Inschrijving Nijmegen (finale NK) gestart!

Heeeee, Bart is gereed, ik zie zijn groene lampje branden.
Zo niet, uit die PC en BOUWEN.
Als je wacht op het drogen van lijm mag het wel hoor.

Ja Loet ik ga nog eens zoeken........

Nuttige info voor zaterdag!

Zojuist hebben Erik en ik nog even een kijkje genomen op het veld waar zaterdag gevlogen gaat worden. Om te beginnen bleek op de route naar het veld een brug over het water afgesloten te zijn, dus een kleine omleiding is noodzakelijk als je vanuit richting Nijmegen komt. Zie op onderstaande link waar de afsluiting is en waar je nu het beste af kunt slaan om op de plek van bestemming te komen:
Omleiding vanwege afgezette brug (Google maps)

Verder hebben we nog wat zaken met de boer af kunnen spreken. Zo zal de vrouw des huizes zorgen voor thee en koffie in de pauze. Wat een service! Mogelijk is er voor de liefhebbers ook wel wat fris te verkrijgen.
Parkeren kan onder andere rechts naast de schuur die het dichtst bij de weg staat (rechts van de boerderij). Ook in de berm aan de weg parkeren is mogelijk.

Tip van de dag:
Neem waterdicht schoisel mee!
We vliegen op een grasland. Het gras is best lang en zal dus lang nat of vochtig blijven. Ookal regent het niet.
De boer heeft ook plastic overschoenen, die je voor 1 euro kunt kopen, mocht je vergeten zijn je laarsen mee te brengen.

CU zaterdag!

Greetz,
Jurgen

wordt het gras niet gemaaid ofzo dan voor de wedstrijd? laarzen wordt even zoeken maar misschien heb ik nog iets

Verwend nest!

Het gras gemaaid..... uhmmmmm..... neej

We kunnen de plek van het startveld kiezen:
- Op wat korter gras, tussen de koeien en hun vlaaien in of
- Op een stuk met wat langer gras en niet tussen de koeien

Voor mij was de keuze niet zo moeilijk :-D

Greetz,
Jurgen

ps. ik heb nog niet nagedacht over strafpunten bij het aanvliegen van koeien :-)

aanvliegen van koeien? mooi, we starten dus tussen de koeien en vlaaien maar toch op kort gras :lol:

Of vliegen er nu koeien mee?
Het gaat om koeien die mogelijk in het kortgemaaide, -gevreten veld met vlaaien staan (deze passen dan weer niet bij de koffie). Deze staan dus mogelijk in je aanvliegroute...
En je mag ze juist niet aanvliegen, want dan heb je een buitenlanding!
Lint kan ik inderdaad meenemen en ook een fix aantal meters verlengkabel.
Alleen nog een goeie scheidsrechtersfluit en ik ben startklaar!

ja, hopen dat het een beetje redelijk wordt. kisten zijn allemaal klaar alleen bij de mini op ontvanger na. morgenavond de f3k kist ff onvliegen en dan zaterdag hopelijk de wedstrijd.

Robert,

Neem ook even schone sokken mee. Hoeven we op de terugweg niet met open ramen te rijden
moet ik hier nog op ingaan? :lol:

Allen,

De kans bestaat dat als de wedstrijd morgen doorgaat er vanwege de weersomstandigheden geen 5 rondes gevlogen kunnen worden. Het regelement (zie tekst hieronder) geeft aan dat de jurie kan beslissen dat de wedstrijd uit minder dan 5 rondes bestaat. Voor een betrouwbare uitslag lijkt het mij dat een wedstrijd zeker niet uit 1, 2 of 3 rondes moet bestaan. Om discussies achteraf te voorkomen lijkt het me verstandig om van te voren te beslissen bij hoeveel rondes de wedstrijd geldig verklaard wordt.

Bas

5.K.1. General
This event is a multitasking contest where RC gliders must be hand-launched and accomplish specific tasks. In principle the contest should consist of at least five rounds. The organiser may announce more rounds to be flown before the start of the contest. In certain situations (for example bad weather conditions) the jury may decide that fewer rounds than initially announced will be flown. In these cases, the number of rounds may be fewer than five and all the rounds shall be considered as the final result.

Laatst bewerkt:
Allen,

De kans bestaat dat als de wedstrijd morgen doorgaat er vanwege de weersomstandigheden geen 5 rondes gevlogen kunnen worden. Het regelement (zie tekst hieronder) geeft aan dat de jurie kan beslissen dat de wedstrijd uit minder dan 5 rondes bestaat. Voor een betrouwbare uitslag lijkt het mij dat een wedstrijd zeker niet uit 1, 2 of 3 rondes moet bestaan. Om discussies achteraf te voorkomen lijkt het me verstandig om van te voren te beslissen bij hoeveel rondes de wedstrijd geldig verklaard wordt.

