Yeti,
Zie ook de
Handleiding. Hierin wordt eigenlijk een klein beetje in het midden gelaten of de max laadstroom is beperkt op 2C voor Lipo's. Bij A123 staat wel een 'Note' dat die geen limiet kennen voor de laadstroom.
Dus net ff gecheckt en inderdaad bij Lipo is de laadstroom niet hoger in te stellen dan 2C.
Misschien kun je dit omzeilen door dus een grotere capaciteit in te voeren dan in werkelijkheid, dan houd je de lader dus voor de gek, dat kan hij niet zien.
Ook wel belangrijk, de 1210 kan naast Nixx en PB alleen maar Lipo en A123 laden. Mogen de Li-Ion-Mn cellen wel op een Lipo programma geladen worden, dus een nominaal spanning van 3.7V en een afslagspanning van 4.2V.
Rick
li-ion-mn moet juist met het lipo programma geladen worden, anders laadt hij de cellen namelijk niet vol. Tijdens de allereerste keer laden had ik me vergist en geladen met li-ion.
Dat had als resultaat dat het pack maar voor ca. 80% volgeladen werd, bleek dus aan de te lage afslagspanning te liggen ....
Ik heb deze lader trouwens maanden geleden al eens bekeken en het lijkt mij een heel mooie lader, zeker voor het geld.
Ik heb een aantal laders waaronder een graupner ultra duo plus 30 en die heeft als nadeel dat er geen geheugens in zitten, dan moet je elke keer alles met het handje instellen, maar laadt verder wel goed.
Hyperion heeft nu ook een de eos 0610i duo , met 2 laaduitgangen en 2 ingebouwde balancers. Totaal laadvermogen 360W.
Daarmee kun je dus twee 6s pack tegelijkertijd laden met ca. 7A , da's heel wat.
Alleen als je meer dan 6s packs wilt laden moet je dat op een bepaalde manier doen door beide laaduitgangen te gebruiken.
HYPERION CHARGERS SUPPORT PAGE