Island Cruiser van Nikko vraag

• Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
D

DiezeL

Guest
Hallo,

Ik heb vanochtend een Island Cruiser van Nikko gekocht..
Alleen hij gaat heel sloom en wil dus er een goede accu voor kopen.
Is dit mogelijk?

Ik heb nu een v9.6 accu.

Als je wil weten welke boot het is moet je ff op google en dan "Island Cruiser van Nikko " intypen :)

Gr. DiezeL

hey,

het betreft dit model:
Island%20Cruiser.jpg

als ik jou was zou ik deze boot nu het nog kan terugbrengen. om deze boot sneller te maken zul je moeten denken aan nieuwe accupack's zenderset servo's regelaar mischien andere motor. en een hele boel tijd.

nikko is en blijft nikko.

ik hoop dat je hier iets mee kunt

groetjes,

Jelmer

hey,

het betreft dit model:
Island%20Cruiser.jpg

als ik jou was zou ik deze boot nu het nog kan terugbrengen. om deze boot sneller te maken zul je moeten denken aan nieuwe accupack's zenderset servo's regelaar mischien andere motor. en een hele boel tijd.

nikko is en blijft nikko.

ik hoop dat je hier iets mee kunt

groetjes,

Jelmer

Bedankt voor je reactie.

Ik vind dit wel zwaar balen xD want heb hem net vanmiddag gekocht.
Ik dacht met een nieuwe accu gaat hij sneller...

Weet jij misschien of ik die zo kan terug brengen?
En zoja, van welk merk kan ik het best een bootje kopen?

ligt araan waar je hem hebt gekocht en of je het bonnetje nog hebt.

welke boot je kunt kopen ligt erg aan je bedrag hoeveel heb je er voor over?

ligt araan waar je hem hebt gekocht en of je het bonnetje nog hebt.

welke boot je kunt kopen ligt erg aan je bedrag hoeveel heb je er voor over?

Ik heb hem vanochtend bij de intertoys gekocht.

Heb het bonnetje nog.

En heb 100 euro te besteden.

gewoon terugbrengen dan.

wat heb je al? zender ontvanger? servo's? wat electro spul zoals regelaar accu's?

daar hangt het ook erg van af

gewoon terugbrengen dan.

wat heb je al? zender ontvanger? servo's? wat electro spul zoals regelaar accu's?

daar hangt het ook erg van af

Ik heb nog helemaal niks.. En ben helemaal nieuw.

Het liefst wil ik gewoon een goede bootje rond de 30 Km

Kan dat? :P

ik heb zelf een bootje dat 25 km/u vaart. voor 35 euro op marktplaats gekocht, super zendberijk maar verwacht geen kwaliteit.

met 35 euro ben je alleen nog lang niet klaar. je moet nog om lekker te kunnen varen extra accu's hebben, ni-mh kun je lekker mee varen. er zit wel een accu bij maar deze is ni-cd en snel gaar. ook een lader is eigenlijk wel een vereiste, de bijgeleverde lader doet er 5 uur over om de bijgeleverde accu op te laden, ni-mh kan hij niet laden.

eigenlijk is deze boot geen geode keuze, veel te veel uitval. 75% van deze boten worden kapot aangelevert

misschien dat andere mensen een goed idee hebben voor een goede boot. ik raad je iniedergeval geen boot uit de speelgoedwinkel aan.

groetjes,

Jelmer

Hallo,
Ik heb vanochtend een Island Cruiser van Nikko gekocht..
Alleen hij gaat heel sloom en wil dus er een goede accu voor kopen.
Is dit mogelijk?
Ik heb nu een v9.6 accu.
Gr. DiezeL

Hallo Diezel,

Ik heb even gegoogled, en de boot vaart inderdaad een 'stunning' 7 mph, da's ruim 11km/h.
Voor een schaalmodel best acceptabel, maar ik begrijp dat jij wat snellers zoekt.

Als je 'alles' nog moet aanschaffen kom je met een budget van €100,00 niet zo erg ver, tenzij je een goede deal voor een gebruikt exemplaar, met zender e.d. op Marktplaats of eBay kunt vinden. (vooral op eBay: Neue und gebrauchte Elektronikartikel, Autos, Kleidung, Sammlerstücke, Sportartikel und mehr ? alles zu günstigen Preisen vind je nog wel eens wat moois voor weinig...)

