Ik ben op de beurs in dortmund geweest, hoe is het jullie bevallen?

Ik ben vandaag geweest (met een man of 14) en ik vond het allemaal best leuk. Erg gezellig en veel mooie dingen gezien. Stermotor van Seidel, zwevers van Vega. Misschien niet de mega-aanbiedingen van 10 jaar terug, maar ja, het is allemaal al zo goedkoop geworden... toch?
En ik heb mijn gezochte schakelaar gevonden. Voor slechts 1 euro!!!

Op de terugweg even een lauwe XXL schnitzel gegeten bij AC Zevenaar, om de bradworst even na te drukken zeg maar....

Groet

Laatst bewerkt door een moderator:
@Johan: Zo eindelijk eens een echt goed vliegend kistje gekocht? :)

De Oxalys is echt een heelijk kistje en wordt onderschat. Hij doet niet onder voor bv. de Angel S50 van Sebart volgens mij, voor wat ik er van gezien heb. Daar zul je geen spijt van krijgen!

Nou, ik ben gister met airbus geweest, ik moet zeggen ZEER geslaagde dag!
ook ik kan sommige opmerkingen hier in dit topic niet begrijpen, maar goed, dit was ook de 1e keer.
Er werd meer dan zat te koop aan geboden, alleen 90% was dus electro (laat ik nou electro vliegen...).

Heb heel veel mooie dingen gezien bij de trucks en auto's, en ook de mooie graafmachines bewonderd.

Ook nog bij de boten gekeken, daar staat toch ook heeeeel mooi spul tussen :)

Heb ook veel van die kleine helitjes gezien, en heb er toch 2 mee genomen (3 kanaals, dual rotor net als de lama). 1 voor mijn buurman, en 1 voor mij, kunnen we samen vliegen :P
Bij thuiskomst het helitje geprobeerd, en voor dat geld vliegt het heel leuk :D beter als een piccoZ..

Voor het vrouwtje een mini subje gekocht, voor in het aquarium bij de buurman hahaha daar zat ze al lang over te zeuren ;)

Verder nog wat klein grut gekocht, stekkertjes, draadjes, krimpkous...

en dan... de Eurofigther Typhoon...
Die hebben dus wel meer mensen gekocht zie ik :P Ik heb de dual impeller versie.
Vond dat hij voor die prijs niet achtergelaten kon worden...

-Jet uit vol epp, hele romp + vleugels uit 1 stuk (natuurlijk wel een deel opgeplakt met de impellers eronder).
- 2 ducted fans
- 2 brushless motoren ("typhoon")
- 2 regelaars
- 2 servo's
- y kabel op de regelaars
89 euro...
Geen geld vond ik, aangezien ik op zoek was naar een jet! Maar piepschuim beetje gevaarlijk vond, en hout ook... (vlieg alleen met schuimpjes :P )

Heb hiervoor op de beurs nog een (vond ik goedkope) kokam 30c 2100 lipo voor dit beestje gekocht :)

Effe uitzoeken of alles goed aangesloten zit, en dan binnenkort eens vliegen :P
Ben benieuwd hoe dat vliegt! Het ziet er iig allemaal heel mooi uit, en nog beter: hij is van epp! Dus als hij kapot is, zo weer te repareren :)
Met zijn grootte toch vrij licht moet ik zeggen, ik heb kleinere jets gezien, met meer gewicht!

Had de duwprop versie ook gezien, maar vond de impeller toch mooier, ik had de 1na laatste van de dag, de laatste was het demo model, daar was al het een en ander aan beschadigd natuurlijk :P

airbus heeft ook wat leuke spulletjes gekocht :)

Al met al hebben we ons prima vermaakt! volgend jaar misschien weer :)

en dan... de Eurofigther Typhoon...
Die hebben dus wel meer mensen gekocht zie ik :P Ik heb de dual impeller versie.
Vond dat hij voor die prijs niet achtergelaten kon worden...

