Ik ben op de beurs in dortmund geweest, hoe is het jullie bevallen?

Als er nog iemand naar de beurs gaat wil ik die linker wel (en dan hoeft ze nog niet eens in de aanbieding te zijn) :mrgreen:

Vandaag ook geweest en ik moet zeggen het was weer erg leuk ,erg veel te zien en te koop echt van alles wat en voor iedere beurs,ik zelf en mijn neef een Eurofigther Typhoon gekocht dus al dat negatieve gedoe over die beurs ik weet niet waar ze het over hebben want wij hebben ons goed vermaakt(en gegeten en gedronken) en een uitstekende dag gehad (op de terugfiles na dan) en we gaan volgend jaar zeker weer

gr Andre
p.s Parkflyer stand heb ik niet gezien wel een aantal modellen

hallo
van de kyosho dames geen kus gehad,wel een foldertje,hahaha
we komen voor modellen naar de beurs maar niet dit soort modellen,hihihi
al is het wel leuk om te zien,
mvg markioo

Dortmund, het was inderdaad een stuk minder in de hal met modelvliegspullen als vorige jaren. Toch heb ik een leuke dag gehad. Het viel me op dat het erg rustig was, we hoefden nergens in de rij te staan of te wachten. Op zich ook wel fijn.
Het aanbod was een stuk minder als voorheen, zoals Rosè zei stond er ook een dwaas met grasmaaispul. Dit sloeg echt nergens op!
Mijn boodschappenlijst is nu nog maar voor de helft aangevuld, voor de rest zal ik toch de internetwinkels moeten benaderen.
Verder werd ik doodziek van al die gasten die hun helicopterprul voor enkele tientjes aanboden. Dit heeft mi niets meer met modelbouw te maken.
Gelukkig stond de Wrightflyer van een clublid te pronken, da`s nog eens echt modelbouw!
Jammer van de rest, maar ik blijf de hoop koesteren dat het volgend jaar weer als vanouds is.

voor de liefhebbers van de kyosho dames:
4be38ac41af72531031e29fdc39d5bab.jpg

nog meer op: http://www.kyosho.de//event/content.php?content=report&report=501

best een mooie produktlijn toch? ;-)

Op de foto naast die mooie dames hangen er ook red bull schuimpjes , heeft er iemand wat meer informatie over gezien(of gevraagd) ? Want ik vind er niks over terug op de site van kyosho.

dat je dat ziet man, daar let ik echt niet op, heb helemaal niks gezien op die stand, enkel die benen

ach ben net terug van een gezellig dagje uit met nog 2 clubleden
was al een beetje bang na al de verhalen hier op het forum en hier dan mijn bijdrage.
het was voor mij de 2e keer dat ik hier was 6 jaar terug en dan vandaag en ja het is wat minder geworden
en ook ik dacht bij mezelf wat moet die gozer mrt die takken scharen en maai machneonderdelen hier maar het valt allemaal eigenlijk best mee als je bedenkt dat we allemaal elke week bijna op het veld staan (grasveld):p

en ja hal 4 was mischien wat minder maar kom ook om naar de rest te kijken ook de vlieghal was druk bezocht en er werd constand gevlogen erg leuk en mooie shows
ook natuurlijk niet de verlijding kunnen weerstaan om het een en ander te kopen ,nou daar gaan we .
-nieuwe triple lader van robbe
-voeding van graupner
-abo genomen op de fmt
-glasmatje +vloeistoffen
-2 setjes bladen voor mijn trex450
-en niet te vergeten die wursten maar die is al op :D:D

dus ook weer veel te veel uitgegeven :p
hier wat fotos:

en nu ng een tweetal fotos van mijn aankopen in bedrijf

dus alles bij alles een zeer geslaagde dag:bye:

Vandaag geweest en ik moet zeggen ook deze beurs was nog minder als vorig jaar Veel minder stand dan vorig jaar zeker kwa modelvliegtuigen
ik heb dit jaar baar weinig gekocht 4 x lipo pakketen (moest nog goed zoeken)die ik toch nog nodig had + wat lijm en wat klein spul
de rest bestel ik wel via internet.
Ook dit jaar waren ook een hoop oude arf bouwdozen.

Mijn vader heeft nog een Carson Eurofighter met twee impellers er in gekocht(deze zal ik wel moeten invliegen)

Als ze zo doorgaan met steeds meer rc auto's en race/vlieg ruimtes enz in hal4(modelviegtuigen)
dan kan over een paar jaar op een nederlandse beurs nog meer modelvliegtuigen zien dan op heel hal4
begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen rc auto's enz(ik heb zelf ook gehad)
Alleen wordt het aantal steeds groter in de modelvliegtuigen(hal4)en deze hal is toch jaren lang de hal van modelvliegtuigen.

hier zijn nog een paar foto's
Intermodellbau 2009 pictures by Modelairplane - Photobucket

DSCF0081.jpg

DSCF0075.jpg

DSCF0091.jpg

ik heb de versie van de eurofighter met een motor op de achterkant gekocht.
kostte €66,00 dus ook 3x niks!!!

