Indoor 'Flying around the poles' -> EIM racer -> Gee Bee R3

Zo, mallen zijn gesneden. 8O Maar uh... Wat is het CG (ongeveer, vanaf de voorkant van de neus)? En nog enige side thrust en/of domping? Vanavond snel een prototype plakken en van de week even testen. 8) :yes: :thumbsup:
 
@plaaggeest:

Er wordt nergens gepretendeerd dat het voorstel wat hier gedaan wordt nieuw is, of op enige wijze ons 'idee' is. We zijn gewoon een groepje mensen die op een engelse wedstrijd een leuk evenement meegemaakt hebben en proberen ons enthousiasme over te brengen op de indoor ploeg die ook de f3p klasse vliegt. Men hoeft niet mee te doen, en je mag een eigen mening hebben op hoe je het zelf graag zou zien.

De reden dat ik schrijf dat het onderdeel 'ons' nederlanders onbekend is, is omdat ik (wij) als F3P (=kunstvlucht/precissie) vliegers dit normaal niet combineren met onze wedstrijden.

De regels uit 2004 zijn vast erg goed, maar voor zover ik weet (correct me if am wrong) wordt dit niet actief in nederland gevlogen.

Er staat ook nergens dat de engelse regels internationaal zijn of op ook maar enige wijze met andere landen is afgestemd.

Sommige dingen werken omdat juist omdat ze niet stuk of over georganiseerd zijn.

En probeer niet op elke slak zout te leggen als mensen hun nek uit steken om iets te organiseren waar mensen wat lol mee proberen te hebben.

No hard feelings ;-)
 
@sleurhutje (en andere bouwers)

CG ligt op 10-15 mm van de voorlijst van de vleugel, Dat lijkt erg voorlijk maar de vleugel heeft wat pijlstelling.

Wat is trouwens je echte naam? ;-)
 
@sleurhutje (en andere bouwers)

CG ligt op 10-15 mm van de voorlijst van de vleugel, Dat lijkt erg voorlijk maar de vleugel heeft wat pijlstelling.

Wat is trouwens je echte naam? ;-)
Okidoki :thumbsup: Mij FlyFly Gee Bee R2 heeft ook zijn CG erg ver maar voor, dus dat is geen vreemd iets voor Gee Bee's. ;)

Mijn echte naam is Jeroen maar omdat er al zoveel Jeroen's overal rondlopen is Sleur makkelijker. :mrgreen: ;) Herkenbaar aan de oranje jas. 8O
 
Bedankt allemaal voor de leuke en nuttige vragen en opmerkingen.

Mijn insteek zou zijn om gewoon te beginnen met wat we nu hebben aan regels. En daar de resterende twee wedstrijden wat ervaring mee op te doen. Ik denk dat het vooral leuk moet zijn. Rond de palen vliegen met een aantal mensen in een heat is gewoon leuk om te doen.

Toevoegingen zouden kunnen zijn dat we een lijst met toegestane motoren maken. Waarbij miz ook een lage prijs een factor moet zijn. Dus kom maar op met de adviezen, daar help je de anderen ook mee.


Voor de die-hard pylon racers is de ingeslagen weg misschien niet helemaal wat zij willen. Maar wie weet ontstaat er uit het indoor gebeuren een kennismaking met de buiten pylon klasse.

Wellicht kunnen we ook voor volgend seizoen dan een 'unlimitted' klasse opzetten.
We moeten dan wel uitkijken dat we niet nog meer vloeren van sport hallen gaan perforeren ;-)

Ik zal de gestelde vragen/opmerkingen even met wat mensen bespreken en zien of we e.e.a. iets kunnen aanscherpen....

Thx

Inderdaad een erg leuk initiatief. Een toevoeging van een leuk spektakel wat ook nog eens hartstikke leuk is voor het publiek.

Als organiserend Sub Comissie lid wil ik wel nog even nadenken over het tijdstip van dit evenement. Naar alle waarschijnlijkheid zal dit na het opruimen en de prijs uitreiking van de F3P wedstrijd gaan gebeuren. Dus eerste de officiele F3P klassen vliegen en daarna nog even de pilon race. Het lijkt me een leuk toevoeging van de dag, en op deze manier kan iedereen die er interesse voor heeft aan deelnemen. En diegene die geen belangstelling hebben kunnen op huis aan.
 
