Inschrijving 2e ronde NK te Odoorn

Mijn vleugel ziet er ongeveer net zo uit, nadat iemand er op is gaan staan, ik vlieg er al een tijdje zo mee.

Wel balen , als het nou vliegend gebeurd......

Morgen is het toverwoord lood lood en nog eens lood denk ik, en dat terwijl we altijd maar praten over licht licht en nog eens licht. ...oh ja een lichte kist kan altijd zwaarder maar.......

we zullen zien.

GJ

Hallo Theo,

Wordt er nog een berichtje geplaatst dat de ronde afgelast wordt of door gaat?
Vanavond om ? 9 uur ? of zo iest.

(niet dat ik wil dat het wordt afgelast, nee ech nie, maar lijkt me wel handig voor de mensen die een stukkie moeten rijden om dit zeker te weten)

Hey Raymond,

Da's balen, maar zolang de ligger niet door is kan de vleugel best wel wat hebben. Net wat Bart zegt, gaatjes en secondenlijm.

Hoi Bart,

Heb jij internet op de camping?

Frans

Bekijk 10 weersverwachtingen en je hebt 10 verschillende voorspellingen voor morgen. Zelfs windfinder heeft twee totaal verschillende verwachtingen. Ik schrok even van de verwachting zoals Veronica die op de radio verkondigt. "De gehele dag heel Nederland in de regen"
Nemen we het gemiddelde van alle voorspellingen dan hebben we morgen aan het eind van de dag kans op regen, verder een wisselende wind rond de 4bft en zo'n 19 graden.

Geen directe aanleiding om de wedstrijd af te blazen en daarom gaat hij ook gewoon door!!

We passen eventueel het programma wat aan mochten de omstandigheden er om vragen.
Ik zie jullie graag morgen om 10:45 bij de briefing.

Ik kijk morgenochtend om 6 uur nog even naar de verwachtingen. Mocht men dan eensgezind zijn en de gehele dag regen voorspellen zodat we alsnog de wedstrijd afblazen dan meld ik dat hier op het forum.

@ fotor
je wil niet weten hoe mijn blastervleugel eruit ziet :? kan je wel mee vliegen hoor ;)

wordt nog leuk, mn mini is ongeveer 120 gram :? dat wordt veel lood toevoegen.

Laatst bewerkt:
Oke dan, even wat CA in gaatjes gieten en dan lekker naar bed om morgen fris in de bries te kunnen staan. Bart, bedankt voor de tip!

We geloven maar even Piet Paulusma. Je moet toch iemand geloven. Hij stond op de camping in Drenthe en wist te vertellen dat het halverwege de middag ging regenen en misschien nog wel iets later.

Met 6 taken te vliegen is het tijdschema zo dat om 16:01 de laatste groep vliegt en om 16:08 dus de wedstrijd voorbij is. In dat schema hebben we dan ook nog ruim een half uur pauze.
Het ziet er dus naar uit dat we de gehele wedstrijd uit kunnen vliegen zonder een spatje regen.

Tot straks

We geloven maar even Piet Paulusma. Je moet toch iemand geloven. Hij stond op de camping in Drenthe en wist te vertellen dat het halverwege de middag ging regenen en misschien nog wel iets later.

Met 6 taken te vliegen is het tijdschema zo dat om 16:01 de laatste groep vliegt en om 16:08 dus de wedstrijd voorbij is. In dat schema hebben we dan ook nog ruim een half uur pauze.
Het ziet er dus naar uit dat we de gehele wedstrijd uit kunnen vliegen zonder een spatje regen.

Tot straks

zonder een spatje regen :D, haha. hoop het! En ach, met wind vliegen zijn we nu wel gewend zo´n beetje...
Als het een beetje word als vandaag, dan word het in ieder geval goed thermisch :yes:

wat denk je theo? Den Haag is nu miezerregen en behoorlijk wat wind.
stap binnen 10 min op de fiets naar het station.
Op buienrader lijkt het noorden nog droog en volgens de voorspelling blijft dat idd ook tot einde van de dag

net weer terug van odoorn, was een superleuke dag ondanks dat ik mar de helft van de taken heb kunnen vliegen ivm met problemen met toestel. iedereen had prijs en alles was goed georganiseerd. naar mijn mening op naar volgend jaar odoorn ;)

Ik ben vanmorgen met wat lood in de schoenen vertrokken. De weersvoorspellingen waren niet best en er hing al een groot gebied met regen boven centraal Nederland. Het is toch wel erg ver rijden (220 km enkele reis) voor alleen een bakkie en wat kletserij.
We hebben wel wat in de drup staan vliegen, maar de wedstrijd is toch helemaal gevlogen. Iets wat ik vanmorgen niet had gedacht. Jammer van de schade (midair met Frans), maar toch nog best een leuke wedstrijd gehad. Inderdaad prima georganiseerd. De rit is zeker de moeite geweest.