Ik ben gisteren geweest, dit jaar samen met mijn vriendin.
We waren er pas om 12.00 uur, druk verkeer.
Er was best veel te zien en te koop, vaak voor goede prijzen.
Natuurlijk is 1/3 modelspoor en een groot deel "speelgoed" maar zo is de markt in Duitsland nu eenmaal.
Ik ga voor vliegtuigen en dukboten, de laatste waren er weer niet veel.
Toch zal ik zal volgend jaar zeker weer gaan.
Om geld te besparen moet je niet gaan, aan benzine, parkeren, eten en toegang etc ben je gauw 150 euro kwijt voor 2 personen.
Dat bespaar je niet snel op je aankopen.
Maar er is gewoon veel moois te zien.
Prachtige kisten, nieuw en antiek, en hele mooie vliegtuigmotoren.
Kwam een paar hollanders tegen die een easystar gekocht hadden voor 52 euro, dat is een goede prijs.
Zelf wat lipo's, snoertjes en een GWS mini ontvanger gekocht, prijzen hooguit 20% duurder als rechtstreeks uit China.
Maar vooral veel gezien.
Het valt natuurlijk op dat er steeds minder echt bouwdozen zijn, het meeste is ARTF, voor prijzen lager als zelf bouwen.
Toch bouw ik liever zelf.
Om 17.30 zag je iedereen richting parkeerplaats gaan met een vliegtuig onder zijn arm.
Ik heb mijn vriendin overtuigd dat dat bij een beurs hoort en heb toen een ARF Piper van Wattage (Krick) gekocht.
ARF maar geheel van hout met gele bespanning, zonder motor (hoort een 400 in maar zal wel brusless worden) voor 49 euro.
Ik vind het wel jammer dat er geen tekening bijzit, bij schade is het dan lastig repareren (en balsa blijft natuurlijk kwetsbaar)
De kast thuis staat vol met bouwdozen, maar waar vind ik de tijd?

Groeten Willem

Laatst bewerkt:
@wilbert
Je hoeft niet alles te quoten, de 'gequote' tekst kun je editen.
Dit was genoeg geweest:
"... Mijn vader heeft nog een Carson Eurofighter met twee impellers er in gekocht(deze zal ik wel moeten invliegen) ..."

Gisteren geweest
Was wel weer vanouds gezellig, maar zoals gezegd hoef je voor de koopjes niet te gaan; het viel ook echt op dat je steeds minder mensen met allerlei koopwaar ziet slepen. Ook enkele shops zijn al afgehaakt. Desalniettemin een erg leuke dag gehad.
Aangezien mijn zwager in de markt was voor een Easycub hebben we de vlieghal uitvoerig gescant. De Easycub hebben we niet gevonden (!) en eigenlijk heb ik maar 2 offers gezien die echt erg verleidelijk waren: de Graupner Tigershark voor 49 euro en de hierboven genoemde Eurofighter voor 66.

Genant was bijna het "gestunt" met Walkera-helicoptertjes. Door een leuke manier van presenteren werd er wel het nodige omgezet, maar kennelijk zijn er toch een hoop lui die niet weten dat je ze voor de helft in China koopt. De 4#3 V2 Brushless kocht je op de beurs voor 160-170 euro in een blikje; bij Ehirobo kost ie pakweg 9 tientjes in een kartonnen doos. Uit China heb je shipping, maar ja; je rijdt ook naar Dortmund. Het is wel zo dat customs in Duitsland een stuk "grundlicher" is, dus zo goedkoop als wij ze kunnen krijgen, lukt daar niet.

Het centrum van Dortmund is trouwens op vrijdag een aanrader om nog even te bezoeken voor een niet te duur hapje...

Laatst bewerkt:
Vandaag was ik met Erik op de beurs in Dortmund en heb toch lekker kunnen shoppen .

Ik ben er al zeker 15x geweest .

Ook deze keer weer lekker kunnen shoppen .
Folien voorraad is weer aangevuld en met het nodige kleinspul wat ik in een jaar nodig heb aan CA en bv goudstekkers ,krimpkous enz.

Ook hebben we bijde een Oxalys gekocht voor 130 € minder per stuk als ze bij een winkel in Nederland kost .

Dat was dus 260 € gespaart
Ook op de 50 meter folie bespaar ik bijna 200 €

Met de rest wat er nog gekocht is ga ik toch van een 500 € uit wat wij gespaart hebben .(inkl. diesel en entree)

Wij gaan dus wel degelijk voor de koopjes en dat elk jaar weer . :mrgreen:

Mvg Johan

We gaan weer off-topic. Als je iets te melden heb, doe dat dan via PB

nou ik ben dit jaar ook weer geweest met nog 2 andere en moet zeggen dat we een leuke dag hebben gehad
en als je een verlanglijstje hebt gemaakt dan kun je dat zeker wel vinden.
tuurlijk wordt het minder dan eerder maar het gaat om het idee en als je een leuk model wil zien voor je hem koopt dan kun je hier toch nog terecht.
ik snap niet dat je op het forum moet zetten dat het niks aan was (is)
je moet gewoon gaan om te kijken of er wat voor je tussen zit en anders moet je lekker thuis blijven en bestellen via internet
wij hebben in ieder geval een zeer leuke dag gehad en ook zeer leuke dingen gekocht
die ik anders nooit zo snel zou bestellen
dus een geslaagde dag
gr Albert

Back