Ik zei nog zo: "GEEN BOMMETJE!!!"

Tja die bult aan de voorkant.

De meeste grootste weerstand van een schip is zijn eigen boeggolf. Hij moet daar als het ware tegen op varen.
Nou die bult die vreet die boeggolf gewoon op en klaar is kees.

Dit is het zso ongeveer. Verdere zeer uitgebreide hydrodynamische berekeningen heb ik niet ter beschikking.

Mark

Er gaan berichten over de bultneus dat dit voor het eerst is ontdekt door Cousteau. Zijn onderzoekschip de Calypso, was een afgedankte mijnenveger. Cousteau heeft dit schip laten verbouwen en er een onderwater observatorium aan laten maken, een soort bultneus met ramen, en hierna bleek het schip veel betere vaareigenschappen te hebben dan voorheen.

Groetjes Hans.

gerard_nl zei:
totaal off topic, vallen jullie nog onder de van der linden groep han, of is dat voortaan allemaal onder heijmans ondergebracht dat verkeerstechniek spul ?

Van der Linden is sinds november nu 100% Heijmans maar blijft Van der Linden heten.
Vanwaar interesse?

han, ik werk zelf bij de van der linden groep als servicemonteur, ik herkende het logo.

het word wel containerschip genoemd maar daar zal ze niet zo veel mee varen hoor. De ruimen zijn 'box-shaped' zodat ze makkelijk containers mee kunnen nemen maar ze geraken snel in stabiliteitproblemen als er veel zware containers mee moeten en echt snel varen ze ook niet.
Ik werk zelf op soortgelijke schepen en (gelukkig) worden de 'dozen' maar zelden meegestuurd.

Maar superheftige foto's!!!! Kan alleen wel link zijn hoor....een van mijn 'vorige' schepen is bij bij zo'n tewaterlating met haar vlak op de kade geklapt omdat ze niet ver genoeg het water in viel. :schrik: :schrik:

En dit is inderdaad wel een vreselijke bulb...een beetje een samengeraapt zooitje wat ze erop geplakt hebben

groeten

Justus

ik ben er wel vaker geweest, woon in zuidbroek , dus ook maar n klein eindje rijden!!!

Maar het blijft een machtig gezicht!

Ik kom er vaak langs, en je ziet de werklui elke keer weer een stuk schip bouwen.......

Roel van Essen zei:
Vandaag met Han(nibal) Jansen, kor en John Hoogstrate naar Groningen geweest. Aan het van Harinxmakanaal werden twee coasters gedoopt en te water gelaten... Wat een spektakel!

Een vraagje, hoe kom je aan de info dat hier of daar een schip tewater wordt gelaten.
Het riool stroomde bij ons wel over door de waterverplaatsing ( :lol: :cry: ) maar ik heb nergens gelezen over deze tewaterlating...
Graag zou ik een berichtje ontvangen als er weer zoiets te gebeuren staat in het Noorden des lands (mischien wel iets voor een nieuwe topic: waar wordt wat tewater gelaten)

Greetings,
Luit
ps zijn inderdaad schitterende foto's!!!

bombarst zei:
Het staat bij ons altijd in de lokale krant (H-S krant)

Arnold

Okay Arnold, dan weet je wat je te doen staat de volgende keer :wink:
Ik zou het tenminste zeer op prijs stellen als je de volgende happening hier kenbaar zou maken. :lol:

Greetings,
Luit

Tewaterlating bij scheepswerf “ Ferus Smit “ op 23 - 10 -2004 om 11.30 uur

Bron: Groningerkustvaart.nl

Hallo Mennojan,

Zal eens ff kijken of ik van de partij kan zijn.
Kan ook wezen dat mijn vrouw me "mien toentje" instuurd natuurlijk :cry:
Bedankt voor de tip in iedergeval :wink:

Greetings,
Luit

Voor de liefhebbers;

Zaterdag 15 januari 2005: "SKAGENBANK", Ferus Smit in Leer (Dld)

Vrijdag 28 januari 2005: "PIONEER", Ferus Smit in Westerbroek

Bron: groningerkustvaart.nl

:wink:

Op 19 november 2004 omstreeks 12:00 uur zal er bij scheepswerf Peters in Kampen, een zeevaartuig te water worden gelaten.

Bron groningerkustvaart.nl

Een ideetje om een speciaal "tewaterlatingtopic" te openen? :?: :idea:

Back