Interessante links voor de schaalbouwer

The Gnome

Mooie illustratie van de werking van de Gnome-motor. Wist eerst zelf niet hoe het werkte...nu dus wel... :wink: Ook nog mooie uitleg+animated engines over alle andere soorten motoren...persoonlijk vind ik dit zeer interessant.

Groeten

heb even het hele draadje doorgelezen en ik kon deze link niet vinden, dus bij deze:

www.warbirdcolors.com

alle kleuren verf van bijna alle luchtmachten tijdens de tweede wereldoorlog.

nou nog hopen dat ze naar nederland verzonden mogen/kunnen worden...

Ja, warbirdcollors wordt ook naar Nederland verzonden. Rechts bovenin staat NEW UK Distributor. Klik daar op en je komt op de website vanFighteraces
Via hem kun je de verf naar Nederland verzenden, ik heb het ook gedaan en dat koste me £ 10.75. Service is perfect, echt een aanrader.
De verf schijnt erg goed te zijn, verschillende positieve commentaren gelezen in dit draadje op Rc scalebuilder. Ik moet eerst nog wat schuurwerk doen voordat die geverfd wordt, ben zeer benieuwd naar het resultaat.

offtopic: welk toestel ga je ermee verven?

Ikzelf ben van plan een Top-Flite FW190D9 ( een van de laatste beschikbare kits :| ) te kopen en hem ermee te verven, maar er zijn 7 verschillende soorten ( duitse) groen en ik weet niet welke de goede zijn voor mijn kleurenschema...

Ik ga de p-47 van top-flite verven in de kleuren van '''miss marry lou''. Ik had dus olive drab nodig, en daar zijn ook een aantal varianten in. Maar gelukkig wist Phil, van fighteraces, welke kleuren ik moest hebben voor de ''miss mary lou'' en had hij die opgestuurd.
Voor de focke-wulf staan er een aantal kleurenschema's op de site van warbird collors. Erg handig en intteresant! Klik op de het duitse teken - machines-focke wulf- fw-190 - D9. Daar staan een aantal kleurenschema's en als je er een mooie tussen ziet staan klik je er op en dan krijg je de juiste kleuren. Erg handig dus en ook erg uitgebreid! Er staan kleurenschema's op van heel wat focke-wulf-A varianten. Verder staat er nog heel wat informatie op over de hoe de Duitste vliegtuigen er uit zagen. Veel plezier :D

Back