Precies.... verder geen pretenties behalve ouderwets lol....

enige gelijkenis met volkssport nummer 1 "oudhollands depron kneuzen" zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn ;-)
 
Ik heb me aangemeld bij 3drc.info maar mag niets posten of plaatjes kijken. :? Iemand info hoe de carbon te plaatsen, de v-stelling etc.? Ik ga nu mijn airbrush opgraven en kijken of ik mijn kersverse vlieger (volledig 3mm Depron) nog vannacht een kleurtje kan geven. 8) ;)

depron_pilon_geebee_01.jpg


Oh ja, er gaan er makkelijk 3 uit een vierkante meter. Dus ik heb er nog twee om gelijk maar te bouwen/spuiten. Met dat Oud-Hollandsch Slopen komt het wel goed denk ik. :lol:
 
Ik zal zo ff zorgen dat er wat foto's van die van mij komen te staan.

Geef me een half uurtje

GrW
 
Zo plaaggeest, steek deze maar in je zak!


Ik zie niet in waarom, of mag je niet meer wijzen op dingen die allang hier in Nederland gedaan zijn door andere mensen.
Jou vervolg antwoord geeft duidelijk weer wat jou bedoeling is, anderen het werk laten doen en dan als SC met de eer gaan strijken, dat is mij al vaker opgevallen. Schijnbaar wil de SC kunstvlucht voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.


:ontopic:
Trouwens die groep in 2004 was nog niet eens de eerste die indoor deed racen, maar ze waren wel de eersten die regels vast legden. Ik kan me nog iets herinneren van Willem Braveboer en indoor racen op de beurs in Praag vele jaren geleden.

Dat WVR een "bestaande" klasse (aangepast of niet) nieuw leven in wil blazen vind ik overigens wel goed.
Echter zou ik eerder kiezen om de modellenkeuze vrij te laten met regels als maximale spanwijdte en minimaal gewicht, met voorgeschreven motor, accu en prop, allemaal dezelfde modellen is ook zo saai. Met dit soort regels kan zelfs het langzaamste model winnen, dat gebeurde in 2004 trouwens regelmatig. Er waren heel langzame modellen die direct om de paal heen konden draaien terwijl de mensen met de makemyday of andere snellere modellen de gehele zaal nodig hadden en vele meters meer nodig hadden. Arjan van Viegen was daar heel gedreven in, hij zetten bij wijze van spreken het vleugeltipje tegen de paal en draaide zo direct om de paal heen, en won zo diverse wedstrijden, en ja het was toen ook allemaal voor de fun.
Je wil trouwens geen "grote" snele modellen indoors hebben, de kans op schade aan de zaal is dan ook groter als er eens iemand crasht. In Duitsland zijn ze dat vergeten en willen alleen maar supersnel maar dan gelukkig wel met een duwprop.....daar ga ik de zaal uit als ze gaan racen.
 
foto's (morgen maak ik wel detail foto's)

boven-aanzicht
EIMracer-top.jpg

Hoogteroer servo ligt onder de romp en steekt met zijn armpje door de romp naar boven zodat je bij up, trekt aan je hoogteroer.
Rudder servo staat voor de hoogteroer servo, en stuurt het rudder ongeveer in het midden aan. Aan de onderkant zit geen ruimte.

Onder:
EIMracer-bottom.jpg


Nu jij depron 'wielen' hebt, zou ik die iets verstevigen, denk gewoon een dubbel strookje op die twee 'armen' die naar de vleugel gaan.

Verder is dat kruis wat vanaf de onderkant wiel, door de romp, naar de bovenkant wiel op de andere vleugel wel van belang gebleken. De 'krachten' worden dan netjes verdeeld.

Succes
Winfried
 
met voorgeschreven motor, accu en prop, allemaal dezelfde modellen is ook zo saai. Met dit soort regels kan zelfs het langzaamste model winnen, dat gebeurde in 2004 trouwens regelmatig.
Ik denk dat daar de kracht ligt van dit modelletje. Gewoon vliegen met eenheidsworst zodat het close racing wordt. Dat levert gelijk meer spektakel voor de toeschouwers op (en een uitdaging voor de piloten) want één van de regels stelt toch zeer duidelijk dat "rubbing" geen enkel bezwaar is. ;) Daarbij komt dat ook minder bedreven piloten goed mee zullen kunnen komen.

foto's (morgen maak ik wel detail foto's)

.......

