Indoor 'Flying around the poles' -> EIM racer -> Gee Bee R3

Ik voeg me bij Nando en Robin. Mijn prototype is gecrasht als gevolg van wat technische tekortkomingen en openbaar dronkenschap. :oops: Die weegt nu 88 gram inclusief reparaties (setup: 10 grams 2000kV, 3x HXT500, AR6100e en Hyperion 2S 240mAh). Er liggen er nu twee klaar om gespoten te worden, setup wordt dan 10 grams 2000kV, 2x C131 met dunne draadjes, AR6300 Microlite RX en Hyperion 2S 240mAh. Met wat dunner carbon moet het lukken om net onder de 80 gram te blijven. 8)

Hoho, dat zijn de engelse regels. De NL regels zijn al meerdere malen in dit topic genoemd:

wvr zei:
Regels:
- iedereen vliegt met hetzelfde model (PDF staat hier)
- motor max 2300Kv, max 16 gram gewicht (<= 16 gram)
(we controleren de motoren aan de hand van de specificaties van de fabrikant)
- prop GWS 7x3.5
- Lipo 2S

Let vooral op regel 1: iedereen vliegt met hetzelfde model. Als dus de meerderheid met rudder vliegt, kunnen Nando en Robino helaas niet meedoen..

Hoho, dat zijn de engelse regels. De NL regels zijn al meerdere malen in dit topic genoemd:

Let vooral op regel 1: iedereen vliegt met hetzelfde model. Als dus de meerderheid met rudder vliegt, kunnen Nando en Robino helaas niet meedoen..
Het model is identiek, alleen de functionaliteit is anders. Op wat specificaties van de motor en afmetingen na, zijn er geen beperkingen. Er staat nergens dat iedereen dezelfde setup moet hebben. :nooo: Als de meerderheid Futaba vliegt ga je toch ook geen Spektrum uitsluiten? :hammer:

Het model is identiek, alleen de functionaliteit is anders.

Dus is het model niet identiek. Het ene heeft een werkend rudder, het ander niet. Je zegt het zelf al; 1 model ontbeert functionaliteit.

Dat is met futaba vs spectrum niet zo.

Als we gaan vallen over een motortje wat bv. OOS op z'n kistje heeft, dan vind ik ook dat we hier over moeten gaan vallen.

OF we vliegen allemaal met hetzelfde model, OF je geeft het helemaal vrij.

Ter vergelijk.. ik schaal 'm iets op, maak de vleugels weer iets kleiner, het stabilo groter, weet ik veel, verzin het maar.. dat is dan volgens jou ook nog hetzelfde model?

@Hezik: Model als in vorm/afmeting en niet model als in vliegend object. ;) Die zijn allemaal identiek (op de toegestane modificatie van rudder aan de onderkant en de tail slide onderop) en verder maakt het geen fluit uit wat je erop, erin of eraan hangt. Als het maar conform de regels is en die zijn toch echt heel duidelijk. :yes:
- Afmeting vlieger conform standaard tekening (of met modificatie van rudder/tail slide conform wijziging van Winfried)
- Motor tot 16 gram
- Motor maximaal 2300kV
- Accu 2S maximaal 800mAh
- Richtingsroer optioneel
- Geen stickers opplakken
- Versiering verplicht
- De rest vrij in te vullen

Maar ik weet het goed gemaakt. Zoals al eerder gezegd hebben wij met autootjes een competitie gereden die voor iedereen betaalbaar moest zijn om ook beginners mee te krijgen. Geen hop-ups toegestaan mits iedereen wilde investeren in de desbetreffende hop-up(s). Wanneer dat niet het geval was, betaalde diegene die persé de hop-up(s) wel wilden hebben ook dezelfde hop-up(s) voor de anderen. Dus als jij vindt dat iederen dezelfde setup moet hebben: Be my guest en investeer. :D ;)

Ik neem toch aan dat iedereen kon bevatten dat ik liep te klieren tegen Nando en Robino.

als ik het zo doorlees worden jullie het helemaal niet eens, hadden ze het in 2004 toch wel iets beter voor elkaar...................

Allemaal precies dezelfde setup, alleen het model varieerde op een afspraak/regel na.

Ik neem toch aan dat iedereen kon bevatten dat ik liep te klieren tegen Nando en Robino.
Hehehe, dat je dwars en tegendraads bent dat weet heel het MBF. ;) :mrgreen: Maar dat van die gelijkwaardige onderdelen wil ik wel openhouden als suggestie voor als je er echt problemen mee hebt. :lol:

als ik het zo doorlees worden jullie het helemaal niet eens, hadden ze het in 2004 toch wel iets beter voor elkaar...................

Allemaal precies dezelfde setup, alleen het model varieerde op een afspraak/regel na.
Tsja, als je het soort mensen en hoe ze met elkaar omgaan in het echt niet kent, dan lijkt het net alsof er oorlog is. Alles is prima geregeld getuige het feit dat binnen anderhalve week al vele vliegertjes het luchtruim hebben gekozen en nog meer mensen enthousiast maakt. Ook binnen clubs zullen pret-competities ontstaan. Niks geen geneuzel met officiële wedstrijden. ;)

@plaaggeest:
Mocht je weer uit de ban? Ga je nu weer ieder draadje 'vullen' met nietszeggende 'ik weet het beter' en 'modelvliegen is door mij uitgevonden' opmerkingen?

Ja de regels waren in 2004 heel goed voor elkaar... en hoeveel heats zijn er ook al weer gevlogen?

Als je echt wat wilt bijdragen, geef dan met AL je ervaring aan waar dingen mogelijk mis kunnen gaan zodat we dit keer wel een succes kunnen maken van iets.

Of leun je liever achterover hopen dat dit ook geen succes wordt?
Want uit je opmerkingen op te maken gun je anderen geen plezier en succes met pogingen om iets toe te voegen aan de nederlandse modelvliegerij.....

Trouwens..... waarom onderteken je niet gewoon met je echte naam? of vermeld je waar je vandaan komt?

Winfried

Wat dacht je van '8-jes' vliegen rond twee palen....

dat was een voorstel voor de Pylon-finale in Engeland..... ;-)

Back