info over 2 vliegtuigen

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door lourens, 28 aug 2009.

  1. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    De tekeningen van litle satan heeft hij al van me.

    Kijk ook eens onder de links op lijnbesturing.nl
    ->links collega sites -> Aeromaniacs
    en
    -> balsabeavers
    voor de Simple 1/2 A MAN-WIN

    Groet Robert-Jan
     
  2. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Alle cox-gloeikopjes voor 0,8cc (0.049 cu in) zijn onderling uitwisselbaar. Het maakt niet uit of ze op een Baby Bee of op een Tee Dee zitten. Er is wel een hoge en een lage compressie-uitvoering, maar ze passen altijd. Als ze bij jou niet passen, dan is er dus iets aan de hand.

    Stond er Cox op de verpakking? Zo nee, dan zit daar de crux, want ik geloof niet dat er Cox-kopjes van andere merken verkrijgbaar waren. Dan heb je dus een ander merk (misschien voor Testors motortjes? Die leken erg veel op coxjes). Stond er op de verpakking geen aanduiding voor een motor? Er zou toch 049 of iets dergelijks opgestaan moeten hebben. Als er geen verpakking bij zat of daar niets op stond hebben ze je het verkeerde gestuurd. Zijn ze te groot, dan zijn ze waarschijnlijk voor de cox 09 (1,5cc), zijn ze te klein, dan zijn ze voor de 0,3cc (0.020 cu in) of 0,15cc (0.010 cu in) PeeWee's of TD's. Ze moeten er natuurlijk net zo groot zijn als wat er van af kwam, dus vergelijken met het oude kopje leert een hoop. En anders kun je misschien foto's plaatsen?

    Omdat Coxjes toch vrij temperamentvolle motortjes zijn kun je misschien het beste beginnen met een toestelletje waar nauwelijks iets mee mis kan gaan. Ik ga thuis de tekening van de AVIS opzoeken, scannen en aan je toemailen. Als ik dat niet binnen een week heb gedaan moet je me er maar even aan herinneren.
     
  3. glaerox

    glaerox

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    474
    Locatie:
    Deventer
    Fox35,

    Wil je mij die ook toemailen?

    bvd!
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Het wordt inderdaad tijd voor foto's, want anders komen we hier niet uit.
    Modellen, motoren, gloeipluggen,alles.
    En doorgebrand? Zeker een 2volt accu gebruikt met een kort, dik snoertje?
    Het beste: gewoon aanstaande zaterdag naar Almere komen, daar krijg je antwoord op al je vragen.
     
  5. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    LB dag Almere

    Lourens, mijn aanbod van vorig jaar blijft van kracht. Je kan met mij meerijden vanaf Station Delft, neem even contact op via Prive Berichten.
     
  6. lourens

    lourens

    Lid geworden:
    22 mei 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    's-Gravenpolder
    hallo,

    Ik zal ook dit keer weer niet in staat zijn om aanwezig te zijn op de LB dag. Ik zit namelijk midden in examens en moet daarom hard leren.:((er blijft zelf weinig tijd over om te bouwen). Er ligt ook een combatmodelletje van mij op mijn school waar ik nu niet bij kan. (mijn enig vliegend lijnbestuurd modelletje, zie ook draadje 1,5 cc diesel).

    Ik zal vandaag of morgen eens een hoop foto's plaatsen.

    groeten,

    Lourens
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2010
  7. lourens

    lourens

    Lid geworden:
    22 mei 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    's-Gravenpolder
    hallo,

    Ik probeer foto´s toe te voegen. Het zijn wel erg grote foto's. sommige zijn misschien wat onduidelijk. maar ik heb mn best gedaan.
    URL=http://img153.imageshack.us/i/p4290207.jpg/][​IMG][/URL]
    de p-40 kitty hawk

    [​IMG]
    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]
    Uploaded with ImageShack.us

    de mustang
    [​IMG]
    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]
    Uploaded with ImageShack.us
    de coxjes gebroederlijk naast elkaar.