-Jet uit vol epp, hele romp + vleugels uit 1 stuk (natuurlijk wel een deel opgeplakt met de impellers eronder).
- 2 ducted fans
- 2 brushless motoren ("typhoon")
- 2 regelaars
- 2 servo's
- y kabel op de regelaars
89 euro...
Geen geld vond ik, aangezien ik op zoek was naar een jet! Maar piepschuim beetje gevaarlijk vond, en hout ook... (vlieg alleen met schuimpjes :P )

Heb hiervoor op de beurs nog een (vond ik goedkope) kokam 30c 2100 lipo voor dit beestje gekocht :)

Effe uitzoeken of alles goed aangesloten zit, en dan binnenkort eens vliegen :P
Ben benieuwd hoe dat vliegt! Het ziet er iig allemaal heel mooi uit, en nog beter: hij is van epp! Dus als hij kapot is, zo weer te repareren :)
Met zijn grootte toch vrij licht moet ik zeggen, ik heb kleinere jets gezien, met meer gewicht! :)

Degene van mij vader(dual impeller versie) is al vliegklaar afgezien van het spuiten van het richtingroer en de benzinetanks(dit voor een beter herkenning)en het plakken van enkele stickers.
Wij gebruiken een lipo die we nog hadden liggen een redpower lipo van 3S (11.1 Volt) 2200mah 20C 44A continu en 40C 88A piek(als we de informatie van de fabrikant mogen geloven) hiermee zal de eerste vluchten mee gevlogen worden en daarna zal er overgestapt worden op een 4S (14.8 Volt) 2200mah lipo dit omdat gebleken op youtube en andere forums dat het beter vliegt en het wegooien vergemakkelijkt

maar nu weer on topic verder

Laatst bewerkt:
Nou ik ben er nu ook (voor het eerst) geweest en het viel me echt niets tegen! Ik weet niet hoe het op andere beurzen was, maar ik vond het echt helemaal geweldig, ben zelfs nog thuisgekomen met een 2m zwevertje.
Enige nadeel was dat ik mijn portemonnee verloren ben (of gejat), waar nog best wel wat geld in zat (allemaal voor mijn verjaardag, raak je het kwijt!!!)
Heeft iemand hem trouwens toevallig gevonden? Hij is blauw en er zit een bankpas in op naam van JC de Jong.

Sorry nu weer :ontopic: :D

Laatst bewerkt:
Ik ben vrijdag met mijn ouweheer en twee vrienden voor de tiende keer geweest.

Als je het vergelijkt met tien jaar geleden was het toen "leuker". Er was in ieder geval meer eigenbouw te zien. Dat is nu wel verdwenen, Er stond notabene een standje voor het laten benaaien van t shirts en petjes tussen. Die zie ik hier ook op de jaarmarkt hoor. Haha.

Ben desondanks toch goed geslaagd met een conversiesetje voor 2,4 Ghz (9 kanaals zendermodule en ontvanger) voor een geslaagde 129 euri's. Heb je in Nederland alleen de zendermodule voor.

Je moet er eigenlijk ook niet meer alleen heengaan voor de koopjes. Die vindt je op het internet sneller, goedkoper en vooral relaxter. De insteek moet meer een leuk dagje uit zijn en als je dan wat tegenkomt is dat mooi meegenomen. Ik doe het al drie jaar zo en dat bevalt me eigenlijk prima.

Ik kom net terug maar het is inderdaat niet veel meer :-(
Vooral de vlieghal was gewoon een kale zooi met weinig meer dan speelgoed.
Ik heb wel de nieuwe GY 520 gyro gezien...achter het glas bij Robbe :-( zal ik voorlopig ook niet dichterbij komen denk ik :-)
Mischien word het weer wat beter als de economie weer aantrekt.

vrijdag ben ik ook geweest het is inderdaad elk jaar minder en minder in Dortmund
maar ik ben toch m'n geld kwijt geraakt

m'n eerste F-15 Electric ducted fan jet van [graupner GF15]

IMG_3042.JPG

Laatst bewerkt:
was weer gezzellig, beetje erg druk zaterdag (cirsis whatever??) jammerlijk te veel coaxmeuk en te weinig parts (ik zocht crawler banden en goedkope lipo plus lader) lipo's waren bijna 2 keer zo duur als op hobbycity, bijna een high lift tundra gekocht, was er maar 355 euro, maar al met al weer genoten van de dag (was de derde keer voor mij)

heb me prima vermaakt . was ondanks dat er niet een complete stand vulling was ,genoeg te zien en te neuzen , zowel mijn pa als ik geslaagd .

