Inschrijving NK F3K, 27 april GEOPEND!!

Loet,

Feli met de mini (wissel?)beker! Je gooit die mini van Jan toch wel erg hoog!

Peter

Moet die beker nou weer mee naar Odoorn of kan ik mijn vuile F3K- onderbroeken er in bewaren.

En jij en Alex en Bas natuurlijk ook gefeliciteerd. Ik dacht het een beetje te kunnen na al mijn trainen en internationale wedstrijden maar jullie zijn gewoon nog veel beter. Een mooie stimulans voor mij en een excuus naar Helle toe om te mogen trainen. Dat is weer mijn voordeel, mijn vrouw neemt niet genoeg met minder op welk gebied dan ook..........

Loet

Laatst bewerkt:
Moet die beker nou weer mee naar Odoorn of kan ik mijn vuile F3K- onderbroeken er in bewaren.

En jij en Alex en Bas natuurlijk ook gefeliciteerd. Ik dacht het een beetje te kunnen na al mijn trainen en internationale wedstrijden maar jullie zijn gewoon nog veel beter. Een mooie stimulans voor mij en een excuus naar Helle toe om te mogen trainen. Dat is weer mijn voordeel, mijn vrouw neemt niet genoeg met minder op welk gebied dan ook..........

Loet

Hee Loet,

Bedankt, maar vergeet ook niet een (misschien wel de?) belangrijkste factor; de moulded Twister!
Moet toch echt even kwijt dat Alex hier wel een zeer goede kist heeft ontwikkeld, die zeker onder deze turbulente omstandigheden als de top-kist bestempeld kan worden. Twisters op plaatsen 1,2 en 3 vandaag bevestigen dit ook. Gefeliciteerd Alex!

Peter

Precies, erg goed model. (volgens mij wisten de piloten óók wel hoe het moest)

Bedankt allemaal was weer een prima dag.

Bij afwezigheid van Jurgen en de ban van Peter bij de Mini's denk je er te zijn door Bart te verslaan, fout zetten ze de joker in. (positief bedoeld)
Loet, gefeliciteerd met je perfecte score 4000!!! Top.

Natuurlijk ook de felicitaties aan de 7 vliegers die vandaag het felbegeerde Veiligheidsbrevet-A zweefmodellen brevet hebben behaald. Proficiat.

Formulieren gaan z.s.m. naar de KNVvL waar men al op de hoogte is dat er een hele stapel aanvragen aankomt.

Groet

Frans

Lekkere wedstrijd vandaag in toch wel zeer snel wisselende omstandigheden.
Peter, en Loet gefeliciteerd.
Na een erg goede uitslag tijdens heel licht weer in Malden vandaag ook weer een erg goed uitslag voor de Twister in winderig en turbulent weer. Kistje is van alle markten thuis.

was zeker lache. Af en toe even schrikken als je de mini van loet langs zag flitsen, maar wel lekker gevlogen!
Voor het eerst een best goed vliegende F3K kist die ook nog eens een enkele keer mee omhoog kon! Ik ben helemaal happy (en totaal gesloopt... hehe).

pff, wat een dag.

Thnx nog voor je inzet voor de brevetten Frans! (en hans niet te vergeten!) en iedereen natuurlijk gefeliciteerd met de behaalde resultaten :D.

Hebben jullie nog wat van ons, vrije vlucht vliegers, gezien? Wij konden jullie niet echt goed zien :P Bij ons was de opkomst matig.

Ik weet niet wat jullie van het weer vonden maar wij vonden het te turbulent (2 keer spontaan een model uit de lucht gedonderd) en te veel wind (met vluchtjes van 2 minuten lagen sommige in het bos richting Terlet!).

Kevin

Goed georganiseerde wedstrijd, goed weer en de voor F3K gebruikelijke perfecte sfeer.
Het enige dat me tegenviel was het aantal deelnemers (?).

De omstandigheden waren lastig door de af en toe stevige wind en de geniepige daalwinden. De sleutel tot succes leek vandaag om (erg) zwaar te vliegen en agressief door de daalwinden heen te vliegen.

Loet en Peter gefeliciteerd!!!

Bas

Daalwinden? Goh, waren die er dan :rolleyes:

Ondanks dat ik twee van de vijf taken enorm verkloot heb door buitenlandingen na het vliegen van een max en ook nog een penalty opgelopen heb dankzij de Jeti's(Sorry Bas, gaat het weer een beetje?) ben ik best wel tevreden.

Het beste plekje was dus echt achter op het veld waar Loet Alex en Peter stonden. Arnhem blijft een veld apart. Zowiezo het vliegen op de hei is heel anders dan op de Drentse weilanden.

