Ion Pro+ bouwverslag

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 mrt 2018.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je Gerben. Weet jij welke maat prop er het best op kan?
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gewonnen! 14 op een rij! :D
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, ik had weer eens een gekke bui.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De vervulling van de jongensdroom komt in zicht. Als er nu weer eens iemand zegt, dat ik gek ben, antwoord ik: "ja, dat klopt!"
    Ik wil dit nou eenmaal graag.
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    [QUOTE="GJVO, post: 3873777, member: 579"
    Ik heb Wil net gesproken en we gaan hier of bij hem bouwen, dan kan ie eindelijk eens met een hotliner vliegen.
    GJ[/QUOTE]

    Als Gert-Jan hier is, ga ik uitgebreid opschrijven en foto's maken van al wat hij doet. Geweldig dat de eerste hotliner meteen goed in elkaar gezet wordt.
    Straks ga ik verder met het lezen van de handleiding. Ik wil er vooraf, zoveel mogelijk zelf van weten.
     
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gezellig man! Maar rustig an! :)
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De regelaar van Gerben komt in dit toestel. Ik ben helaas vergeten of er ja of nee, een losse bec + lipo in moet.
    Weten jullie dat? En indien ja: hoeveel capaciteit?
     
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... een afzonderlijke UBEC met eigen voeding. 380 tot 500 mA zijn nog zeer compact. 500mA is riant, maar mijn lader kan ik er ook op instellen.
    De ontvanger, UBEC en lipo worden tot een compact pakketje gesmeed, antennes 2,4Ghz op 90º gesteld, dat geheel komt achter de vleugel in de romp ingebouwd.
    Schuifschakelaar aan/uit steekt door de romp en het zaakje hangt aan een schroefje, is dus vlot uitgebouwd.
    Laadstekker zit er ook aan, zo ook balance stekker... laden van de 2S lipo gebeurt dan wel in de romp. Whoeha... als je het echter zo bekijkt, is zo een glasromp is eigenlijk niet meer dan een slank gelijnde verstevigde lipozak...

    Motor aan een regelaar gesoldeerd... waarom zo... kan de regelaar dicht tegen motor aan.
    Redenen? CG. Ook om nog met de accu's te kunnen schuiven... en ook nog ruimte te hebben voor de 400A meetshunt die aan de SM-Modelbau datalogger zit aangesloten.Volle bende daar in zo een rompje... veel bedrading. Regelaar en ontvanger zijn galvanisch gescheiden via een opto-coupler. Mocht regelaar in de BBQ-modus komen, kan je je toestel veilig landen zonder dat de de rest van de elektronica aan het spit wordt geregen... max controle is veiligheid voor omgeving.


    DSCN7175-LR.jpg


    Nog een motor... HET-RC met Kontronik planetair... zo zit het thans in mijn Wilco F5B (Is een Hawk in nationalistisch oranje)

    DSCN7363-LR.jpg


    UBEC en ontvanger en accu... CA, linnen tape (Racefietssturentape of Hockystiktape, dat kleeft als een tierelier) zijn zowat je bouwmateriaal. Accu later op andere plek wegens CG... kwam net iets beter uit...
    Antennes door styreen bowden kabelbuis, zodat de antennes op 90º blijven staan... en zo ook in de romp kunnen blijven zitten. Bij carbonrompen moeten de antennes naar buiten. Carbon geeft kooi van Faraday...
    is de boel afgeschermd... Bij een glasromp gaat het signaal er dwars door heen...


    DSCN7179.JPG


    Hier de unit van de Enigma F5B... bijeen met PVC krimpkous. Altijd handig om daar een riante collectie in allerlei maten van te hebben. Ben nu een beetje door m'n voorraad heen, zag het niet zo weer terug op e-Bay.de Maar het is verrekte handig spul. Licht en sterk, je kan je
    het plakken met CA en Velcro klitteband kleeft er ook goed aan...

    DSCN6328.JPG


    Hier zie je het knus ingebouwd in de romp...

    DSCN6327.JPG


    Aansluiting ontvanger vleugelservo's gaat via een MPX stekker. Die klemmen nogal... dus je plakt daar een 'grip-plaatje' op. Dat maak je gewoon zelf uit styreenplaat.. krimpsok er om en het is fix hanteerbaar...

    DSCN6331.JPG


    En dan uiteindelijk zo uit de vleugel komend... Ook een goede collectie krimpkousen voor elektrodraad is niet onhandig... op een dag zorg je er voor dat je veel van dat spul op voorraad heb... werkt prettig in het hobbyhok... hoef je niet naar domme TV-series te gaan staren... voordat Tante Post weer eens langskomt.

    DSCN6134-LR.jpg

    Tot voor zo vers... en wat het waard is :)
    Gr Bas

     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2018
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Geweldig Bas, bedankt voor de vele moeite. Het moet allemaal dus zeer compact worden.

    Vandaag een spinner en klapprop gekocht. Een losse bec en lipo bleken al tussen de spullen van Gert-Jan te zitten.
    Volgens mij heb ik nu alles. Als het meezit komt Gert-Jan volgende week zaterdag.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina