Immersionrc vortex rtf quad

Discussie in 'Multicopters' gestart door crg, 8 mrt 2015.

  1. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    Ja precies.
    Ik ga wel even de verschilende controllers proberen. Maar zelf mijn pids veranderen heb ik totaal geen ervaaring mee, en ben niet iemand die maar gewoon wat begind te veranderen.
    Ik wil eerst maar even vliegen.:)

    Maar jij vind de protunes niet goed?
    Of bedoel je dat niet?
     
  2. rubensp

    rubensp

    Lid geworden:
    28 jan 2013
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Dordrecht
    Sommige PID controllers ondersteunen geen Horizon modus. Bijv. PID controller 1. PID controller 0 ondersteund weer wel Horizon modus.
    Even google op de verschillen van de PID controllers en je hebt het zo op een rijtje ;-)

    De gene die die protune's hebben doorgegeven, hebben ook gevlogen met de aluminium arm mounts waarbij de vortex niet meer "foldable" is. De aluminium arm mount zijn weer zwaarder dan de standaard plastic geleverde en dit heeft ook weer invloed op de PID's. Ik vlieg met mijn vortex op 4s 1800mah, 5x45 bullnose en GoPro, met de protune pids van Ummagawd, en daarbij moest ik alle P's van de PID's iets omlaag zetten vanwege die plastic mounts.

    Wat ik wel merk is dat de "stock" protune pid's die out-of-the-box komen bij iedereen wel aardig goed zijn. Ga je upgraden naar andere prop's dan heb je vaak/altijd een aanpassing aan je PID's nodig.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2015
  3. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Nee, vanaf de standaard waardes worden ze verhoogd en elke keer andere waardes...
    Gezond verstand dat is het beste...
     
  4. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    Ik heb nu de 5x40 props erop met 1300mah 4s en 1800mah 4s. En hij lijkt prima te vliegen nu. Heb nog niet lang kunnen vliegen ivm het weer. :(

    Ik wil ook altijd tesnel, maar de pids snap ik geen hol van. Haha. Zoveel in te stellen en daarbij maakt ik het waarschijnlijk erger dan het is.
    Ik zal wel ff googlen naar de pid controllers. Als ik wat kan vinden in google. Ben namelijk echt een ster in het niet vinden van info. Haha
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2015
  5. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    Nu kan ik goed begrijpen dat jullie zoiets hebben van, pff daar heb je weer zo'n mafkees die zomaar ik deze hobby stapt en denkt dat het allemaal zo gepiept is.

    Maar ken verder ook niemand die deze hobby beoefend hier in groningen.
    Dus kan er ook net niemand over praten wat en hoe het nou allemaal werkt enzo.

    En eeeder vloog ik alleen met de "latrax alias" met de micro fpv camera van spectrum in acro mode. En dat gaat me prima af.
    daar kon je dus heel weinig aan instellen.

    Komt met de tijd wel. Maar hulp van buiten af is wel erg handig lijkt mij zo. :)
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2015
  6. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Daar is het forum toch juist voor bedoelt....om te leren van elkaar. Niemand die het vervelend vindt hoor! Helaas is de Vortex, ondanks dat dat wel een beetje zo lijkt door de preset PIDS van al onze vlieggoden, geen echte RTF machine. De opensource software die wordt gebruikt is gewoon ingewikkeld en heeft zeker lering nodig voordat je hier goed mee overweg kan. Zoals hierboven ook al gezegd wordt, is verder (ondanks dat de vortex een standaard machine is) geen enkele setup gelijk waardoor pids eigenlijk nooit 1 op 1 over te nemen zijn. Ik denk meer dat je de preset pids als richtlijn moet zien en vanuit daar het geheel zo tunen zodat jij het lekker vindt vliegen. Ik heb geen idee of ImmersionRC hier verder een duidelijke handleiding ofzo over meelevert...? Anders dit eens doorlezen? Ik zou je sowieso aanraden om je eens in te lezen over PID's, PID tunen en hoe dit precies in zijn werk gaat. Verder ook zeker inlezen over cleanflight en hoe dit allemaal werkt. Waarschijnlijk wordt er dan alweer wat meer duidelijk.

    We zijn allemaal zo begonnen als jij hoor, dus geen zorgen!:) Zolang je zelf maar je best doet om dingen ook op te zoeken en te begrijpen wil iedereen je hier helpen.


     
    m00st vindt dit leuk.
  7. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    hallo maarten,

    immersionrc heeft daar geen handleiding over, wel ga ik mij zeker in de pids verdiepen.
    kijk zoals een twee takt motor stel ik met mijn ogen dicht af bij wijze van, en kan nu nog niet echt duidelijkheid krijgen over de pids en wat het doet.
    daarom ga ik er nu niet mee aan het afstellen.

    eerst veel info op doen enzo, maar ik en google, pfff dat is een ramp.
    kan namelijk nooit vinden wat ik moet hebben.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2015
  8. cornetto

    cornetto

    Lid geworden:
    6 dec 2006
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Belgie
    Klopt.

    Is een 300mW vtx dacht ik. Beeld is onstabiel en stoort geweldig op de rest, tot 2 kanalen verder soms.
     
  9. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    het is een 350mW, ;) en kwa storing vind ik het best meevallen, ben veel erger gewent haha,
    vloog eerder met micro fpv van (spmva1100) spectrum.
    die stoort pas erg.
     
