Ik kon het niet laten, ziehier mijn 2de heli...

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Cornholio, 31 mrt 2005.

  1. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Mooi, vandaag (15 min geleden :D ) m'n eerste hopjes gemaakt... veel naar links omvallen, dan weer naar rechts. Geen enkele deftige landing gemaakt (gas dicht - kletter tegen de grond) MAAR... al 5 sec in de lucht kunnen houden (neen, niet op 1 plek :p )

    Hier is ie, Satoer-style :D
    [​IMG]
    En ook niet onbelangrijk: geen schade :lol:

    Edit: weet er toevallig iemand waar ik de handleiding kan downen van dat GWS mixerboard? Of de site van GWS?
     
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
  3. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Ik weet het (kruisje is besteld), maar als je het kruis er na een tijd afhaalt moet je't toch alsnog leren, niet?
     
  4. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Ongelooflijk maar waar :D :

    Prachtig weertje hier, batterijtjes waren opgeladen, dus dacht ik laat ik nog eens proberen om te vliegen. Ik vraag aan m'n vriendin of ze mss zin had om mee te gaan om is te kijken naar m'n kunsten :p , tot mijn grote verbazing ging ze idd mee (ze vind mijn hobby eigenlijk te duur en daarom interesseert het haar eigenlijk ook niet). Na een paar hopjes (je kunt het niet "vliegen" noemen) en 1 (zeer) korte hover, vraag ik haar of ze mss eens wil proberen. Na wat tegenstrubbelingen neemt ze toch de zender vast. Korte uitleg gegeven en voila, madam geeft gas en hangt in de lucht.

    Nu het meest ongelooflijke, blijkbaar vond ze het een plezant gevoel om die heli te "controleren" en nu wil ze er zelf ene! 8O
    In al mijn goedheid heb ik dan gezegd dat ze er ene krijgt van mij... (weer een heli erbij :wink: )
     
  5. Brutha

    Brutha Guest

    hahaha, maar ze vloog dus in de eerste poging beter dan jij/u? ik ben zeer benieuwt welke heli jullie gaan aanschaffen :)
     
  6. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    "Jij" is goed genoeg :wink:
    Beter vliegen is veel gezegd :roll: , maar ze had wel meer lef om de gas direct open te trekken... (waarschijnlijk omdat ik hem betaald heb :? )

    Enfin, ik zou ze gewoon ook laten leren vliegen met m'n Logo (als ze wil), want een 2de "grote" heli kan er voorlopig niet af (alhoewel ik zo'n Raptor 50 ook wel zie zitten :p ). Ze vindt die Kyosho M24 wel mooi, dus die krijgt ze...

    We zullen zien wat het gaat worden... als ze voor mij inverted kan vliegen gooi ik m'n heli's weg en ga met treintjes ofzo rijden :p :D
     
  7. Felix

    Felix Guest

    Kan jij mijn sponsor worden? :p

    GRoeten Felix
     
  8. Brutha

    Brutha Guest

    hahah die kyosho caliber m24 die heb ik! goeie keuze :wink: . hij staad nu even stil omdat de tandwieltjes van de motor erg snel beschadigt zijn en dan kan je niet meer vliegen dus koop er dan meteen veel van die tandweltjes bij. dit zijn ze:

    [​IMG]

    maar je kan ook metalen krijgen Het artikel nummer van het passende messing tandwiel is: EPS-9D van GWS
     
  9. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Mega update (heb dit draadje een beetje verwaarloosd de laatste tijd :oops: ):

    Ten eerste: De hummie

    Van 't weekend een uitstapje naar de Ardennen gedaan en natuurlijk de hummie meegenomen (de Logo meenemen durfde ik niet...). Eerste dag: mooi weertje, amper wind, batterijtjes waren vol dus VLIEGEN (allé, poging tot allezins :wink: ). Paar voorzichtige hopjes om op te warmen, heli heeft trouwens enorm de neiging om naar links te rollen en zelfs vol tegensturen helpt niet. Enfin, meer gas gegeven en naar een goeie 2 meter hoogte, mmh, heli drijft richting geparkeerde auto, PANIEK. Gas langzaam dicht getrokken, gevolg: geen crash maar een mooie landing kon je het ook niet noemen :? Ik loop rustig naar de heli, mij van geen kwaad bewust (hij heeft al ergere landingen achter de rug) tot ik plots een rookpluimje van dat shitty mixerbordje (PHA-01) zag komen. Compleet onbruikbaar nu...