vondt het prima vermaak en hebben lekker de boten en auto's links laten liggen (tsja het vliegt niet :D)

heb een mooie sukhoi su31 van hyperion gekocht van 1,14m spanwijdte inclusief hyperion motor en regelaar .
HP-SU31-25-B07.jpg

en moet zeggen ben er blij mee

@Johan: Zo eindelijk eens een echt goed vliegend kistje gekocht? :)

De Oxalys is echt een heelijk kistje en wordt onderschat. Hij doet niet onder voor bv. de Angel S50 van Sebart volgens mij, voor wat ik er van gezien heb. Daar zul je geen spijt van krijgen!

Ben benieuwd!

Bij de kyosho promo video laat de piloot zwaar te wensen over maar we zullen zien.
Folie qty is overigens een stuk beter als van de Calmatos. Makkelijk strak te strijken ook nog eens. Ga er eerst mijn Calmato spullen inwerpen (9s A123/roxxy/11x4 STOL setupje) Mocht dit te krap zijn zijn er op rcgrpz alternatieven zat te vinden.

Beurs viel best mee. Wordt idd wel wat minder maar kon me goed vermaken. Wat me erg opviel is dat mijn favoriete C2081 (9gr) servos in Nederland 23 euri waren, op de beurs 2 jaar geleden 18 euro en nu 11. Een midifan is hier 49 euro en daar 55 dus beetje prijsbewust rondkijken.

Wat kostte de oxalys nieuw trouwens? Had sterk het gevoel dat 149 euri geen aanbieding was maar kan er compleet naast zitten.

Laatst bewerkt:
ik ben er gisteren voor de eerste keer geweest,
en ik heb daar ook een Carson Eurofighter (duwprop) gekocht voor slechts 66 EURO!!!
verder veel plezier gehad en veel rondgekeken bij de vliegtuigen.

groeten,
Sam

Laatst bewerkt:
en ik heb daar ook een Carson Eurofighter (duwprop) gekocht voor slechts 66 EURO!!!
verder veel plezier gehad en veel rondgekeken bij de vliegtuigen.

groeten,
Sam

deze was inderdaad zeer goedkoop .Ze hadden ook dezelfde Carson Eurofighter met 2 Inducted Fan
motoren +regelaars voor 89 euro
hier kost het model dat je gekocht hebt nog meer dan 100 euro veel plezier ermee ;)

Afgelopen donderdag zijn wij met 20 man van de club ook met een bus naar dortmund geweest. Als groepsuitje was het best een geslaagde dag, veel slap geluld, lekker gegeten en gedronken etc. Op zo'n manier gaat een dag best snel voorbij. De "score" aan het eind van de dag viel bij iedereen wel tegen, weinig impulsaankopen, beetje speelgoed zoals miniums en een enkele oude bouwdoos die iemand al jaren zocht en hier toevallig zag liggen bij een magazijnopruimingsaanbieding(Dubbele woordwaarde). Zelf alleen een paar ontvangers gescoord en wat servo's, snoer en stekkertjes. Het is zoals de meeste al zeiden hier, het echte spul word steeds minder, steeds meer speelgoed, als ze in de vlieghal al autootjes ect gaan verkopen....
Afwachten voor volgend jaar, als het weer zo is ga ik denk ik niet meer. hoe jammer ook,maar gezelligheid kan ik op de club ook vinden,daarvoor hoef ik niet naar Dortmund.

Electro toestellen waren overigens ZAT te vinden.... van allerlij merken, allerlij modellen...
of je moet dat al speelgoed noemen natuurlijk...

Brandstof niet zo veel, dat wel

Leuk ding die Euro Fighter met EDF.
Als ik op de beurs was geweest had ik hem misschien ook wel meegenomen alleen heb ook een Funjet en ben bang dat ik de Euro Fighter dan te traag vind...
En we hadden de zondag al een jetmeeting en dat was echt super.....en andere dagen had ik helaas geen tijd om naar Dortmund af te reizen.

Back