OLC en Theo bedankt

Ondanks het moeilijke weer vond ik het toch een hele leuke en zeer goed
organiseerde wedstrijd.

Ik had mijn modellen nog niet afgesteld en dat was te merken, af en toe had ik totaal geen controle over het model...bij beter weer maar eens alles nakijken, maar toch ik ben zeer tevreden want ik heb toch maar mooi mijn debuut gemaakt bij F3k :D...en gelukig geen schade ...

Cheers

Bart

heey mannen,

helaas vandaag niet aanwezig. vanmorgen keek ik uit het raam en toen ging het hier redelijk te keer buiten, ook de buienradar gaf een grote wolk regen aan. hierdoor hebben mijn moeder en ik besloten om niet te gaan. 3uurtjes later toen ik opstond de gordijnen open getrokken en ontzettend gebaald, het was droog met zelfs een klein zonnetje. naja dan maar op de club vliegen. had ik dit maar niet gedaan. op een kleine 200m van mij af op ongeveer 100m hoogte alle controle kwijt, model regelrecht de grond in.. na een paar woorden later model opgehaald en gebaald als een stekker. hele vleugel doormidden en een aantal scheurtjes in de romp. romp is te repareren maar de vleugel ben ik niet zo zeker meer van... toch maar even met loet overleggen en kijken of er mischien nog wat van te maken is, en anders toch maar sparen voor een mooie twister vleugel..?? hoop dat het allemaal gezellig was vandaag :)

gr niels

Marcel, Theo en de club, Bedankt!

Leuke foto's marcel! Zitten wel wat leipe bij zeg.... lol

Vanmorgen om 6 uur dus opgestaan om verzopen op het station aan te komen... Gelukkig droogde de boel redelijk in de auto (thnx raymond!).
Belt theo doodleuk op dat hij in het zonnetje stond te gooien.. jaja, zal wel ;).

Uiteindelijk dacht ik bij aankomst idd van nou. 1 keer gooien in de regen om gevlogen te hebben... frontje zal er wel aankomen. bakkie koffie en weer terug. Gelukkig bleef het weer best leuk! Beetje thermisch ook nog af en toe, en dan nog Jurgen eruit vliegen :)! mijn dag is helemaal goed...
De grote vloog nu ook wel lekker. ballasten was de truc wel weer in ieder geval. dat hebben we nu wel geleerd!

Vanochtend ook in de regen vanuit Wageningen vertrokken, na wel tien keer dit forum te hebben gechecked of het echt niet afgelast was.

Ik was al de hele week bang voor de wind, dus wat ballast toegevoegd aan m'n Spinnin Birdy, en vandaag bleek dat je dan toch nog wel kan vliegen.

Nadat verschillende vliegers me er op gewezen hadden dat m'n kistje toch wat overtrokken vloog (tnx Raymond en Bart) heb ik in de middagpauze een muntje van 5 cent in de neus toegevoegd en 'm daarna goed getrimmed. Dat hielp aanzienlijk!

Ik heb vandaag zelfs twee keer 1000 punten behaald ( de rondes dat ik niet bij Loet was ingedeeld ;) ) dat had ik nooit voor mogelijk gehouden.. Waarschijnlijk loop ik de komende week continue met een grote glimlach van oor tot oor...

Theo en de rest van de organisatie: Bedankt voor een heerlijke dag (ondanks het weer)...

Jaap

Lekkere wedstrijd gevlogen. Toen ik onderweg naar het veld al door de regen reed kreeg ik ook het lood in de schoenen. Dit vervolgens maar in het model gedaan en de hele wedstrijd op 410 gram gevlogen. Ging toch best weer lekker ondanks de niet zo sterke thermiek. Theo en consorten bedankt voor een perfect georganiseerde wedstrijd.

Alex

410??? jahoor... ik dacht dat ik met 64 gram lood op 330gr al zwaar zat... lol. Naja, ging al veeeeeeeeeel beter dan verwacht in ieder geval!
wel een lange rit, maar goed.

moet ik dus nog 2 plaatjes er tussen doen... zit ik op 128 gram lood.. das de helft van het standaard gewicht...

Sluit me bij jullie aan.
Perfect georganiseerd en geleid. Top.
Tja jammer van die mid-air met Raymond, maar da's het risico van het spelletje.
Kwam er ook achter dat de ailerons denk door flutter waren losgescheurd aan de wortel. Ben morgen vrij, kunnen we lekker plakken.

Veel geleerd op het gebied van wat je denkt te moeten vliegen en wat je kan vliegen. (poker en laatste vlucht)
Te enthousiast bij de taak "laatste vlucht" heeft me waarschijnlijk op 0.25% of 11 punten een plaats gekost.

Over twee weken de meeting in Vlaardingen. zondag 8 Juni. hebben vast wel beter weer (hoop ik)

Groeten

Frans

Back