    En nu dan de vraag, is het nuttig hier een nieuw mixerbordje voor te kopen? Enzo ja, het welk?
    Op het forum kwam ik dit tegen, iemand ervaring mee (vooral het feit dat je'r een 3s lipo aan kunt hangen intrigeert mij) of toch maar een Hummingboard?

    Kan er iemand mij misschien ook een raming geven van de kostprijs voor een brushless setup?


    Ten tweede:
    De M24 is vandaag gearriveerd :D
    Het is toch echt wel een "schoontje" :p

    Even de batterijconnectortjes vervangen, opladen en testen!
     
  10. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Ik heb idd een vervanging van dit tandwiel nodig... en liefst voor het weekend ('k ga weer naar de Ardennen en neem mee: DE M24 :p )
    Weet er iemand waar ik die tandwieltjes in de Benelux kan vinden (met een snelle verzending)? HULP (anders valt m'n weekend weer in't water...)

    Heb zelf al wat gegoogled maar vind ze enkel in de US :?
     
  11. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb een metaal vervangende tandwiel gevonden.
    Artikel nummer: EPS-9D van GWS Deze heeft dezelfde vertanding als de standaard Caliber.

    Waar je hem kunt kopen moet je zelf maar even zoeken haha, ik had hem al een tijdje liggen, maar waar die vandaan komt... don't know
     
  12. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Hoi Michel :)
    Gebruik je zelf dat metalen tandwiel dan?
    Ik dacht dat dit negatieve gevolgen zou hebben voor het hoofdtandwiel, niet?

    Greetz
    Tom
     
  13. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja heb ik er in zitten. Dat stomme motor tandwiel breekt anders al als je een licht tikje op de rotor krijgt.

    Ben laatst hoog in de boom gevlogen en van 3,5 meter hoogte neer gestort op de stoepstenen. Schade: 1 rotorblad gebroken (dat best knap is met deze taaie rotorbladen :roll: )
    Maar hoofd tandwiel is nog heel. Gewoon aanleren dat je je gas dicht trekt vlak voor je crasht. Overigens hebben alle andere micro's wel metalen motor tandwielen.
     
  14. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Mooi, dan gaan we nu op zoek naar dat tandwiel :wink:

    Thanks!
     
  15. $olo

    $olo Guest

    de ms hornet 1 heb ook kunststof tanwieltje op de motor. ;)
     
  16. Brutha

    Brutha Guest


    maar die is vast niet zo kwetsbaar als die van de m 24. en inderdaad wat michiel al zij een klein tikje en die tandwieltjes zijn kappot (ik heb in middels al 30 euro aan die dingen uitgegeven( 8O :( :cry: )omdat ik die metalen niet kon vinden........
     
  17. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Ik heb er besteld bij All e RC... (de metalen bedoel ik)
     
  18. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    GWS tandwieltjes gearriveerd... nu oefenenoefenenoefenen :p
     
  19. Brutha

    Brutha Guest

    heb je ook een camera? mischien kun je er een filmpje van maken? (foto's zijn ook goed :wink: als het kan) Ik dacht trouwens dat de heli voor je vriendin was :wink: :lol:
     
  20. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Foto's kunnen wel lukken denk ik, een camera heb ik niet...
    Euh... :oops: Dat dacht zij ook :lol:
     

Deel Deze Pagina