Nu jij depron 'wielen' hebt, zou ik die iets verstevigen, denk gewoon een dubbel strookje op die twee 'armen' die naar de vleugel gaan.
Zo hey, dat is snel. Hij is nog niet gespoten hoor. :rolling: Hier heb ik voldoende aan. :yes: Ik ga er vanuit dat de manier van verstevigen geen voorgeschreven regel is. :? Twee extra stukjes van de punt van de neus naar het kruispunt van de "wielen" vind ik zelf wel prettig om een klapper op te vangen (heeft me met F3P vliegen al heel wat plakwerk bespaard :oops:). De wielkasten plak ik wat dunne strookjes carbon in voor wat meer stevigheid (mits toegestaan).
 
Jou vervolg antwoord geeft duidelijk weer wat jou bedoeling is, anderen het werk laten doen en dan als SC met de eer gaan strijken, dat is mij al vaker opgevallen. Schijnbaar wil de SC kunstvlucht voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Pfff... wat een onzin. Duidelijk geval van, ik weet niet waar ik over praat. Je moet je schamen met zulke uitspraken!

On-Topic
Ook ik ben er eentje aan het bouwen. Lijkt me erg leuk om aan het eind van de dag even stoom af te blazen:) Zodra hij klaar is zal ik eens een foto plaatsen van mijn "Arribaarribaándaleándale" Gee Bee R3
 
Ik zie niet in waarom, of mag je niet meer wijzen op dingen die allang hier in Nederland gedaan zijn door andere mensen.

Het is de toon die de muziek maakt. Wat maakt het uit dat het eerder al gedaan is?

Jou vervolg antwoord geeft duidelijk weer wat jou bedoeling is, anderen het werk laten doen en dan als SC met de eer gaan strijken, dat is mij al vaker opgevallen. Schijnbaar wil de SC kunstvlucht voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Voor zover ik weet, zit Winfried niet in de SC momenteel. Daarnaast zie ik niemand zeggen dat het revolutionair nieuw is ofzo.

Het feit dat de SC dit initiatief neemt, is gewoon leuk en een pluim waard, ongeacht of het nu wel of niet eerder gedaan is.

Dat WVR een "bestaande" klasse (aangepast of niet) nieuw leven in wil blazen vind ik overigens wel goed.

Kijk, zijn we het eens :)

Ik denk dat het belangrijk is om het doel van deze klasse te begrijpen, tenminste, als ik het begrijp.

Op het moment is het zo dat er na de wedstrijd 'vrij' gevlogen wordt. De zaal is in principe door iedereen betaald, maar dat vrij vliegen is niet voor iedereen echt een optie, omdat er toch wel vrij wild gevlogen wordt en de kans op schade vrij groot is. Daarnaast is het vrij doelloos allemaal.

We hebben vorig jaar wel eens opdrachtjes gedaan na de wedstrijd (landen op de muur, hoveren, etc), dat vond ik erg leuk om te doen.

Ik denk dat dit initiatief niet bedoeld is als serieuze pylonrace klasse, maar gewoon als optie om, na een wedstrijd, nog wat andere lol te hebben met z'n allen in de zaal.

Ik denk ook dat je de 'regels' in dat kader moet zien. Het is een fun-iets, geen echte hardcore competitie.

Tenminste, dat is hoe ik het begrepen had en hoe ik ook denk dat het zou moeten zijn.

Denk dat als je wil meedoen om persé te winnen, je een verkeerd uitgangspunt hebt hierbij.
 
Oh nee, natuurlijk niet, natuurlijk doe je dan mee aan de race.. maar er is een verschil tussen gewoon leuk een beetje rondklieren met pylonracertjes na de wedstrijd, of een serieuze competitie. Bij het eerste heb je imo niet veel regels nodig, bij het tweede moet je een dichtgetimmerd reglement hebben.
 
Back
Top