Ik kon het niet laten, ziehier mijn 2de heli...

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Cornholio, 31 mrt 2005.

  1. Brutha

    Brutha Guest

    haha oke, als die foto's kunnen doe ze dan maar wel 8) daar houden we hier op het forum van :wink: 8) :)

    (lekker veel 8) )

    (doe maar heeeeel veel 8) 8) )

    :wink: groeten marijn
     
  2. M24-paul

    M24-paul Guest

    Heel leuk zo'n metalen tandwieltje. Deze zijn echter veel sterker dan het kunststof grote tandwiel. Als de rotor een klap krijgt, krijgt het grote tandwiel dus schade. (kosten 8 euro en een beetje)
    Tijdens het leren vliegen weet ik niet wat het beste is.
    Mijn M24 was bij aankoop (2e hands) al voorzien van zo'n metalen tandwieltje, en ik ben nu al toe aan een nieuw groot tandwiel.

    Als ik de rotor met de hand rond draai voel ik een aantal zware punten.
    Dit aantal wordt steeds meer. De heli wordt nog gewoon van de grond getrokken, maar ik vermoed dat doorvliegen een overmatige slijtage aan de motor veroorzaakt.

    Paul
     
  3. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Tja, Kyosho zal dat tandwieltje wel zo zwak gemaakt hebben om andere onderdelen te sparen, maar echt leuk is het niet hé als om de vijf voet een nieuw tandwiel moet steken...

    Dan vervang ik liever na langere tijd een ander onderdeel (en ineens een upgrade dan :wink: ) dan continu van die pinions te moeten kopen (die overigens ook redelijk duur zijn als je ziet wat je ervoor krijgt).

    En zo is er wel altijd iets... :p
     
  4. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Euh, wat is de beste manier om dit tandwiel te bevestigen (op de originele motor)? Het lijkt niet te passen... :? :oops:
     
  5. Brutha

    Brutha Guest

    Dat is een goede vraag.. Ik vroeg me ook al af hoe je dat het best voor elkaar zou kunnen krijgen mischien heeft michiel een tip?: :wink:
     
  6. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Satoer? Hulp gevraagd... :wink:
     

Deel Deze Pagina