Inschrijving Nijmegen (finale NK) gestart!

Even van de F3K site afgeplukt. Waar anders :D

3 april
Op de CIAM Plenary Meeting heeft F3K de WK status verkregen. Een WK zal in de oneven jaren plaatsvinden en dat zal voor het eerst in 2011 zijn. Een eventueel EK kan in de even jaren georganiseerd worden​

Op de site van FAI kan ik het document niet zo snel terug vinden. Nu heb ik altijd al problemen daar wat te vinden betreffende F3K.​

Voor zover ik weet heeft zich nog niemand gemeld voor het organiseren van een EK. Eerste EK F3K in Nederland????? Vrijwilligers mogen nu opstaan :rolleyes:

gevonden

b) F3K Radio controlled hand launch gliders​
The Plenary Meeting agreed that the proposal also covered Continental
Championships.
It was established that the World Championship would be allocated to the
“odd-year” cycle and that the first World Championship may be held in
2011. A Continental Championship may be held in 2010.
Approved by the Plenary Meeting: For 37; Against 1; Abstentions 0; Not
Voting 0. Effective 01/01/09.​

b) F3K Radio controlled hand launch gliders​
The Plenary Meeting agreed that the proposal also covered Continental
Championships.
It was established that the World Championship would be allocated to the
“odd-year” cycle and that the first World Championship may be held in
2011. A Continental Championship may be held in 2010.
Approved by the Plenary Meeting: For 37; Against 1; Abstentions 0; Not
Voting 0. Effective 01/01/09.​

Goed werk, Theo.
Ik ben benieuwd of er een land is dat interesse heeft. Ik hoop van wel.

Loet

hoor ik EK in 2010? moet ik nog even hard oefenen. eerst morgen maar eens proberen een goed resultaat neer te zetten. alle kisten zijn weer klaar dus dat komt goed. vandaag was het hier goed weer. we hebben hier vandaag 2 buien gehad, 1 rond 3 uur en 1 rond half 6. beude waren maximaal 10 minuten. als dat morgen ook zo is moet dan wel goed gaan :D

We have a go!!!

Ik heb windfinder en verschillende andere weersites de afgelopen dagen nauwlettend in de gaten gehouden. Zojuist nog heb ik nog even flink gesnuffeld naar de verwachtingen van zaterdag en ik besloten dat het morgen gaat gebeuren!

De vijfde en tevens laatste NK F3K wedstrijd van dit jaar gaat morgen door!

Vanaf 9.00 uur is de wedstrijdleiding aanwezig op het veld om de benodigde voorbereidingen te treffen. Vanaf dat moment mag er ook ingevlogen worden. Loet heeft het frequentiebord, maar Loet kennende zal hij wel een van de eerste op het veld zijn, dus met die knijpers komen we ook wel uit tijdens het invliegen. :-)

Om 10.15 uur vind de briefing plaats en om klokslag 11.30 uur begint de eerste ronde.

Nogmaals het advies om hoog waterdicht schoeisel aan te trekken, want het natte gras is zeker tot aan de enkels lang. De hele dag met natte voeten lopen lijkt me niet fijn.

Tot morgen!

Jurgen

Zo.... net terug uit Middelaar, na een ochtendje daar aanwezig te zijn geweest moest ik helaas weer terug, niet iedereen heeft het weekend vrij.......:bad-words:
Enfin, eerste hele kleine impressie van de ochtend met een paar foto's.
Bij aankomst stond er al een aardig briesje maar het was droog!!
Sommige vliegers waren er al vroeg bij om een beetje terreinbekendheid te krijgen en het model in te vliegen.

Ondanks sommige hoge grasplekken, lag het veld er mooi bij.

53148e75e920fefd.jpg

Goede ruimte voor het stallen van de modellen en de relax chairs....

53148e75e903933e.jpg

Eerste de briefing.
53148e75ed619642.jpg

Het "honk"van de jury

53148e75e90e3a19.jpg

Wind en zonneschijn wisselde elkaar erg af, de mini's hadden daar soms best wel last van.
De "grote"jongens gingen echter weer als een speer, waarbij opviel dat er heel veel downwind gevlogen werd......... maar ook erg hoog!!!!! Ik hoorde regelmatig max tijd geluiden.
Nogmaals jammer dat ik er niet bij kon zijn (meedoen of kijken) ik hoop dat de middag net zo goed zal verlopen daar. Hier in omgeving Amsterdam trekt de wind ontzettend aan nu, en het trekt helemaal dicht.
Succes nog allemaal, ik kijk uit naar nog veeeeeeel meer foto's en (al dan niet sterke..) verhalen!!
53148e75ed6c3d05.jpg

53148e75ed7e8de5.jpg

53148e75f0742f0e.jpg

53148e75f0811de7.jpg

53148e75f08bad04.jpg

Lekker weer en veel publiek??????

Groeten

Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, ook net terug.
Morgen ook geen vrij, dus zometeen lekker onder de wol.
Dank aan de weergoden, de deelnemers en de hulp op het veld.
De koeien en het boeren gezin worden ook bedadnkt.

Weltrusten.

zo, dat was weer een geslaagde dag, wel op wat plaatsen punten laten liggen maar het zij zo. ik wil hierbij nog even de organisatie bedankt voor de goede organisatie, nu alleen nog even afwachten wie NL kampioen jeugfd is.....

@arnold,
is rob nog een beetje te houden? :lol:

De uitslagen zijn gecontroleerd maar er is door Alex een mogelijke fout ontdekt die wel wat consequenties heeft. Daarom is de uitslag van F3K even weggehaald.

nijmegenmini.jpg

Loet en Helle

Laatst bewerkt:
he, leuk toch niet laatste, het is toch zo dat gewoon de hoogste score telt voor het NK?? zo ja, dan ben ik nog jeugdkampioen ook :lol: rob en ik hebben beide het beste gescoord bij de mini's

dit heb ik even van de f3k site gejat:
jeugdrs3.png

niels staat dus bovenaan met 1335 punten, daarna ik met 1017 punten, maar omdat de hoogste score teld komt daar dus 517 punten bij, 1017+517=1534. dat betekend dat niels dan opschuift naar de 2e plaats, rob had voor deze wedstrijd een totaal van 949 pu8nten, daar komt dus (hoogste gisteren) 515 bij dus 949+515=1464. dat zzou dus deze uitkomst betekenen voor de jeugd:

1. Robert berends totaal 1534 punten
2. rob kinds totaal 1464 punten
3. niels meerdink totaal 1335 punten

klopt deze beredenatie een beetje?

bedankt, deze winter nog even goed trainen en alles goed instelen op de zender en dan volgens jaar ook goed meevliegen met de F3K. dit jaar moest ik het vooral hebben van de mini's. al blijft dat ook wat leuks hebben dus ik vlieg denk ik met beide mee.

Back