Indoor 'Flying around the poles' -> EIM racer -> Gee Bee R3

EIM-Racer in Hengelo

Ja, jullie lezen goed.;)

30 januari zal deze Racer te zien zijn in Hengelo Indoor.

Onderkant iets verstevigd met karbon 1,5 mm en 1 mm.


De romp is uit 6mm zwarte depron gemaakt.
Hierin is 3mm depron wit geplaatst om het geheel mooier te maken.:p


Hier zie je goed hoe de stukjes witte depron in de romp verwerkt zijn.
Leuke techniek die ik nog niet eerder toegepast heb gezien.
De motor zit aan een karbon staaf gelijmd die weer in de neus geschoven is. Deze zit met 1 schroefje geborgen.


Groet, Gerhard
 
wat ik me wel afvraag, waarom gebruiken jullie EPP ipv depron. EPP is wat ruwer en remt volgens mij meer af dan het "gladdere" depron..
 
Wat nog meer afremt zijn allemaal vlakjes erin doen...

Ik weet ook niet warom 5mm epp word gebruikt, iets met crashbestendigheid ofzo...
Mijn racer moet gewoon snel zijn, als hij stuk is repareer ik hem wel, en als hij te stuk is maak ik wel een nieuwe.
 
in de regels staat dat of van 3 mm depron of van 5 mm epp mag zijn, ik wilde hem eigenlijk van 6 en 3 mm depron maken.....dat mag dus niet......dus wordt ie helemaal 3 mm. Ik wil de originele nog niet gelijk nekken, dus die blijft nog ff op de plank liggen....


grtzz,

corné
 
@ GdeGroot

Hey,

Allereerst, bedankt voor de info in dat andere topic...

Je hebt denk ik een Plush 10A? En je weet dat je ook de 6A kunt gebruiken? Dat denk ik toch... Zeker omdat je 2s vliegt.

Ik maak graag simpele depron vliegtuigjes die toch een beetje een volle romp hebben.
Misschien kan ik dan 2x 6mm nemen met 3mm ertussen. Of nattuurlijk 3mm met 3mm ertussen.
Het ziet er zeker wel cool uit...

Als ik de GeeBee ooit maak laat ik het weten, maar er zijn zoveel leuke vliegtuigjes en er is zo weinig tijd naast school...

Grts
 
Voor de mensen die met een turnigy regelaar vliegen:

Vergeet niet je timing op High te zetten..... default blijkt deze op low te staan.

Evt. zondag Dick van der Vecht even lief aankijken en vragen of je zijn programeer kaartje even mag bewonderen.....

GrWinfried
 
Hey! Daar gaat mijn voordeel!
(ik heb t programmeer kaartje ook bij me)

Bij de 16 grammers is hiermee veel voordeel te halen.
De 10 grammers hebben al moeite om deze (voor hun te) grote lat rond te krijgen,
en worden al erg warm op low timing..

De 10 grammers motor gebruikers zijn dus beperkt in vermogen, maar daarbij wel lichter,
vriendelijker vlieggedrag en weer krapper de bocht om te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 2100kv HC'er loopt aardig met de standaard turnigy instellingen, is het dan raadzaam om die nog te verhogen? of evt naar medium.
Wat zijn de aanbevolen uitslagen voor de roeren? Ik weet dat het ergens staat, maar ben het even kwijt.
 
Ik heb nu een aantal keer gevlogen met de 10 grams 2000kV. 5 Minuten flink doortrappen resulteerde in een schamel 86mAh verbruikt. 8O Dus met een 240mAh kun je ruim 12 minuten blijven vliegen. En heet wordt de motor zeker niet. :nooo: Dit in combinatie met een vaag Protech 8A regelaartje die nog nooit van LiPo's heeft gehoord. :mrgreen:
 
Die had ik al eens aangegeven, post #91
Heel wat site's bezocht al...
Niet dat ik ooit een hacker zou kopen, maar de A10 15S is 15g en 2320 kv...:nosmile:


Mijne is trouwens bijna af, en zal zondag de maiden moeten krijgen.
 
tjonge jonge, 20 toeren teveel, gaan we daar erg moeilijk over doen?

