Inschrijvingen Werkschependag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag even een 'sleepje' voor de werkschependag uitgeprobeerd:
afb2795.jpg

Twee duwbakken, genoemd naar een overleden lid van onze vereniging, aan elkaar gekoppeld met een lijmtang. Draadje er aan, en trekken maar!

afb2796.jpg

Voor de broodnodige massa verzwaard met 4 dikke tegels 30 x 30.

afb2797.jpg

En als extra weerstand achter uit de sleep zo'n 1,5 meter ketting overboord gehangen, waarvan een deel op de bodem van de vijver sleept.

afb2798.jpg

De Parat moest er hard aan trekken, met name in de buurt van de kant, als het water ondieper werd.
Dit beloofd wat op de werkschependag!

Roel
 
Lijkt me gaaf, ik ben benieuwd wat de diverse slepers er mee kunnen :lol:
 
hallo


gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf
daar kan de asch zijn lol aan op
normaal slepen wij een tankertje van 5 meter met 40 kilo vuurwerk er in.
dus dit mag ook geen probleempje geven
hij is nog wel niet af maar varen doet hij reeds wel
zal eens een foto van tankertje mailen

afb2800.jpg


sportieve groeten raf
 
8O
Halloooo......... Of we daar geen problemen mee krijgen met milieuvergunning en zo...
40 kilo vuurwerk, daar kom je niet eens de grens mee over!

Pas maar op, de politie te varken is hier heel actief.... :wink:

Roel
 
hallo


roel dat vuurwerk dat doen we niet zelf dat laten we aan een pro over.
wel het slepen en op muziek afsteken van die handel dat doen we wel

maar nee ik kan tankertje niet mee brengen want ik krijg die niet in mijn auto en op de aanhanger dat gaat ook niet
toch niet voor 250 km

sportieve groeten raf
 
Zo...
Even een update... Nog anderhalve maand te gaan voor "WS-Day":
We hopen de volgende bezoekers te kunnen verwelkomen:

Hans (Zoef de Haas) Ik ben nog bezig met milieu-ontheffing voor je, Hans!
Marco (High Flyer) mits hij z'n prive-taxi kan charteren
Danny van Dijk
Jan Kortbeek
Henk Modderman
Ruud 48, mits hij niet aan de Costa del Breezer ligt
Velde
Jan Jacob Bakker met Mageet & gevechtsteckel
Raf (Ben ook nog bezig voor je caravanplekje!)
Halmar
Jos (Toneburst)
Drebo
Hannibal
Luit
Rempie
Zodan
Coen
Bombarst
Robert
Mark Bol
Adam en zoon
Ronald
Kor
Roel
En waarschijnlijk ook nog wel een paar andere leden van Flevoland...

Mannetje of 25....
Dat kan gezellig worden!!!

Roel
 
hallo

ik kom me twee man
Raf en Mark

mijn karavan daar is alles reeds mee in orde we hebben verlof gekregen dus we doen alles op een dag

sportieve groeten raf
 
he roel
maak er maar 30 mensen van want die prive taxi is al bijna geregeld en natuurlijk moet de bestuurder en bijrijder er dan ook bij vooral de bijrijder zal er graag zijn
 
Vandaag bij prachtig weer een volgend experiment gedaan:
De PARAT als duwboot.
afb2875.jpg

Dezelfde twee bakken van de Fa. Niek Jongs b.v., met weer 4 stoeptegels er in, nu voor de Parat.
Ze had er wat moeite mee! Het grappige was: ik moest nu compleet tegensturen!
Omdat het aangrijpingspunt van de motorkracht niet meer centraal zit, maar ver achteraan,
moest ik precies de andere kant uit sturen dan ik gewend was.
Op het bovenste plaatje zie je het 'schroefwater' bovenkomen.

afb2877.jpg

Eenmaal op gang ging het lekker, en kon ik de combinatie met 1 knuppel (beide VSPn gemixt) goed sturen.

afb2876.jpg

Alleen de remweg was nu giga-lang: Vanuit volle kracht vooruit tot stop ruim 2 meter!
Weinig stuwing naar voren omdat die bakken de stuwing tegenhielden.
Op de foto zie je het afgebogen schroefwater...

Kan nog wat worden op W.S. Day...
Roel
 
Ziet er goed uit Roel, ga van de week weer verder met de Amsterdam!
Maar ik denk dat die bakken nog even moeten maken en bijwerken voor de WS dag. Kunnen we wel ff met zijn tweeen doen toch?
 
2 meter valt toch wel mee. hoelang is de combinatie 2 meter +?
dan ligt ie binnen een scheepslengte stil, en dat is helemaal niet verkeerd.
 
Roel,

Als je de Parat inzet als duwboot moet je hem eigenlijk met z'n achtersteven tegen de bakken aanzetten.
De draden van beide lieren op het voordek kunnen dan via de kluisgaten naar de duwbakken, en kun je het samenstel strak tegen je boot aantrekken.
Dan komen tegelijk je VSP'n verder van de bakken te zitten, daardoor wordt kracht x arm groter en kan je dus makkelijker manoeuvreren.
Voor oa dit soort gebruik is hij ook uitgerust met een volledig dubbele navigatieverlichting
 
@Han: Ik zat te denken aan messing plaatjes, daarop twee stukjes messing buis solderen en een 2 eurocentstuk erop.
Twee gaatjes in de plaatjes, houtschroeven erin, klaar.
Of misschien een paar lieren op die bakken... Wat sowieso moet, zijn een paar schegjes er onder.

@Adam:
Bedankt voor de tip; volgende experiment op komst!
Alhoewel... Krijgt die schipper dan geen driedubbel overgehaalde nekhernia van het achteruitkijken? :wink:

Roel
 
hi roel
leuk idee maar niet dat heel veel van boten weet maar is het mischien niet makelijker stuuren als de parat miden achter de de bijde baken duwt want dan is de stuw kracht ook center en kan aan bijde baken even veel kracht worden ontleend en zou mischien de de combi ook iets sneler stopen(het is maar een idee van een leek in de modelbouw boten)
M.V.Gr. Marco
 
Klopt, Marco.. Bedankt voor de tip, maar ik zat met de bevestigingspunten op de bakken...
Een paar bolders hebben losgelaten, vandaar dat ik a-symmetrisch voer...

Maar er komen nieuwe bolders op, die ook een stootje kunnen hebben...

Roel
 
He Roel,

De Tupperware ligt nu compleet uit elkaar, maar als het goed is zit het voor 20 mei weer helemaal in elkaar. :oops: :oops:
Moest eerst de nodige water lekkages verhelpen. :twisted: :murder: :help:
Dus als plastic ook welkom is, kom ik toch ook maar. :P

Groetjes Ton.
 
hallo


als het ff kan gewoon die bolders op de romp schroeven met draadstangen tot op de bodem.
als de asch daar aan gaat trekken dan moet het wel ff flink sterk zijn
met een prop 4 blad van 200 mm en een aanjager als motor komt daar wel ff wat kracht op te zitten.

ps hij heeft maar 4 versnellingen .
met dat vermogen wat hij trekt heb ik geen elektronische regelaar kunnen kopen (teduur)en zit er een mechanische zelfbouw in .


sportieve groeten raf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top