Een kale romp van een speedboot vind je vanaf €55,00 bij MHZ, ( Scorpion, zie dit topic: speedboot-eigen-ontwerp-beginner-vragen echter, daar moet 'alles' nog bij; motor, as, roer, regelaar, schroef, ontvanger, zender, batterijen en lader.

30km/h is met een dergelijke romp zonder meer haalbaar, iets wat je met een Nikko Cruiser ook wel zou kunnen halen, mits je er een boel tijd en geld in stopt; als beginner zou ik je dit niet aanraden.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Diezel,

Ik heb even gegoogled, en de boot vaart inderdaad een 'stunning' 7 mph, da's ruim 11km/h.
Voor een schaalmodel best acceptabel, maar ik begrijp dat jij wat snellers zoekt.

Als je 'alles' nog moet aanschaffen kom je met een budget van €100,00 niet zo erg ver, tenzij je een goede deal voor een gebruikt exemplaar, met zender e.d. op Marktplaats of eBay kunt vinden. (vooral op eBay: Neue und gebrauchte Elektronikartikel, Autos, Kleidung, Sammlerstücke, Sportartikel und mehr ? alles zu günstigen Preisen vind je nog wel eens wat moois voor weinig...)

Een kale romp van een speedboot vind je vanaf €55,00 bij MHZ, ( Scorpion, zie dit topic: speedboot-eigen-ontwerp-beginner-vragen echter, daar moet 'alles' nog bij; motor, as, roer, regelaar, schroef, ontvanger, zender, batterijen en lader.

30km/h is met een dergelijke romp zonder meer haalbaar, iets wat je met een Nikko Cruiser ook wel zou kunnen halen, mits je er een boel tijd en geld in stopt; als beginner zou ik je dit niet aanraden.

Groeten, Jan.

Maar, ik heb al eens een bootje gehad, ongv. 60 euro.. En die ging ook 30 KM

Voor sinterklaas. alleen met de verhuizing is hij kapot gegaan...

Is dit misschien iets voor je: Advertentienr.:194001704 op Marktplaats.

Een boot met een forse aandrijving met een zender erbij.

Ik verwacht dat 'ie meer zal kosten dan je budget...

Groeten, Jan.

Maar, ik heb al eens een bootje gehad, ongv. 60 euro.. En die ging ook 30 KM
Voor Sinterklaas. alleen met de verhuizing is hij kapot gegaan...

In die prijsklasse vind je alleen het met twee 'powerful 380 motoren' aangedreven speelgoed...

Als je op Marktplaats even kijkt in de afdeling modelbouw en in de zoekbalk 'speedboot' intypt, vind je een heleboel boten van dit type, o.a. van een winkel in Weesp.

Succes!

Groeten, Jan.

hey,

als je aan het powerful 380 motoren verhaal begint: dit is het bootje waar ik het een paar posten geleden over had. dit zijn tips om ervoor te zorgen dat je niet bij de 75% uitval groep zit:

• Zorg dat de boot gecontroleerd wordt, als er gezegd wordt dat deze gecontroleerd zijn laat het voor de zekerheid nog een keer controleren.
  • het beste kun je de boot bij een winkel gaan halen, vraag ook hier of je hem eerst mag controleren voordat je hem meeneemt.
  • een 2ehands model is altijd gecontroleerd, laat voor de zekerheid de boot controleren als de eigenaar er weinig of niet mee gevaren heeft. vraag dit ook wel altijd na.

dingen waarop je moet controleren:

Werkt de:
  • accu naar behoren
  • lader naar behoren
  • ontvanger/regelaar naar behoren
  • zender naar behoren
  • uit het water beveiliging
test op:
  • zendberijk: dit moet ongeveer 100-200 meter zijn
  • vaar de boot rechtdoor, er zijn sommige modellen met een flinke afwijking.

kijk naar:
  • scheuren en beschadigingen, mijn model had een flinke scheur in de kap bij levering.

hier een aantal links naar onderwerpen die over deze boten gaan:

mijn eigen onderwerp dat nu nogsteeds loopt:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/speedboten/63109-een-aantal-vragen-over-mijn-rc-speedboot.html

andere onderwerpen:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/speedboten/63798-ep-race-boot.html
http://www.modelbouwforum.nl/forums/speedboten/27490-ep-racing.html
http://www.modelbouwforum.nl/forums/speedboten/26217-ik-wil-graag-wat-informatie-over-speedboot-schroeven.html

ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes,

Jelmer

Back