Indoor 'Flying around the poles' -> EIM racer -> Gee Bee R3

Hoi Jan,

Ik denk (maar ben geen expert) dat een te licht model niet ideaal is voor de pylon race.

Volgens mij kan je ( als je je best doet) minimaal rond de 70 gram uitkomen, lijkt me een mooi gewicht.

Veel zwaarder als 100 gram moet het ook niet worden, dan schijnt het model gemeen te worden. (volgens de engelsen die alles met Epoxy gelijmd hadden en met 800mah Lipo's vlogen ;-) )

bouw ze
Winfried

Maar dat mag helemaal niet, volgens de regels...
GR2.1 Motors 2200 – 2300 KV Brushless outrunners up to 16g weight.
2000-2100 is te laag!

Zat me ook al helemaal rot te zoeken, en ik kon het dus ook niet vinden bij HC.

Die 1822 lijkt idd een redelijk ideaal, maar niet in stock.

Lijkt mij dat je alleen jezelf hebt met een te laag Kv.. aangezien de prop wel vast staat.

Ben ik het helemaal mee eens, ik vind ook dat je met een 2100 mee zou mogen doen.
Maar wil je 2100kv motors toestaan, dan moet je imo de regels aanpassen. Zet er max 2300 neer en verder niks, of 1999-2300kv oid. Maar maak niet regels die je daarna mag breken.

Tsja.. als je de bal zo klaarlegt.. regels hebben die niet kloppen met de werkelijkheid, is op sommige punten iets waar men voorkeur voor heeft :P

Ach wat uiteindelijk telt, is dat er competitie is en dat we er lol aan hebben :)

De specs voor de motor die we proberen te hanteren is:

Maxmimaal 15 gram (fabrieks opgave) (motor gewicht zonder mount, zonder prop meenemer)
Maxmimaal 2300 kv (fabrieks opgave)

(dat staat ook in de eerste post van dit draadje)

Je mag dus best met een lagere KV vliegen.... maar ik denk dat 1700 een beetje erg laag is.

Voor de mensen die nog geen motortje/regelaar hebben:

Ik heb net 7 van onderstaande motortjes en 7 regelaartjes besteld en ook propjes.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 6A /.8bec/6g Speed Controller $7.98

HobbyKing Online R/C Hobby Store : 18-11 2000kv Micro Brushless Outrunner (10g) $7.99

Alle setjes zijn gereserveerd.... Nu kijken of de rendieren een beetje doorvliegen ;-)

1 x 3W_Flyer
1 x PH-ILS
2 x Spijker46
1 x Satstok
1 x Burp
1 x WVR

Denk dat motor+regelaar+prop zo ergens ronde de 14.00 euro is.

e.e.a. wordt gewoon tegen omgerekende koers + deel verzendkosten doorverkocht dus ik maak geen winst oid. is gewoon een poging om sociaal te doen. ;-)

Groet
Winfried

Laatst bewerkt:
Als je ze "net besteld hebt, dan kun je nog wel even wachten op die regelaartjes....ze staan immers iets van 137 in backorder.....erg jammer want ik had er ook nog wel 2 gewild.....
oww ik praat vor mijn beurt, zie dat ze net binnen zijn......

GRTZZ

Voor de mensen die nog geen motortje/regelaar hebben:

Ik heb net 7 van onderstaande motortjes en 7 regelaartjes besteld en ook propjes.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 6A /.8bec/6g Speed Controller $7.98

HobbyKing Online R/C Hobby Store : 18-11 2000kv Micro Brushless Outrunner (10g) $7.99

ik heb 2 setjes 'over' , graag PB als je interrese hebt.

1 x 3W_Flyer
1 x PH-ILS
2 x Spijker46

Denk dat motor+regelaar+prop zo ergens ronde de 14.00 euro is.

e.e.a. wordt gewoon tegen omgerekende koers + deel verzendkosten doorverkocht dus ik maak geen winst oid. is gewoon een poging om sociaal te doen. ;-)

Groet
Winfried

Beste Winfried,

Ik wil graag 1 X een combo setje afnemen.

GrTz Jasper

Dus Nando en ik gaan op zoek naar een motortje met 2300kV fabrieksopgave (en liefst een die stiekum meer draait) en dan vliegen we jullie allemaal zoek :P

Back