Snel twee nieuwe ontvangers bestellen en op naar Odoorn.

Prima dag!

Inderdaad een heerlijke dag. Prachtige locatie en goede organisatie!
Wel een lange dag. Ik was om 06:00 u op, 6:40 weg en om 19:00 u weer thuis. Totaal gesloopt en flink verbrand.

Ik ben laatste geworden maar ben uiterst tevreden! Mijn resultaten vielen tegen vanwege schade en daarna een mid-air met Sietse :sad: Ook had ik een buitenlanding na een vlucht in de thermiek. Terugkomen tegen de wind in moet ik ook nog leren.

Ik heb nu regelmatig een belletje gepakt terwijl ik daar vorig jaar nog dwars doorheen vloog zonder het door te hebben :cool:
Mijn nieuwe mini vliegt prima. Daar ligt het niet aan. Ik ben een blij mens.

Nog de complimenten aan Frans & Hans dat ze de tijd en moeite hebben genomen om alle brevetten af te nemen :thumbsup: Geweldig initiatief!!

Leon

Laatst bewerkt:
Theo,

Sorry voor de penalty points…..Heb er en mooie blauwe plek aan overgehouden maar de ervaring leert dat die vanzelf weer weg gaat (blij dat het model me niet iets hoger geraakt heeft).

Leon,

Wat het terugvliegen tegen de wind in betreft is het “geheim” een hoge vleugel belasting en in de daalwinden flink de gang erop houden. Ook een achtelijk zwaartepunt is beter bij terug vliegen, nadeel hiervan is dat het moeilijker is om thermiek uit te vliegen.
Indien je in een groepje zit en niet als eerste terug vliegt goed kijken hoeveel hoogte het de andere modellen kost om terug te komen en indien er aanzienlijk hoogteverlies is een andere route kiezen (hierom is het belangrijk om te weten hoe zwaar de modellen van de andere deelnemers zijn :-).

Waar blijven de foto's????

Bas

Kevin,

Ik heb nog wel gekeken of ik de VV zag (oude liefde roest niet) maar ik denk dat je jullie aardig ver midden op de hei zaten.

Het was idd echt Rozendaal weer, veel thermiek en turbulent en je werd af en toe aardig "Gerozendaald" (= je denkt dat je in een bel zit maar het is turbulentie/wind). De gevolgen vallen bij DLG gelukkig mee, je ligt in tegenstelling tot een VV wedstrijd er niet gelijk uit als je een misser (= slechte ronde) neer zet.

Het was idd een hele leuke gezellige wedstrijd en ik heb weer ontzettend veel geleerd...enne niet te vergeten ik ben ook nog met een hele mooie nieuwe Twister vleugel naar huis gegaan :D

ALC bedankt.

Cheers

Bart

Terugvliegen?

@Bas

Bedankt voor de tip. De vleugelbelasting is makkelijk aan te passen. Mijn mini heeft (nog) geen loodkamer en weegt 130 gram. Da's dus voor Arnhemse omstandigheden te licht. De Mini krijgt een kleine onderhoudsbeurt en de mogelijkheid om lood toe te voegen.

Bedankt, Leon

Ik heb jullie vanaf de bult gadegeslagen met de verrekijker. Zo te zien hadden jullie moeite om tegen de wind in te komen. Ik zag veel kisten tegen de wind in hangen en alleen op echte thermiek meegaan om zo voldoende hoogte te pakken voor de 'terugtocht'. Buitenlandingen heb ik zo ook gezien.
Op de bult was het trouwens helemaal niet turbulent. De kisten stonden mooi rustig aan de lijn en de thermiek was goed te detecteren. Bij jullie daar achter de bomen was het dan echt tobben. Verwaaide thermiek en veel turbulentie. Een extra handicap dus waar dan ook de goede 'knuppelkunstenaars' uiteindelijk boven komen drijven.
En Bart: hoezo 'oude' liefde? Ik hoop je op z'n minst op het NK F1A nog te zien!!!

@Bas

Bedankt voor de tip. De vleugelbelasting is makkelijk aan te passen. Mijn mini heeft (nog) geen loodkamer en weegt 130 gram. Da's dus voor Arnhemse omstandigheden te licht. De Mini krijgt een kleine onderhoudsbeurt en de mogelijkheid om lood toe te voegen.

Bedankt, Leon

Da's mooi licht, 130 gram, maar niet nodig denk ik. Mijn kistje weegt 180 gram, net even gecheckt, zonder extra ballast. Met ballast heb ik nog niet geprobeerd en het zal er waarschijnlijk ook niet van komen.
Hoe krijg je hem zo licht??

Loet

Back