IonX2 flybarless + Video

Discussie in 'Flybarless' gestart door Jurrien Saelens, 25 sep 2008.

  1. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Artic silver heeft ook koelpasta en 2 comp. lijm in 1. Werkt ook prima en ziet er ietsjes netter uit ;)
     
  2. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Je hebt er wel een kerncentrale van gemaakt Jurrien :)
     
  3. Ja klopt, ik twijfelde even of ik die Tec7 zou gebruiken of niet. Maar ik wil dus geen risico nemen dat ie los komt.

    >Je hebt er wel een kerncentrale van gemaakt Jurrien

    Ja deze zomer is het in het zuiden van Spanje te doen ,ik verwacht daar enorm hoge temperaturen :cool:

    Bijkomend voordeel is dat de heli perfect in balans is.
     
  4. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Ik zal maar geen foto laten zien van die van mij ;) Had geen zin om te dremelen en die 10 gram maakt me nou ook weer niet uit. Liever een goede koeling ;)
     
  5. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Ga je de kop van de Furion zelf ombouwen of heeft MA daar intussen een kit voor ? Op HF vind ik allerlei omgebouwde Furions, en die gebruiken allemaal verschillende koppen, van Gaui, van Outrage, ...

    Zonde eigenlijk, de kop van de Furion ziet me er degelijk genoeg uit.
     
  6. >Ga je de kop van de Furion zelf ombouwen of heeft MA daar intussen een kit voor ?

    Nee, ik dacht het niet. Ook voor de grotere broers nog niet trouwens :-(

    Er zijn eigenlijk nog weinig merken die het standaard aanbieden, Align bijvoorbeeld doet ook helemaal niets voor het flybarless gebeuren.

    Gelukkig gaat dat zeer eenvoudig met de QuickUk grips voor de .90 en voor de 450 denk ik dat ik gewoon een swashdriver moet vinden.
     
  7. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Een Gaui swashdriver kost niet zoveel. Je kan ook eventueel je huidige washout hub aanpassen.
     
  8. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ik dacht dat je voor een Jive regelaar geen koeling nodig had,
    ik had van Mario begrepen dat hij altijd redelijk koel blijft.
    Of valt dat in de praktijk toch tegen?
     
  9. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Wie zegt dat ik geen extra koeling heb?
     
  10. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Nou dat hadden ze dan wel eens voor dat geld er standaard op mogen zetten.
     
  11. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    neej joh, dan is ie weer te zwaar ;) en niet bij alle setups heb je die koeling nodig natuurlijk. Ze hadden hem er wel bij mogen doen ( met wat warmtegeleidend plakspul )
     
  12. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Inderdaad wat Bart zegt, je hebt niet in elke situatie een koellichaam nodig;)

    Maar ik vindt wel dat Kontronik erg karig is met hun producten qua extra's!!

    Neem de Pyro, daar zitten zilveren stekkers bij met drie kleuren krimpkous, maar dus niet de contra pluggen incl. krimpkous voor aan de regelaar:confused:

    Neem de Jive, je zou verwachten dat hier dan wel de contra pluggen bij zitten, niet dus!! terwijl ze deze als een combo aanprijzen met de Pyro:confused:
    Ook een tweede BEC snoertje bij de Jive kan je vergeten, terwijl deze absoluut nodig is bij de setup waar deze combo voor ontworpen is:confused:

    En je bent nog eens €40,00 extra kwijt voor de ProgCard I en II

    Kontronik is absoluut het beste wat je momenteel kan kopen, maar in mijn ogen buiten ze dat wel heel erg uit!!
     
  13. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    En daarbij, dat de ESC's top zijn,ok. Maar de motoren vind ik matig voor het geld. Doe mij maar een scorpion 4035! 140 euro en efficienter/sterker dan de actro en pyro.

    Klantenservice van Kontronik schijnt ook erg laks en matig te zijn als je het zo leest op runryder etc.
     
  14. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Wist niet dat jij ooit een Pyro hebt gehad;)


    Aftersales is inderdaad RUK van Kontronik!!
     
  15. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg

    Ik zou niet eens een pyro willen ;):p Maar zijn genoeg mensen die eerst een pyro hebben gehad en erna een 4035. Die vliegen dus 30 sec tot een minuut langer met de scorpion. En zeg nou zelf, voor het geld...
     
  16. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Leuk zo'n uitspraak, maar wel onderbouwen dan!!
     
  17. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    check runryder ;) Hoef geen APA stijl ref lijst in te leveren hier ;)

    edit: Thuvanduc op RR is er mee bekend. In aardig wat topics in E conversions zijn er wat voorbeelden te vinden ook.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2009
  18. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Klopt Laurens, ik heb er al ééntje besteld :). Die aangepaste washout hub staat me niet zo aan (zoals xcraftllc op HF dat gedaan heeft). De Gaui is mooier en volgens mij minstens even goed.

