Indoor 'Flying around the poles' -> EIM racer -> Gee Bee R3

Discussie in 'F3P' gestart door wvr, 21 dec 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Bij pylonracen gaat het helemaal niet om bouwcreativiteit... vereweg het overgrote deel vliegt met een arf bak, de rest met een kit, of van tekening gebouwd.

    Ik heb op de f3p wedstrijden, voor deze klasse gevlogen werd, mij ook uitgelaten over het model, ben het in grote lijnen met je eens, dit is geen pylonracer, vliegt ook niet als een pylonracer, en wat ze doen is niet pylonracen.

    Deze klasse is ook niet bedoelt voor f3D/club20/q500 mensen imo, maar voor (en door)F3P vliegers. Vandaar dat het overgrote deel denkt niet een bocht om te kunnen zonder rudder.

    Dat fimpje (de 1e) geeft een verkeerde indruk. Ik vind het jammer dat het fimpje van henni niet online is gekomen, dat gaf al een betere indruk.
    Voordat je zeg dat dit langzaam gaat moet je het eerst eens zelf doen, in verhouding gaat dit sneller dan een (e-)Q500. de race, 10 rondjes, duurt korter, en je kan niet ruim om de palen vliegen zoals beginnende q500 vliegers dat wel doen, want daar is een muur. En ook niet hoog, daar is een plafond.

    Daarnaast gaat het om lol hebben, en dat hebben we genoeg tijdens die races.
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.884
    Locatie:
    Velserbroek
    Amen ;-)


    (zal het topic daarom 'Indoor Flying Around the Poles' heten ipv Indoor Pylon race ;-) )
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2010
  3. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Belanrijkste is het "plezier" wat mensen kunnen hebben om het feit dat ze met een simpel vliegertje dat technisch redelijk gelijkwaardig en vooral betaalbaar is om wat rond paaltjes te vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2010
  4. jopiedaman

    jopiedaman

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Leeuwarden
    Wat ik bedoel te zeggen, dat het leuk zou zijn dat als er wat meer variatie in de modellen is, dat het ook intressant wordt om er zelf iets leuks voor te bedenken, en daarmee te vliegen. Maar dat zit er niet bij heb ik al ontdekt. Bedankt voor de reacties en ik ben het wel met je eens dat plezier voorop staat.
     
  5. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Okay. Het leuke van deze klasse is dat het betaalbaar is, voor een 35 à 40 euro heb je een vliegertje. De specificaties vallen allemaal redelijk binnen de normen en zijn dus aardig gelijk waardig. Het komt dus echt aan op bouwkunst, daar valt veel voordeel te behalen, en natuurlijk vliegkunst, niet geheel onbelangrijk zo is al bij de eerste race gebleken. :D In de voorrondes vond al een soort "natuurlijke selectie" plaats. :lol:
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Daar ben ik het met je eens, dit soort dingen plaatsen het in een verkeerd daglicht.
    Het is over het algemeen een groep hulpzame, gezellige gasten die racen omdat ze daar lol aan beleven. (waarom zou je het anders doen?)
    Exact hetzelfde als bij f3a B/C (A nog niet geweest), en f3p.
    En heel veel mensen hebben daar ook een totaal ander beeld van.
     
  7. Ramon Wind

    Ramon Wind

    Lid geworden:
    18 okt 2003
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Den Ham
    nog wel maar niet meer voor lang. ;)
    geniet er nog maar even van. haha

    Gr.Ramon
     
  8. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Crossposten gaat het helemaal worden. Maar omdat het ook in dit topic hoort... ;)

    Een filmpje gemaakt tijdens de demonstratieavond na de NK F3P: Flying around the poles in the dark. 8O

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel
  10. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.884
    Locatie:
    Velserbroek
    Die is wel een stukkie kleiner..... ;-)
     
  11. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Even een oud topic oprakelen. ;)

    Zondag a.s. ter afsluiting van het overwinteren met Depron in diverse sporthallen een ware afslachtingsrace met de pilonnen. 8O :? Dus de laatste ongeplakte GeeBee voorzien van alle toeters en bellen om nog één keer te gaan. 8)

    [​IMG]
     
  12. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.884
    Locatie:
    Velserbroek
    Gaaf, tis dat ik al wat anders te doen heb!


    Hou je de pylonnen wel heel.... willen ze graag volgend indoor seizoen weer misbruiken! ;-)
     
  13. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Hahaha, de pilonnen leven nog steeds. :thumbsup: Ik heb drie kleine inbouwvoedingen van 12V 2A besteld. Deze leveren ruim 13,6V na opschroeven dus net even meer punch voor de ventilatoren. Daarnaast is het nog steeds de bedoeling dat er verlichting in de pilonnen komt. In heb nu ook blacklight/UV LEDs van 5W gevonden dus met dat fluor geel moet het knalgroene zuilen opleveren. 8) En er zijn nog wel wat verbeterpuntjes dus dat komt helemaal goed. :yes:
     
  14. SAVAGE35

    SAVAGE35

    Lid geworden:
    6 nov 2006
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Krommenie
    Het hele draadje doorgelezen, maar zie de V-stelling niet staan...
    Eerst onderkant lijmen, op z'n kop met strookje 6 mm in lengte as???
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Geen v stelling.
    En ik heb geen idee wat je bedoelt met een strookje 6 mm.
     
  16. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    ik denk om de romp wat te verhogen om goed te kunnen lijmen.
    Maar zoals nando zegt, geen v stelling.
    Ik heb eigelijk nog nooit V stelling gezien op een indoorkist zonder profielvleugel, behalve als er wat los zat.
     
  17. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    ik neem aan dat we deze winter opnieuw gaan racen ?
     
  18. SAVAGE35

    SAVAGE35

    Lid geworden:
    6 nov 2006
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Krommenie
    In de lengte-as een strookje depron 6 mm leggen (tijdelijk) om V stelling te krijgen.
    Carbon erin en knallen... strookje depron weggooien
     
  19. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Maar ik zou er geen v-stelling in maken...
     
  20. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.884
    Locatie:
    Velserbroek
    Wat mij betreft gaan we weer racen, zeker nu de 'zachte' palen van sleurhutje er voor zorgen dat je model langer heel blijft. ;-)
     

Deel Deze Pagina