ImmersionRC Vragen

Alleen op basis van grond snelheid gaat dat niet werken.
Dan moet je toch een echte vliegsnelheid meting hebben ipv op GPS

Precies! Alleen de snelheid van het model t.o.v. de luchtmassa waarin het zich beweegt is van belang, de grondsnelheid is voor de stallsnelheid niet van belang.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

In de instellingen van de ezosd kan je de pack capacity invullen van je lipo. Geef je hier nu de volledige capaciteit van je lipo op of bijvoorbeeld 80% van je lipo capaciteit?

Hangt af van wat je wilt doen. Als ik lange afstanden vlieg stel ik meestal 1/2 of 2/3 van de capaciteit in, dan heb je een point-of-no-return waarschuwing omdat je natuurlijk genoeg accu capaciteit moet overhouden om terug te kunnen vliegen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Dan maar een pitot bevestigen :D
Nuja, dan zal het maar op "feeling" zijn :)

Hangt af van wat je wilt doen. Als ik lange afstanden vlieg stel ik meestal 1/2 of 2/3 van de capaciteit in, dan heb je een point-of-no-return waarschuwing omdat je natuurlijk genoeg accu capaciteit moet overhouden om terug te kunnen vliegen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

oke dus als ik een 2200 mah lipo heb en ik stel de pack capacity op 1750 mah dan krijg ik een melding zodra ik de 1750 mah bereik?

oke dus als ik een 2200 mah lipo heb en ik stel de pack capacity op 1750 mah dan krijg ik een melding zodra ik de 1750 mah bereik?

Ja, je krijgt éénmalig voor een aantal seconden 'ALARM' midden in beeld en de mAh teller blijft vanaf dat moment knipperen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Point of no return in "pilot slang" uitgedrukt = "bingo fuel"

Of in normaal nederlands : het punt waarop je met de huidige voorraad brandstof (of in dit geval) acculading nog naar huis kan vliegen :-)

Op internet gelezen : The term can also be jokingly used to indicate that one is out of alcohol.

Ik maak nog een flesje open....en kom ik nu thuis ?

Laatst bewerkt:
ondersteunt de update/config tool 1.9 ook vista?
Als ik mijn osd erop aansluit gaat het rode lampje wel knipperen maar als ik op de refresh button druk zegt hij "no device found"

ondersteunt de update/config tool 1.9 ook vista?
Als ik mijn osd erop aansluit gaat het rode lampje wel knipperen maar als ik op de refresh button druk zegt hij "no device found"

Je dient de driver te installeren, die bevindt zich in dezelfde directory als waarin je de IRC tools hebt geinstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Met de IMR tools kan je niet alleen je OSD updaten maar heeft zoveel functies meer! Spectrum analyse, software instellingen, i-phone enz. enz. Hoe heeft iemand dit toch kunnen bedenken...GENIAAL!!!!!!!!!

MVG. Robert.

Met de IMR tools kan je niet alleen je OSD updaten maar heeft zoveel functies meer! Spectrum analyse, software instellingen, i-phone enz. enz. Hoe heeft iemand dit toch kunnen bedenken...GENIAAL!!!!!!!!!

MVG. Robert.

LOL gaat een hele nieuwe wereld open voor robbert. Waarom wilde je nou eerst niet aan de uhf. En bleef je maar frunniken met de 2.4ghz rc.

Niet zomaar UHF Hugo, alleen ImmersionRC EzUHF heeft deze functies, de rest allemaal niet.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

LOL gaat een hele nieuwe wereld open voor robbert. Waarom wilde je nou eerst niet aan de uhf. En bleef je maar frunniken met de 2.4ghz rc.

Tja, sommige mensen op het forum zaten zo te zazikken op immersion....grapje...

Als ik ergens aan begin wil ik er alles uithalen wat erin zit. Met Frsky kwam ik met heel wat aanpassingen tot een kilometer of 5 en werkt betrouwbaar. Heb er wel veel van geleerd. Antennes maken enz. Goed voor het leerproces! En dan kom je op een punt dat er hier onder ons iemand nog veel verder is. Niet alleen verder...maar iemand die geniaal is en door velen zwaar onderschat wordt/werd. Zo iemand is van onschatbare waarde voor onze hobby, ik kan het niet vaak genoeg zeggen!

MVG. Robert.

Niet dat ik het nodig heb hoor maar als backup lijkt het mij wel geweldig.
Mocht het beeld wegvallen dan is het 1 schakelaar en dat ding komt terug.
Wel van ImmersionRC natuurlijk.
Dat andere spul hoef ik niet meer.

OK dan, ik heb inmiddels ook de EZUHF zender besteld en die is hopelijk met een weekje hier. Klaar met het geneuzel om van kromme apparatuur rechte te maken en direct volledig compatible met mijn EZOSD.

Bovendien spreekt de hele immersionRC ontwerp mentaliteit me enorm aan.

Ehhh.. als nu iemand ook nog een EZUHF ontvanger over heeft kan ik hem ook daadwerkelijk gaan gebruiken...

iemand?????

Niemand.......???

:wink:

Maarten

Back