    In dit topic zie je foto's van een Furion met het 'oud model' van de Gaui swashdriver :

    Frame build complete, with dry "look" carbon frames - Page 7 - HeliFreak

    Die heeft maar 1 linkje naar de swash. Het nieuw model heeft er 2 en is geschikt voor dikkere assen ook.

    Linkjes :

    Oud model : http://www.allerc.com/images/Pictures/G-202707.jpg

    Nieuw model : http://www.allerc.com/images/Pictures/G-204707.jpg

    Ik heb de laatste besteld. De eerste kost $22 en de tweede $25...en het is in principe alles wat je nodig hebt om de Furion flybarless te maken (op 2 langere linkjes na misschien om van de swash naar de bladeholders te gaan...).

    Ik heb 'm al besteld want ik ken dat, komt na lang wachten in de zomer die Mini V-Bar op de markt, dan kan je nergens een swashdriver in stock vinden...niet met mij :). Na mijn eerste superpositieve ervaringen van de V-Stabi op mijn T-Rex500 ben ik er erg zeker van dat de Furion snel zal volgen !
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2009
  19. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Goed,

    Dat een Scorpion 4035-560 efficiënter is dan een Pyro dat is vrijwel zeker NIET waar!

    Ik ben in één week over gestapt op Kontronik (van een 4035-560 naar een Pyro 30-12 en van Scorpion 130A Opto prototype naar een Jive 80+ HV) Ik heb dus met beide gevlogen onder gelijke omstandigheden en dezelfde figuren. Als ik dan na de vlucht de motor temperatuur voel, nou dan is de 4035 echt niet vast te houden en de Pyro is handwarm.

    Dus als je ooit op hebt gelet op school weet je dat het rendement gelijk is aan uitgaand vermogen gedeelt door ingaand vermogen. En dus dat het verschil tussen in- en uitgaand vermogen bepalend is voor het rendement. Dus door het feit dat de 4035 meer warmte afgeeft (=verlies) bij gelijke belasting is zijn rendement dus lager als dat van de pyro.

    Tot hier klopt dit verhaal, er kan echter één factor zijn die roet in het eten gooit. Het kan namelijk zijn dat de Scorpion regelaar niet zo netjes regelt als de Jive, waardoor er meer schakelverliezen ontstaan. Voor een eerlijk vergelijk zouden beide motoren dus een keer op dezelfde regelaar moeten worden gebruikt.

    Een ding is in ieder geval zeker, het vermogen van de Pyro is echt niet lager dan van de 4035. Ik heb ze beide gevlogen en er is geen verschil te merken bij gelijke vlucht belasting.

    Laatste puntje, het is echt ONMOGELIJK dat je door het gebruik van een 4035 ineens 30-60 sec. langer zou vliegen. We hebben het hier over 90er formaat heli's die ongeveer 5:30-6:30 op een accu vliegen. Dat betekent dus dat de 4035 een rendement zou hebben dat 10-20% hoger is dan de Pyro, nou dat is absoluut ONZIN. En dan beweert men ook nog dat ie krachtiger is dan zou het rendement dus nog hoger moeten zijn, dat kan dus echt niet!!!

    Geloof niet alles wat op forums staat (tenzij er harde feiten staan) maar denk eerst zelf even na. Dan had je neem ik aan ook zelf hier achter kunnen komen.

    Er bestaat dus een kans dat de 4035 efficiënter is, maar gezien de warmte ontwikkeling is dit zeer onwaarschijnlijk an al helemaal niet met de proporties die hier beweerd worden!

    Greetz,

    Michiel.

    p.s. Check even mijn onderschrift. Hopelijk geloven jullie me dan ook eens als ik wat positiefs vertel over een gesponsord product!
    (ofwel ik probeer altijd zo oprecht mogelijk commentaar te geven en vanuit een technisch onderbouwde zienswijze. En niet berustend op gebakken lucht, meningen van anderen of commercieel belang )
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2009
  20. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.871
    Locatie:
    Nijmegen
    Michiel, ik moet hier toch even op reageren.

    Een correct vergelijk kun je, zoals je zelf al aangeeft, alleen maken als alle randcondities voor beide motoren hetzelfde zijn, maw 100% dezelfde set-up, met alleen een andere motor.
    En aangezien je dat niet hebt gedaan kun je er geen juiste conclusie(s) aan geven.

    Feit is wel dat er een significant prijsverschil is tussen beide motoren.

    Bas
     

Deel Deze Pagina