegen, had er net even een 2150 mAh in, maar dat paste net.
Even een vraag. In de ontvanger gaat ook een accuplug. Welke is dat? Er komen nl 2 van voren, throttle/accu(?) en bommenluik.? Verder niet.

Vanavond even de ontvanger erin, regelaarkabel even andere plug erin, zender omzetten, kwikling eraan maken. Morgen als het goed weer is laten invliegen en zelf vliegen(?) onder begeleiding natuurlijk.

Bestelling elektronica is inmiddels al vanuit Zurich vertrokken naar... Rotterdam denk ik. Ondertussen even ontvanger + extender + accu van clublid.

Laatst bewerkt:
dat passen we wel aan als je accu er is. vanavond eerst je kist maar in orde maken om er morgen mee te kunnen vliegen.

de voorgeschreven accu is 1800 mAh.

De accu past er prima in, nog ruimte over.
mijn 2200 Mah Turnigy accu ook even gepast en die past ook ruim.
vanavond eerst bezig geweest om de zender om te zetten naar mode 1, dat was meer werk dan ik verwachtte maar het is wel gelukt :cool:
daarna alle roeren de juiste kant op laten gaan en het dropluikje getest, alles werkt prima.
en dan het belangrijkste, de motortest.
na de eerste poging de propellor maar wat vaster gezet, die had Jasper net niet vast genoeg gedraaid.:hammer:
de tweede poging naar volgas, tjonge jonge wat een power!:thumbsup:
meer dan voldoende, ik denk dat het toestel op halfgas uitstekend vliegt, vermogen zat om in een later stadium als het vliegen onder de knie is, er een beetje mee te figuurvliegen en stunten.
morgen bij geschikt weer de maiden flight.

... ik zit ook te twijfelen over aanschaf van dit model. Eigenlijk twijfel ik een beetje tussen deze en een MPX funcub of MPX mentor. Deze modellen zijn wel 100 euro duurder overigens.

... ik zit ook te twijfelen over aanschaf van dit model. Eigenlijk twijfel ik een beetje tussen deze en een MPX funcub of MPX mentor. Deze modellen zijn wel 100 euro duurder overigens.

Als je durft twijfelen..

Ga voor de Funcub ! Is echt een goed vliegend model waar je later veel plezier gaat aanbeleven !

Back