Inkoopactie F5B model?

Mario. De accu's. Waar zit em de knel in? Niet onder de vleugel?
Soms helpt het om het pakket nieuw in te pakken, zitten er draden in de weg.

Voor de Wico ontkwam ik er niet aan. Op basis van maatvoering aangeschaft, alle drie opnieuw verpakt, en zitten als gegoten. 5mm hoogte winst, en dat was net voldoende.

Zou je met de schuifmaat de exacte vierkantsmaat van de de cellen door kunnen geven?
Plaatjes en maten... soms is de werkelijkheid anders... dan wat op de site staat.

Ruderhoortjes zijn toch wel op te dikken? Met een extra setje, of met dun triplex? Mogelijk zijn deze zelfs al sterk genoeg, en sterker dan het plastic servoampje

Nee... net gemeten... gaat dus niet echt lukken...

Probleem is de hoogte van 50mm, op z'n kant kan de vleugel er net niet op omdat hij dan 3mm te hoog is de draden moeten dan ook nog voor de neuslijst zitten zodat schuifen naar achter om het zwaartepunt te bepalen geen optie is, zou nog de overlap van het glas op de bodem dunner kunnen frasen maar ben bang dat dat te erg verzwakt.

Op z'n plat er in gaat ook net niet omdat de romp halverwege uitwendig al 50mm is.

Wat voor ruderhorns ga jij gebruiken?
 
De ruderhoorns slijp ik zelf aan de hand van een tekeningetje.
Dat is als PDF-je voor een ieder beschikbaar. Die van de flaps moet ik nog bestuderen hoe dat eruit moet komen te zien.
Printplaat of epoxyplaat. Bent er wel even mee zoet als je ze zelf maakt.

Hier een linkje naar een enigma... deze alweer van een tijdje gelee, maar blijf algeheel prima info site en in m'n favorieten...
***** Elektromodellflug - Enigma von MiHa
http://www.elektromodellflug.de/Projekte/enigma/enigma-2.htm

en naar die van Lindinger...
http://shop.lindinger.at/pdf/66137.pdf

Mooi dat die DESjes goed passen. Zal morgen eens gaan bestellen bij Lindinger.
 
Laatst bewerkt:
Roerhoorns

Heren,

Ik heb een via AmpereJunkies verkregen PDFje met passende tekeningen voor flaps en ailerons (tevens ook als DWG/DXF formaat).
Indien interesse, een mail naar: rjthermens at gmail.com en u bent geholpen.

full


Met vriendelijke groet,

Rob Hermens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier alvast de passingen voor de DES 448 MG... flaps aan te sturen
Krapjes aan... ze kunnen onder de vleugel geschoven worden richting ligger.
Richting flaps is er net voldoende passing om onder het kapje te kunnen.
Echter... de servoarm-uitstulping is uit het lood... teveel naar de rand.
Zou bij een ingekort armpje, en het gaatje dicht bij de as... net kunnen passen.
In de staart past de servo ook onderdeks... doch meer dan genoeg ruimte voor de DES 428...


Vierkantsmaat van de servo bay is ± 37 mm.
Aanschouw ook het smaakvolle optische genoegen van koolstofstoeptegelpatroon,
prima basis voor een stevige verlijming van de servo


full



full



full



Schuifmaat op 9,5 mm ingesteld...

full



full



Beter hier de DES 428 in te lijmen

full



Verkokerde blik door de romp

full



Een passings probleem... dat geen probleem is... (ons is modelbouwert)

full



Kratzer nieuw in doos... snijfoutje bij het aanzetten :rolleyes:

full


Als het bij zo een krasje blijft, ben ik blij. Schitterend model :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bas,

De servo's moet je iets onder de huid schuiven, zodat je de servo ook goed met de onderhuid kunt verlijmen. De DES428 en 448 passen prima, en kunnen net onder de huid geschoven worden. Wel de randjes van de servo-openingen iets dremelen, ze steken net iets te diep, tenminste bij de mijne.
Erg opgeschoten ben ik niet. Oortjes van de servo's gedremeld, beetje gedremeld in de servo-openingen. Werk deze week op de Hiswa, die is vandaag open van 10:00-22:00 dan komt er van bouwen niet zoveel...

Groet,
Gerben
 
Hallo Gerben,
Zekers!. Ik heb de des 448 uitgeprint voor de passing. Maar gaat gewoon passen. De scherpe braampjes op de randjes moeten worden gefatsoeneerd.

Heb nog even het RC-Groups draadje waar Jos z'n Alex/Enigma bouwt doorgenomen.
Natuurlijk veel fotovoorbeelden. Zie ook dat sommigen de servo inpakken in enkellaags Scotch afplakpapiertape met een touwtje ertussen voor het kunnen loshalen bij onderhoud.. Zo te zien Hitec zijn 125-jes
Anderen lijmen het koud met epoxy of schuimende epoxy... daar leek het in het plaatje op (teksten niet gelezen, alleen de commentaarloze foto reeks bekeken)

Met dit alles loop ik nog even voor op het bouwdraadje, waarbij we jou de eer gunnnen. :D

Hmmm. Verder trof ik nog een fancy aluminium motorspant aan. Redelijke inbouwdiepte, dus je uitgaande prop-as moet lang genoeg zijn.
Ding lijkt me goed voor de koeling, slecht voor de as. Beter de prophouder zo dicht mogelijk bij het as-lager te houden om zo kans op onbalans te reduceren, vermits een fractie speling mocht krijgen.
Mijn PG3 boxje op de AXI heeft dat namelijk... vast geen kogellagertje... maar goed...doe hoeft ook niet zo hard te sjorren...

Verder maakt een gesloten spant een landing in nat gras gevoelsmatig wat veiliger voor 'den electriek'... me dunkt!

Wel Gerben... Laatste loodjes voor de beurs... schorre keel... rokende voeten...
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Back
Top