i dreamed of a Cirrus...

oke Fotor, bedankt, dat was het antwoord waar ik op zat te wachten.
Volgens de verkoper heeft ze meerdere malen achter een sleper gehangen dus het zal ook best wel, maar het leek me zo minimaal.

iemand nog een zinnig antwoord op de servo's? ik sta op het punt om een bestelling de deur uit te doen.:mrgreen:

Voor ailerons die overigens weing effectief zijn, voldoende. Het rudder is door de V-stelling zéér effectief en kan de ailerons overheersen.
Voor je pendelend stabilo en ruddder zou ik een standaard servo van 3 kg nemen.

Of misschien de servo's laten zitten en een (2e hands) MPX ontvanger aanschaffen. ben je misschien goedkoper uit.....

Mooie zwever! Ook voor aan de helling.
Succes!

De servo's die erin zitten zijn allemaal voorzien van dit soort stekkertjes, kan ik daar gewoon "normale" stekkertje aan solderen?
_MG_4374.jpg

Waarschijnlijk gaan er andere servo's in maar dat moet ik nog even bekijken.
Tuurlijk:
servoficheslo4.gif

Laatst bewerkt:
Mooi toestel Jesse!

Ik ben sinds kort ook in het bezig van een (e-)zwever, zie simprop-ventura
We moeten deze zomer maar eens een keer afspreken op julie vliegplek, ik kom er regelmatig langs. Ik zou ook ooit nog een keer met Berrie gaan hellingzweven aan de andere kant van de dijk bij jullie veldje (in die kom). Wie weet kunnen we een keer wat combineren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Jitze, lijkt me leuk joh ! moeten we zeker een keer doen.
Die kist van jou is ook niet mis zeg.

Nog even over de servo's:
Allemaal bedankt voor de input.
Tot mijn grote verbazing vond ik in mijn knutselkoffer nog een Graupner C 507 servo, daar heb ik zojuist een C 577 bij gekocht aangezien de 507 niet meer verkocht wordt, dus de servo kwestie is opgelost.
Vanavond de servo's inbouwen en kijken of ik nog genoeg materiaal heb om een stuurstang te maken voor door de romp naar het stabilo.

Mensen help me eens eventjes, ik zit met een dilemma...

Uit diverse bronnen heb ik begrepen dat als de Cirrus eenmaal lekker zweeft je haar met geen mogelijkheid meer beneden krijgt.
Zowel in een thermiekbel als tijdens de landing kan dit nog wel eens nadelig uitpakken en het gebruik van remkleppen wordt dan ook aangeraden.
"Mijn" wild-vliegveldje is niet ze ontzettend breed en aan de ene kant ligt de dijk en aan de andere kant staan huizen en bomen, veel bomen...
Het lijkt me dus slim om de Cirrus te voorzien van remkleppen, maar.....
De vorige eigenaar heeft nog niet zo heel lang geleden een set splinternieuwe vleugels gebouwd, ontzettend strak en keurig in de folie.
Ik zou het zonde vinden om alle folie er af te moeten halen alleen voor een setje remkleppen met het risico dat ik ze nooit meer zo strak in de folie krijg als deze meneer gepresteerd heeft.
Nu overweeg ik om alleen daar de folie weg te snijden waar de remkleppen komen te zitten en dit, na de installatie van de kleppen, weer af te dichten met een nieuw overlappend stukje folie.
Hoe denken jullie daar over, graag jullie mening.
Cosmetisch gezien niet de mooiste oplossing maar op een 2 meter afstand zie je dat toch al niet meer.

Volgens mij geef je het antwoord zelf al: die Cirrus blijft zweven! Hoog in de thermiek en laag in de landing. Waarbij jou landingsstrip extra eisen stelt aan nauwkeurig kunnen besturen. Dus die kleppen moeten er in!

Als de basis van de vleugel goed is, dus goed gebouwd, en dat is ie, dan zou ik de folie er af halen, kleppen inbouwen en opnieuw folie er op! Is toch niet zo´n hele moelijke klus: En anders zijn er wel mensen die dat voor je willen doen misschien. Is toch gewoon lelijk, zo´n lappenvleugel!

Jacob

Je kan toch gewoon alleen de folie wegsnijden waar de remkleppen komen. En dan niet witte folie terugplakken, dan krijg je kleurverschil en ziet het eruit als een lappendeken, maar gewoon een stukje rode folie (of andere contrasterende kleur) erop. Geeft een leuk accent op je vleugel en ziet eruit of het zo hoort (en het hoort ook zo).

ja aan zoiets zat ik ook te denken Raymond, gewoon een rood randje erom is inderdaad een goed idee.
Dat zou op zich mooi kunnen met dat zelfklevende band, hoe heet dat ook alweer, oratrim of oraline ofzo ?
En ik was inderdaad niet van plan om meer weg te snijden dan waar de de kleppen komen te zitten.

Laatst bewerkt:
Vanavond nog wat geknutseld ook aan de Cirrus?? Of liggen die 'geleende' onderdelen van me nu te niksen tussen de rest van je troep op de werkbank;)??
Oftewel, we willen foto's zien...

:D helaas heb ik niet zo heel veel kunnen doen, alleen een nieuw servoplankje gezaagd en gemonteerd, ik maak er morgen wel even foto's van.
Morgen verder met de aansturing van het hoogteroer maar dan moet ik eerst even naar de winkel, ik heb het geprobeerd met die Sullivan kabel van jou maar dat krijg ik niet in de staart gelijmd, er is daar veel te weinig ruimte om iets te kunnen doen.

Even een geheugensteuntje voor mijzelf:

Halen:
vuren 3x3mm
stuurstang
quicklink metaal
unistekker male
verenstaal 2mm
verenstaal 1mm
schroefjes om de servo's vast te zetten
polystyreen 1mm wit
multiplex 2mm
Oratrim rood
roerhoorntjes 2x
2x bal-link
Welterusten allemaal, tot morgen.

Laatst bewerkt:
Cirrus hoorde ik Cirrus jihaaaaaaaaa dat waren nog eens tijden, die heb ik gehad en gevlogen op de Asselse heide vlakbij Kootwijk / Hoog Soeren en heelveel plezier mee gehad.
Die Cirrus had gekregen van Meneer van Werkhoven (Leiden) alleen, als ik er 2 bouwde 1 voor hem en 1 voor mij, beiden hebben we er vele uren mee gevlogen.

En ja ik had er nog een foto van ook nog (1974 ongeveer)
892672463_5_63HQ.jpeg

Gr Japiooooooooo

Als ik nu mijn foto bekijk, ben ik niks verandert, glimlach/goddelijk lichaam/bos haar, alleen ik heb geen snor meer en mijn antenne is iets korter geworden (2,4) dat dan wel weer.

Gr Japioooooooooo

ben ik niks verandert, glimlach/goddelijk lichaam/bos haar, alleen ik heb geen snor meer
WWHOOOEEEEEAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :rolling: :rolling:

Hij dat vol voor diegene die je nog nooit in real-life hebben gezien.

toch leuk om zulk oud beeldmateriaal terug te zien, dat doet je realiseren dat het toch wel ECHT een oud model is.
Jaap je weet het he, "je voelt je zo oud als je bent".... of was dat nou "je bent zo jong"....eeehm "je bent zo oud als"... ach laat ook maar.

Back