  10. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Zit je lekker mee dan...als je zoveel geld hebt neergeteld o_O Geloof toch dat je dan als eigenaar bij je verkoper of bij immersionrc zou moeten klagen en vragen om een upgrade oid. Beeld hoort gewoon goed te zijn...en dat mag je zeker verwachten van ImmersionRC.

    Wat bedoel je met onstabiel beeld? Echt snel wegvallen e.d.? Ik vlieg met mijn "losse" immersionrc 600mw vtx op m'n mini h quad met spironet antennes met gemak 800 meter zonder enige vorm van storing (op open veld, beeld constant kraakhelder), verder nog nooit verder gevlogen ermee...ook niet nodig gehad. Het blijft natuurlijk lastig vergelijken, er speelt zoveel een rol in de rf link. Ben benieuwd naar de eerste vergelijkingen tussen een 600mw immersionrc en de ingebouwde zender van de vortex. De 600mw heeft +/- 2db meer...dus theoretisch kom je daar 1.26 x verder mee dan met de vortex (bij gelijke antennes e.d.) .
     
  11. Professional555

    Professional555

    Lid geworden:
    15 jan 2011
    Berichten:
    15
    Ze hebben de output van 600mW naar 350mW naar beneden geschroefd omdat gebleken is dat er dan minder storing optreedt als je met zijn allen raced en vlakbij elkaar zit. Dit hebben ze getest met de Raceband.
     
  12. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Blijkbaar heeft cornetto die ervaring totaal niet? Ondanks teruggebrachte vermogen geeft hij dus aan dat er tot 2 kanalen naast het gebruikte kanaal storing zou optreden. Ik heb zelf geen vortex...dus kan er ook niks zinnigs over zeggen, maar ben wel heel nieuwsgierig naar de ervaringen wat betreft de ingebouwde vtx van anderen (die ook met een 600mw ImmersionRC vtx vliegen)

     
  13. cornetto

    cornetto

    Lid geworden:
    6 dec 2006
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Belgie
    Ikzelf heb ook geen vortex, maar iemand in de groep wel bij ons.
    Donderdag trekken we er weer met een aantal op uit, gaan het nog eens uitgebreid testen en zal het hier posten.
    Als die al terug vliegt tegen dan, want hij is niet echt indoor proof :D
     
  14. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    pid1 heeft horizon vanaf 1.9 versie ;)

    Ik heb overigens ook een 1.8.1 versie wat op vortex werkt met TPA en horizon support voor pid1
     
  15. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    vortex is ontworpen dat je met zoveel mensen tegelijk kan vliegen.
    Met een 600mw mag je blij zijn als je met 4 man tegelijk kan vliegen. 3 lukt meestal wel.
    Met die 350mw waar ook meer banden zijn kun je makkelijk met 8man tegelijk vliegen.
    De range wordt wel ietsjes minder als je alleen vliegt dat klopt.
     
  16. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    hallo,

    ik heb inmiddels een stuk of 20 lipos leeg gevlogen en bij de laatste paar crashes (erg harde landings in dik gras) merk ik op dat de vortex langzaam yaw naar recht gaat geven waardoor hij zegmaar strevend vooruit vliegt.
    nu heb kan ik zo niks aan de qaud zien en alles lijkt recht en er is niks kapot gegaan aan de quad zelf, (wel is 1 antenne van de D4R-II is afgebroken en heeft denk ik dan alleen invloed op het bereik?) en heb wat verschillende protunes geprobeerd en het blijft zich voordoen.

    mischien dat iemand een idee heeft waardoor dit kan komen?

    ik heb net de hele quad van links naar rechts opgemeten en alles is tot op de halfe mm nauwkeurig aan de maat. (met een schuifmaat alles kruislinks gemeten en de stand van de motoren zijn ook zuiver recht)
    en heb de quad gereset en de setup weer door lopen.
    maar nog niet echt een neembare verbetering.

    pro-tune van ummagawd
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • vortex.jpg
      vortex.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,5 KB
      Weergaven:
      105
    Laatst bewerkt: 4 jun 2015
  17. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.

    ik bedoel dan ook storing bij de anderen die tegelijk met je vliegen. niet je eigen videolink.

    er komen steeds meer meldingen over de storende zenders op buurkanalen.
    daar heeft immersion dus de plank misgeslagen.
    beter de vertrouwde 600mw erin kunnen zetten.

    if it aint broke dont fix it.......
     
  18. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    ja precies, dan had ik het inderdaad verkeerd gelezen en begrepen, heb zelf nog nooit samen gevlogen met iemand want mij wel erg leuk lijkt overigens.
    volgens mij komt er ook geen 600mw voor de vortex, wel een 25 mw:(
     
  19. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Toch zou ik ook graag een 600mw zien, omdat ik juist vaak alleen in de bossen vlieg en net dat beetje meer penetratie vermogen wil hebben met alle bomen/blad.

    Ik ben ook benieuwd wanneer nu eindelijk die gopro mount nou eens komt, daar zit ik echt met smart op te wachten..
     
  20. peterc

    peterc

    Lid geworden:
    14 mrt 2012
    Berichten:
    504
    Locatie:
    groningen
    ik zou ook wel een 600mw erin willen hebben, maargoed dat gaat niet gebeuren zoals ik het nu begrijp van ImmersionRC.

    en inderdaad achter dikke bosjes en bomen is het bijna niet meer tezien, dat viel mij ook wel erg tegen. (open veld helemaal geen storing)

    snap ook niet hoe al die mensen gewoon door allemaal gebouwen heen vliegen zonder enig probleem:D

    hoef ik nu niet te proberen, dan crash ik hem gelijk tegen een muur, haha
     

Deel Deze Pagina