Inschrijving 1e NK F3K wedstrijd in Nijmegen (Malden) gestart

Groesbeekseweg 55a
6581 BJ Malden

Hier is het veld te vinden:
Groesbeekseweg 55a malden - Google Maps

Klasse: F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Aanvangstijdstip (onder voorbehoud):
10:15 (briefing)
10:30 start wedstrijd

Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.
Inschrijfgeld: € 7.00 voor KNVvL leden junioren betalen 3,50
Niet KNVvL leden betalen € 22.00
Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
Wedstrijdleider: Jurgen Maassen. (onder voorbehoud)
Organisatie: Jurgen Maassen.

Bijzonderheden:
- Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor zaterdag 7 februari. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de competitie! Inschrijvingen richten aan:
Theo Schoorl
Vermeld bij je inschrijving
Naam:……………………………………...
Neemt deel in klasse……………….
Frequenties……………………………..
KNVvL lid ja/nee
KNVvL lidmaatschapsnummer.......
Bezit zweefbrevet ja/nee

- Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd kan verkregen worden (Jurgen Maassen) vanaf vrijdag 13 februari 18.00h.
- De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
- In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
- Bij meer dan 3 inschrijvingen in de miniklasse zal er een aparte ronde voor deze klasse gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.
- De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.
- De te vliegen taken zullen uiterlijk maandag 9 februari bekend gemaakt worden.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het modelbouwforum en de F3K site.

Vanaf 09:00 uur is er de mogelijkheid om nog even in te vliegen.

Tot 14 februari!
Jurgen Maassen

Laatst bewerkt:
jup
robert berends
mini & f3k
kanaaltje 53
nu nog zorgen dat de blastini op tijd af is en anders maar met de houten mini :p

Voortaan zal de gehele deelnemerslijst te vinden zijn op
Start

Graag iedereen daar even zijn gegevens checken en eventuele fouten of wijzigingen bij mij melden. Om vervuiling van dit draadje te voorkomen graag even via de mail!!!!!!

De organisatoren krijgen van mij ruim op tijd een kant en klare lijst aangeleverd.

Voor de eventueele vliegers uit de achterhoek er kunnen mensen met mij mee rijden naar de wedstrijden ik ga naar ze allemaal even een PB sturen.

In navolging van Rob, Ik woon in Zwolle, woon je (min of meer) op de route of kan ik je ergens oppikken laat het even weten!

Gr,
Alwin

Het moest er dan toch maar van komen. Het vliegen van een F3K wedstrijd.

Bij deze wil ik mij inschrijven voor de klasse F3K mini.

Mijn kanaal is: 69

Kevin Lamers

haha zou graag mee willen doen, maar precies op die dag ga ik op vakantie:)

ik mis inderdaad een hele hoop mini vliegers. rob kinds kunnen we denk ik wel op rekenen dat die meedoet in het mini klassement. dan zitten we nu op 5 met rob erbij. is toch een stuk minder als vorig jaar. alle mini vliegers straks overgestapt op f3k?? ik denk dat ik gewoon in beide klasses mee ga vliegen om nog veel te oefenen en veel vlieguren te maken. en natuurlijk hopen op een beetje een redelijk einresultaat maar dat zal er waarschijnlijk niet inzitten. afgelopen jaar was de max voor mij bij de mini's rond de 60% en dit jaar hoop ik richting de 70 te gaan. om van de f3k maar niet te spreken (27% maar een wedstrijd met blaster gevlogen), met de mini in winterswijk zat ik toch op 31% in het f3k klassement wat me dik meeviel.

f3k heb ik afgelopen jaar niet veel meegevlogen omdat ik elke keer problemen had met mijn blaster. in winterswijk een kapot hoogteroer en in nijmegen een hele wedstrijd gevlogen met een verkeerde instelhoek waardoor zelf tijden van in de minuut achterbleven. de blaster is nu helemaal vliegklaar voor de dagen met meer wind (405 gram vliegklaar) en daarnaast heb ik nu de twister vleugel met asperin romp. daarmee merk ik ook al direct dat ik daarmee hele andere tijden vlieg als met de blaster. 1.45 minuut zonder thermiek is wel te doen waar ik bij de blaster meestal blijf steken rond de 1.20 ongeveer.

ik hoop dit weekend bezig te kunnen met de blastini waarvan de servo's deze week binnen zouden moeten komen. hopelijk op tijd invliegen en eventueel aanpassen en dan hopelijk lekker meevliegen op 14 februari.

Mja, ik vond 2 klasses wel best druk. Je rent alleen maar heen en weer, vooral de vorige keer in malden met relatief weinig deelnemers... Totaal geen tijd om zwak te ouwehoeren...
Mijn oude mini is eigenlijk aan zijn pensioentje toe (mishandeld op vakantie) en ik heb nu 2 full size's bijna vliegend en een 3e in de planning...

Maarja, als Loet niet meedoet met de mini's! hahaha, dan is er nog kans!

nee maar als je in twee klasses meevliegt vlieg je ongeveer 2/3 van de hele wedstrijd en is dat soms redelijk hectisch om bv op tijd een timer te vinden ;)

Hoi Alwin,

Wat Sietse bedoeld, en ik kan er over meepraten, is dat twee klassen vliegen erg druk is.
Bij drie groepen, twee F3K en één Mini, denk je één groep rust te hebben, mooi niet helpen met timen hoort ook bij het spelletje.
Aan het einde van de dag ben je aardig afgedraaid en net wat Sietse schrijft een beetje slap ouweh.....n is er niet bij.

Frans

Back