Hyperion outrunners, kwaliteit?

Hoi,

ik kijk o.a. naar Hyperion als alternatief voor Hacker. Het gaat om grote motoren, de 40-er en 50-er serie. Op Wattflyer krijg ik een antwoord off-line, dat Hyperions slecht zijn en dat hun assen breken. Maar de schrijver van dat bericht werkt bij een RC zaak die Hacker voeren, en niet Hyperion. Dus hoe objectief dat is...

Wie heeft er ervaringen met groten Hyperion outrunners, zoals deze:
HYPERION Z40 Series Outrunner Motors
en deze:
HYPERION Z50 Series Outrunner Motors

Dank voor info!

[EDIT]Op RC groups vind ik een topic uit 2007 over de brekende assen. Maar of dat nog steeds zo is of dat men dat gefixed heeft... Iemand met actuelere ervaring?[/EDIT]

Hugo

Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu al meer dan een jaar de Z4025 zonder een enkel probleem. Het zijn m.i. Kwaliteitsmotoren voor een goede prijs.

Ik had begrepen dat bepaalde Hacker motoren worden gefabriceerd door... Hyperion.

Hacker is ook geen topkwaliteit, dan moet je bv. Plettenberg, Strecker, etc, dat soort fabrikanten hebben.

Ik heb net een antwoord van AlleRC; Hyperion superdealer: in 2007 hebben ze excessief veel Z40 shafts verkocht. Daarna bijna nooit meer. Zij weten niet waarom, ik denk aan een slechte batch. Maar de problemen die ik op RC Groups vind komen ook alleen rond 2007 voor, en in de Z40 serie.

@ Hans: ik vind ook erg veel mechanische gelijkenissen tussen Hyperion en Hacker in de grotere modellen, van daar dat ik er eens naar keek. Qua prijs scheelt het aanzienlijk. Ik lees wel eens dat Hackers koeler lopen, maar met een goede koeling in de motorkap van je toestel mag het bij een propellervliegtuig toch geen probleem zijn.

Hugo

Hacker is ook geen topkwaliteit, dan moet je bv. Plettenberg, Strecker, etc, dat soort fabrikanten hebben.

Kyosho ook niet maar hondertduizende vliegen er mee .

zelfs ik heb er nu een gekocht . :mrgreen:

Van Hacker heb ik van alles , van motoren , regelaars (heb er nog 8 van) en Modellen zoals de Funtana .
Nooit iets er meegehat , alles qualiteit .

Mvg Johan

Ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is?

De WindS die ik net gekocht heb zit een Hacker motor en regelaar in ;)

Wat wel zo is... bij dat toestel was het zo dat hij helemaal gemaakt is voor die Hacker, maar als dat niet zo is, zou ik Hacker links laten liggen en bv. voor Axi gaan. Gelijke kwaliteit maar lagere prijs.

Geweldig dat niemand een specifiek draadje opent met "Turnigy, kwaliteit???" en zo'n draadje voor een kwaliteitsmerk als Hyperion wel wordt gestart.
Hier louter goede ervaringen; 'heb de Z3013 in m'n Gemini en die heeft al heel wat vluchtjes gemaakt.

Laatst bewerkt:
Zojuist een ZS4020-12 (zo'n Scorpion-geinspireerde) gekocht om op de X50 te proberen. Wie weet, ik zal het resultaat posten. De Hacker S50-16S die er nu op zit is behoorlijk zwaar, overkill en heeft een te lage Kv voor 5S (vind ik).

Hugo

Back