In/op welke voertuig rijdt u?

• Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
160~250pk. maar de 4wd neemt aardig wat vermogen op hoor. ook is de auto niet echt licht. :P de TT weegt minimaal 1250kg (lichtste versie, en 1450kg voor de zwaardere modellen met meer er op. (en de R32 motor)
zo snel zijn ze ook nog weer niet dus. iig niet alle. :mrgreen:

Met 4WD kan je je vermogen tenminste kwijt, van de N44 naar de A44 had ik laatst tot 80KM/U wielspin door mn kleine wintervelgen...

Ik rijd zelf:

- Saab 9-3 Aero
- Saab 99

- Binnenkort Honda CBR600F

Hey Laurens!

Ja....ik had hem ook op 4wd gezet voor het licht op groen ging hoor.....anders maak ik alleen maar rook

Met 4WD kan je je vermogen tenminste kwijt, van de N44 naar de A44 had ik laatst tot 80KM/U wielspin door mn kleine wintervelgen...

daarom heb ik op m'n eigen autotje ook 215 brede zomberbandjes gezet. (ding weegt maar 1100kg, dus voor 't gewicht is dat wel breed zat.)
geen 4wd nodig hoor. (moet het al wel heel gek maken wil ik wheelspin krijgen.)
Winterbanden hebben in dat opzicht zowiezo veel minder grip. goed voor op sneeuw etc, maar voor droge weg en dan power er op kunnen gooien niet echt.

Ik heb terreinbanden er onder dus qua grip op is het zowieso niet echt super.
Maar ik moet van stilstand meteen half gas of meer geven om wielspin te krijgen en als er auto's voor mij staan kan dat al niet omdat ik er dan al in duik. En zoals een ander al meldde....met een V8 kan je heerlijk cruisen, dat vindt deze wagen ook prettig dus hoef ik alleen in een baldadige bui bij die volgasrechtuitgrapjes even 4wd in te schakelen en verder is dat alleen voor sneeuw en zandweggetjes want er zit geen middendiff op.

Heeft de corrado achterwielaandrijving dat je zo weinig wielspin hebt? Mijn eerste auto was een oude omega....daar kreeg ik die achterwielen met geen mogelijkheid aan het spinnen, alleen even pieiep! als ik de koppeling liet schieten.

De Corrado heeft voorwiel aandrijving.

als ik mijn asc uitzet dan kan ik ook niet volgas weg rijden.
en ik heb een tiptronic bak (dus handmatig door de trappen heen schakelen)

als ik in zijn 1 optrek knipperd er een lampje en dat tot in zijn 3e versnelling :).

ik heb vaak in snelle voorwiel aangedreven wagens gereden maar ik vind ze erg snel door slippen...

tja...traction control maakt het inderdaad wat moeilijk om wat te laten slippen (al heb ik nog nooit met zo'n 'luxe' extra'tje gereden)
Ik werd er met de polo in ieder geval doodziek van dat ik elke keer als ik een beetje meer gas gaf bij wegrijden meteen piepende wielen had....bah!

ligt ook aan de banden die je er op zet lijkt me. (heb zelf weliswaar niet de duurste banden er op zitten, maar wel goede. Toyo Proxes T1R. )
Met de winterbanden heb ik er iets meer last van. :( Ik ben de winter nu iig al wel weer zat, laat het mooie weer maar weer komen. :mrgreen:

wel cool dat je de 4wd aan en uit kunt zetten. idd erg handig voor zandweggetjes en in de sneeuw. (is toch en automaat? )

@Leon, kom van de zomer maar eens op de koffie. zul je zien dat fwd ook zonder slippen kan. :mrgreen: Ok, nu heeft m'n auto ook niet echt veel vermogen. maargoed, is ook de eerste auto. Heb het blok hoofdzakelijk voor het geluid anyways. :P

5-cil inlijn klinkt ook erg mooi ja. :) (zo'n Audi TT RS blok zou ik wat dat betreft ook wel in m'n auto willen hangen. :mrgreen: )
Mja... zo is er zoveel moois.

zoveel moois, zo weinig geld en ruimte.. :cry:

[URL="
wat gekietelde T-5R[/URL]
[URL="
km/h 15 seconds Volvo 850 [/URL]
Filmpjes van JCViggen ;)

Heerlijk dat geluid :D

Laatst bewerkt door een moderator:
hehehe, mijn colega heeft ook een 5 cilinder volvo een "ouwe" 850
met de nodige mod's, wat precies weet ik niet maar loopt lekker ;)

maar een turbo neemt een hoop inlaat geluid weg, en dat is wat zo mooi is van een vr6

Moet je eens een 5 cilinder Roffel horen ;)

hehehe, mijn colega heeft ook een 5 cilinder volvo een "ouwe" 850
met de nodige mod's, wat precies weet ik niet maar loopt lekker ;)

maar een turbo neemt een hoop inlaat geluid weg, en dat is wat zo mooi is van een vr6
Helaas heb je daar een punt.
Mijn oude 850 klonk beter dan mijn V70 R ;)
Wil ik daar wat aan doen moet er een ander uitlaat (superflow o.i.d.) onder.

Zo'n VR6 is ook een heerlijke motor, een collega van mij had een Golf VR6 wat een machiene ;) zeker zonder kat.

Ik vind uitlaten mooi die stil zijn als je rustig rijdt, en pas geluid beginnen te maken als je door gaat gassen zeg maar.
Ga vanmiddag iig een originele luchtfilter bak ophalen vool m'n corrado. en in het voorjaar komt er een 6-bak in (zodat de 1~5 gelijk blijft, en de 6 er dus bovenop komt als soort overdrive) en komen er 268 graden nokkenassen in voor iets meer pit bovenin.

Ben zelf nog maar beginnend bestuurder, dus 0-200 in 15 seconden is wat te hoog gegrepen voor mij. 0-100 in 6.5 seconden is snel zal voor me. :)

@Leon, daarom ben ik ook wel erg blij met de VSR die ik op m'n VR6 heb. is de roffel nog iets meer 'clean' door geworden. klinkt nog iets minder rommelig als normaal zeg maar. fantastisch geluid. :D

@GP64, zou je volvo ook wel eens willen zien (in het echt.) Lijkt me ook een erg gave wagen. (en nee, dat zeg ik niet snel over een volvo, haha. :mrgreen: )

@Klamath: Zo'n vierkant hok of rijdende baksteen of hoe anderen het ook noemen is een heerlijke wagen om mee te rijden voor ouwe lu&&en en voor sommige jonge lui. ;)

Die van mij is een standaard V70 R hoor hoewel het een geimporteerde is met 2 liter motor i.p.v. de 2.3 die er normaal inzit en die zie je bijna op elke hoek van de straat :D

Maar toch leuk om mee te rijden en van 0-100 in 7 sec. is snel genoeg voor mij ;) (hoewel)

Ach, volvo's zijn normaal gesproken iig super degelijke auto's. als ie dan ook nog eens erg snel is, is een leuke bijkomstigheid. :mrgreen:

Back