Bas

5.K.1. General
This event is a multitasking contest where RC gliders must be hand-launched and accomplish specific tasks. In principle the contest should consist of at least five rounds. The organiser may announce more rounds to be flown before the start of the contest. In certain situations (for example bad weather conditions) the jury may decide that fewer rounds than initially announced will be flown. In these cases, the number of rounds may be fewer than five and all the rounds shall be considered as the final result.

Bas,

Het vliegen van 1, 2, 3 rondes is mijn inziens ook niet voldoende om toch tot een eindresultaat te komen.

Maar:
Toch ben ik bang dat we het officiële reglement zouden moeten volgen.
Waarom?? Wat gaan we in een zelfde situatie doen als we ons proberen te selecteren (2010) voor de WK in 2011??
Tijdens het lopende seizoen de regels aanpassen kan dan (2010) ook niet lijkt me. Ik neem aan dat als we het nodig vinden om de regels aan te passen we dit op de vliegersvergadering doen.

Maar, je redenatie dat er geen betrouwbare uitslag is begrijp ik helemaal en is bovendien zeer nobel. Alex wordt bij niet meetellen van Nijmegen in dat geval Nederlands Kampioen.

Dilemma dus.

Maar om discussies te voorkomen, nu en in de toekomst, ben ik voor het volgen van het reglement tot dat we op een toekomstige vliegersvergadering anders beslissen.

Loet

Loet,

het lijkt mij dat het reglement in de toekomst aangepast moet worden om een ondergrens aan te geven (b.v. 4 rondes).

"In certain situations (for example bad weather conditions) the jury may decide that fewer rounds than initially announced will be flown" zou je kunnen intepreteren dat de jurie niet akkoord gaat met deze beslissing waardoor de wedstrijd niet voltooid kan worden met als gevolg een ongeldige wedstrijd.

Als de intepretatie is dat 1 ronde voldoet volgens het huidige reglement ga ik hier uiteraard mee akkoord. Belangrijkst vind ik dat er van tevoren duidelijkheid is.

Bas

Laatst bewerkt:
"In certain situations (for example bad weather conditions) the jury may decide that fewer rounds than initially announced will be flown" zou je kunnen intepreteren dat de jurie niet akkoord gaat met deze beslissing waardoor de wedstrijd niet voltooid kan worden met als gevolg een ongeldige wedstrijd.

Grappig, want die interpretatie haal ik er nu net niet uit.

tot morgen,

Loet

Zoals het beschreven staat in het Reglementenboek Sectie 5.3 RB Zweef. Deze hanteren we in Nederland immers

SECTIE 5.8. REGLEMENT VOOR WEDSTRIJDEN MET RADIOBESTUURDE WERPMODELLEN
F3K (2008)​
5.7.1​
Algemeen

Een wedstrijd voor radiobestuurde werpmodellen is een meertakenwedstrijd, waarbij radiobestuurdezwevers uit de hand moeten worden gestart en bepaalde taken moeten uitvoeren. De wedstrijd moet uit ten minste vijf ronden bestaan. De organisator mag voor de start van de wedstrijd meer te vliegen ronden aankondigen. Onder bijzondere omstandigheden (bij voorbeeld slecht weer) mag de jury besluiten dat minder dan de oorspronkelijk aangekondigde ronden gevlogen zullen worden. In deze gevallen mag het aantal ronden minder dan vijf zijn en zullen alle ronden voor de eindscore gebruikt​
worden.

Inderdaad is het mogelijk dat er maar 1 ronde vliegbaar is geweest tijdens een wedstrijd en dat deze dan wel meetelt voor het NK. Iets wat niemand wil natuurlijk maar het reglement laat die mogelijkheid open.
Voor morgen is het zaak om het weer zo goed mogelijk in te schatten om een wedstrijd met 5 taken te kunnen garanderen. Voor volgend jaar, inderdaad het kwalificatiejaar voor het EK, moeten we de regels duidelijker maken.

Loet,

Moet ik even diep spitten maar ik meen me te herinneren dat een WK niet eerder mogelijk was dan 2011. Een EK zou in 2010 al plaats kunnen vinden. Kunnen betekent natuurlijk nog niet dat hij er ook komt.
Nogmaals dat is even uit mijn grijze massa gespit en je weet hoe slecht die is ;)
Zal het thuis even nazoeken.

Back