Ik ken meneer Volhout niet, maar De top 3 morgen kan ik nu zo wie zo al voorspellen..
En er zit allemaal jeugd in. De rest mag blij zijn rond te komen cq heel te blijven.. ;)
 
Motortje

Niek,

Het is nog niet zo eenvoudig een motortje te vinden wat aan alle spec's voldoet.
Nando heeft al een zoek actie gestart, maar zelfs van zijn lijst kan niet alles. Vooral 2200-2300kV is een erg kleine range. en 2320 valt daarbuiten, net als 16.1 gram.

De HXT1811 10 grammer is 2000kV
Het C1822 14 grammertje is 2100kV
Dus eigenlijk is die C1404 (9 gram, 2280kV) het enige goedkope ding. En daarvoor is een 7035 prop dus echt over het randje.
En wat Nando nu gebruikt (Roxxy van 15.57 gram als je het montagekruisje van 1 gram eraf haalt) is mooi gevonden, maar eigenlijk spelen met de spec.

Oh ja, je hebt gelijk, zie eerst maar eens dat je de eindstreep haalt. Maar het zou toch zonde zijn als je wilt meedoen en dan gedisqualificeerd wordt.

Harm
 
Dat is absoluut niet spelen met de spec's, het gewicht van de motor is het gewicht van de motor, dat ze er 4 metale boutjes, een gfk kruis en een propmenemer bijleveren is enkel goede service. Als ze er goudcontacten en krimpkous bij hadden geleverd, moest dat dan ook op de weegschaal?
Je houd niks meer over voor de daadwerkelijke motor.

Veel motoren zit niks bij (vaak de duurdere) Zijn die daarom lichter?

Mijn motor is trouwens een himodel 15-10. Op hun site staat idd 16g in de titel en 16,1 in de tekst. (zoals hij geleverd word, geen draden ingekort oid weegt hij 15,57g)
De robbe roxxy 22-14-31 is als ik de foto's moet geloven toch een andere motor. En bij lindinger geven ze aan dat hij 16g is. Wat dus mag hoe je het ook went of keert. Kv is daarnaast nog een 80 hoger, en ik denk dat dit wel eens de snelste (goedkope) motor kan zijn.
 
Nando,

Eens wat betreft de definitie van 'motorgewicht'. Dat je de motor nog moet monteren en er een propje op moet is logisch.

De quiz vraag is of de leverancier/website altijd het kale motor gewicht vermeld, of met montage spul erbij.

Laten we ons de komende twee weken even aan de huidige definities houden, kunnen we altijd daarna nog kijken of we een lijst met weeg gegevens van bepaalde motoren kunnen opzetten en daar de toegestane motoren uit bepalen.

Tot morgen

GrWinfried
 
Wow, de eerste heats met de EIM-racers zijn vanmiddag gevlogen... !

Meteen na de F3P wedstrijd in Nijkerk werden de (nu nog) harde pylons in de zaal geplaatst en konden de racers getest worden. Sommige modellen waren nog snel de avond er voor gebouwd en hadden nog geen meter gevlogen.

De loting om de eerste heats in te delen werkte netjes, maar daarna verliep e.e.a. een stuk rommeliger door het onverwacht grote aantal modellen wat toch onzacht tegen de palen aanvloog.

Het werd al snel duidelijk dat hoge snelheid alleen met perfecte vliegkunsten tot succes ging leiden. Modellen die ogenschijnlijk niet hard gingen, maar gewoon netjes rond de palen werden gevlogen bleken ook succesvol.

Tussen de heats door moest er soms flink gerepareerd worden om tijdijg voor de volgende heat aan de start te kunnen staan. Defecte modellen werden door complete pits-crews omringd om even later weer vliegbaar aan de start te komen.

Na een spannende finale met vier vliegers was de eerste uitslag:
- Derk vd Vecht
- Ron Smetsers
- Niek Wierda.


Iedereen bedankt voor de sportieve manier waarop dit ietwat chaotische evenement door iedereen is opgepakt!

<b>Next Time</b>
Om er voor te zorgen dat er de volgende keer wat minder materielle schade is bij het raken van een pylon wordt er hard gewerkt aan 'zachte' pylons, die tevens een stuk beter zichtbaar zullen zijn. Voor de toeschouwers is een 'hit' wel leuk, maar de lol gaat er denk ik te snel vanaf als iedere heat een model kost.....

Tot in zevenbergen...!!

Groet
Winfried
 
Laatst bewerkt:
Back
Top