IonX2 flybarless + Video

Discussie in 'Flybarless' gestart door Jurrien Saelens, 25 sep 2008.

  1. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Klopt, dat zeg ik dus ook.

    Maar de verwachting is dat het niet zo zal zijn, omdat de regelaar echt niet zoveel verschil zal uitmaken. (hij zal echt geen 30° warmer worden door de Scorpion regelaar)

    En ik neem aan dat jij toch ook begrijpt dat die 30-60 seconden nooit kunnen?

    Voorlopig ga ik me hier niet mee bezig houden maar ik zal het zeker een keer proberen, dan weten we het zeker.

    Greetz,

    Michiel.
     
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Wat ik vermoed, is dat mensen dat verschil in power merken met bijvoorbeeld een Eagle Tree, en niet op gevoel.

    Zo'n eagle tree laat dan zien dat een Scorpion meer vermogen opneemt, aangezien er aan na de regelaar gemeten word. Wat de motor dan daadwerkelijk met dat vermogen doet weet je niet, maar aangezien de Scorpion redelijk wat in warmte opneemt zal daar een deel van het verschil naartoe gaan.
     
  3. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Goed geschreven Laurens, dat vermoeden heb ik dus ook. Maar op dit moment kan ik dat ook nog niet 100% aantonen. De theorie heb ik al beschreven, nu nog een keer een praktijktest.

    Greetz,

    Michiel
     
  4. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Kom ik weer aan: De jive is vele malen efficienter dan een scorpion 130A regelaartje :p

    Alle magneten op een stokje, er zijn natuurlijk meer dingen van belang dan zomaar even 5 a 6 minuten vliegen. Los van de andere regelaar schijnt de scorpion tot een bepaald toerental efficienter te zijn en erboven flink wat te verliezen. Ik weet ook niet 100% zeker of er enige waarheid achter zit, maar als er toch wel veel mensen zijn die het ondervinden/denken/geloven dan kan het nooit kwaad om het eens te herhalen. Echte testjes zijn natuurlijk het beste, ben ook benieuwd hoe de actro 32-3 t.o.v de 4035 presteert.

    Actro en Pyro is gewoon geldklopperij :p Net zoals school, wat leer je daar nou ;)
     
  5. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    4035/pyro

    Denk dat het prijsverschil groter is dan de prestaties tussen beide configuraties!! Prijs/prestatie is de 4035 zeker geen verkeerde keuze.;)
     
  6. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Wat betreft de prijs heb je volledig gelijk!
    Dat punt zal ik ook zeker niet ter discussie stellen!

    Dat de Jive efficiënter is, zou kunnen maar de Scorpion is zeker ook niet slecht ook in deellast word deze niet warm. Het grote verschil zit hem in de governor, die is subliem bij Kontronik en op dit moment ontoereikend bij Scorpion. Maar de nieuwe versie is onderweg dus dan zal ik die weer gaan testen.

    Greetz,

    Michiel.
     
  7. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben happy zo Jurrien, maar heb je wat gehad aan de Rigid instellinge?

    Gr,

    Mario
     
  8. Nee, ik heb me gebaseerd op de logo600 instellingen.

    Op de staart heb ik wat meer I en common gain dan de logo600. De staart is perfect met deze instellingen, daar ga ik dus niets meer aan veranderen.

    Op de swash heb ik bijna dezelfde instellingen dan de logo600, enkel wat minder swash gain (45). Ik heb ook een bank met 50 maar kan maar niet beslissen wat beter is, beide vliegen super...
     
  9. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Mooi gevlogen Jurrien! Heb je geheel toevallig een miniVbar ontvangen om te testen;-)

    Ik ben benieuwd hoe zoiets het doet in de Furion, ik heb gister 10 packs leeggevlogen.
     
  10. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Mooi gevlogen, pole star zag er ook strak uit!

    Ook leuk dat er filmpjes van 2 3DM concurenten tussen staan
    (Florian Otzman en Sebastian Duus) vooral die eerste kan ook aardig vliegen :)

    Gr. Bas
     
  11. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    I told ya ;-)

    Maar wij (Jurrien, Bas en onder getekende) gaan ons best doen hem achter ons te houden!

    Greetz,

    Michiel
     
  12. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Mooie vlucht Jurrien!

    Even off topic: Kom je weer nachtvliegen in Venlo zaterdag 27 juni!?
    Zou wel leuk zijn!

    Greetz,

    Michiel.
     
  13. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    + 1. Mikado had laten weten dat de streefdatum eind juni-begin juli gehaald zou worden. Mijn Furion staat al klaar :).
     
  14. >Heb je geheel toevallig een miniVbar ontvangen om te testen

    Nee, dat wordt voor mij een projectje voor het einde van de zomer of najaar. Ik heb wel een oplossing voor de miniVBar en Fasst gezien, dus het komt in orde voor de mensen die niet met Spectrum vliegen.

    >Kom je weer nachtvliegen in Venlo zaterdag 27 juni!?

    Misschien, maar ben nog niet zeker.

    >Ook leuk dat er filmpjes van 2 3DM concurenten tussen staan
    > (Florian Otzman en Sebastian Duus) vooral die eerste kan ook aardig vliegen

    Ja en er waren er wel nog meer maar die filmpjes staan elders. (Daniel Jetchin, Nico Niewind en Andy Rummer).

    De snelheidsduivel Jan met z'n Rigid team was er ook weer.

    Het was wel een heel goede funfly!
     

Deel Deze Pagina