    [​IMG]
    Uploaded with ImageShack.us
    het oude gloeikopje(links) en het nieuwe. zoek de verschillen.

    ik hoop dat jullie hierbij voldoende foto's hebben.

    groeten

    Lourens
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2010
  8. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Leuke toestellen, die plastic Coxmodellen. Het waren geen geweldige vliegende modellen, maar ze roepen wel een heerlijk nostalgisch gevoel op, dus ik hoop dat je er alleen al daarom zuinig op bent, dan kun je nog lang van dat gevoel genieten.

    Met name de Babe Bee met het integrale tankje (de linker motor) moet goed geschikt zijn voor de AVIS. Helaas ben ik er nog niet toe gekomen hem thuis op te zoeken. De middelste motor is een 'sure start'. Je kunt eventueel een tankje maken van een plastic spuitje.

    Helaas is de foto van de beide gloeikopjes niet erg duidelijk, maar ze lijken even groot, en ook lijken het allebei cox-kopjes. Pas het schroefdraad helemaal niet? De ene is wel langer (onder de koelribben) dan de ander. Waarschijnlijk is de ene een hoge compressie-kop (dat was bijzonder voor Bee's en volgens mij standaard voor TD's), en de ander de standaard lage compressiekop. De hoge compressiekop was niet alleen bruikbaar voor hogere prestaties (met name in een TD), maar ook om een Bee op brandstof met minder nitro te kunnen laten lopen. In principe zouden de kopjes uitwisselbaar moeten zijn en kun je de hoge compressiekop gewoon op een Bee gebruiken. Er moet wel een koperen onderlegringetje onder. Heb je die ook? Als het toch niet past weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Misschien kun je met Gerben naar de LB-dag zaterdag komen en het laten zien. Dan kunnen we je meteen een paar vluchtjes met een trainertje laten maken. Als je niet naar de LB-dag kunt komen kun je misschien uitleggen wat er precies niet past.
     
  9. lourens

    lourens

    Lid geworden:
    22 mei 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    's-Gravenpolder
    bij nader inzien passen ze inderdaad allebei en je voelt gelijk dat hij behoorlijk meer compressie maakt.
    (en wat betreft die LB dag zie 3 berichtjes hieronder)
     
  10. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik heb gezien dat je niet kunt komen. Jammer. In het najaar is er weer een Almere dag.
     
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dat betekent dus, dat je met minder nitro uitkomt, sterker, meer dan 5% schat ik dan niet verstandig... Wel 25% wonderolie, natuurlijk.

    Tot slot nog een waarschuwing:
    Er zijn heel veel modelvliegers, die totaal geen verstand hebben van Cox motoren, maar er wel een mening over hebben.
    Dat geldt ook, misschien nog wel in sterkere mate, voor winkelpersoneel.

    We zien je dan wel op 25 september. Zet het nu al op alle kalenders die je hebt, anders mis je dat ook nog....
     
  12. Gunther

    Gunther

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Kontich (België)
    mooie modellen!

    Als iemand interesse moest hebben in cox modellen.... ik doe er enkele weg zonder motor.

    - AD-6 Skyraider (enkele vluchtjes mee gedaan).
    - Romp en wielen van Me-109 Stunter (nog nooit mee gevlogen).
    - Crusader, kompleet model nooit gevlogen maar tankje ben ik kwijtgespeeld.
    - Electro Spitfire (nostalgisch!)

    Doe heel het pakket weg aan een redelijk bod :)
     
  13. lourens

    lourens

    Lid geworden:
    22 mei 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    's-Gravenpolder
    FOX35 denkt u nog aan de AVIS?? Dan heb ik weer wat om op te oefenen voor de LB dagen in september.
     
  14. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik heb hem op hemelvaartsdag opgezocht en zojuist ingescand en toegestuurd!
     
  15. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010

Deel Deze Pagina