J-3 Clipped Wing Cub 50%

Elke vliegdag aanvragen en logboek bijhouden is mij niet echt bekend. Niet verplicht in België of wetgeving veranderd? Moet ik eens navragen bij Yvan Van Den Broeck, ik hou jullie op de hoogte.
Onze categorie 3-toestellen werden vroeger in Frankrijk gekeurd (La Ferté-Alais) omdat er in België nog geen keuringsorgaan was.

Groeten, Bart.

Misschien hebben jullie wel geluk en valt ie precies onder 25kg, je weet maar nooit....

Giles%20202%20(Medium).jpg

Ja, ok, maar dr zit wel een behoorlijk zwaardere motor op als ik mij niet vergis..

Ja, ok, maar dr zit wel een behoorlijk zwaardere motor op als ik mij niet vergis..
Idd meer dan de 3W 170, maar de 3W 275 die op de Edge komt is dan weer net iets meer. Dit is "maar" een Cub he.

En die 3W 275 ligt klaar in Duitsland om opgehaald te worden :eek:

Je vergist je zeker niet, die 4-cylinders zijn super motors, maar eigenlijk te zwaar. We hebben zo'n 3W 112 4-cyl. op een Comp ARF Extra 2.6 staan (ook gezien op 3D College Fly in), normaal weegt zo'n toestel om en bij de 13kg, onze zit meer in het 16kg bereik (zit wel E-starter op).

DSC00251.JPG

Je vergist je zeker niet, die 4-cylinders zijn super motors, maar eigenlijk te zwaar. We hebben zo'n 3W 112 4-cyl. op een Comp ARF Extra 2.6 staan (ook gezien op 3D College Fly in), normaal weegt zo'n toestel om en bij de 13kg, onze zit meer in het 16kg bereik (zit wel E-starter op).

Ik heb er naar staan kijken! Mooi systeem hoor! :D

:offtopic:

is daar een topic over, die e starter?

groetjes,
niels

Knap toestel, goede motor,...kan niet misgaan.

Heeft 3W die gashevel in z'n programma of is die zelf uitgezaagd? Indien het 2de, best wel proper gewerkt manne!

is daar een topic over, die e starter

De Extra is zo gekocht, kwam van bij Sandor (Digitech turbines).

Heb er wel een fotootje van, we hebben al een vastloper gehad op de achterste cylinderrij. (daarom dat hij de eerste vlucht in Wezeren niet goed draaide, de motor was net terug uit herstelling en geen tijd meer gehad om te testvliegen).

Motor is een Speed 500 Race dacht ik.

3W doet er standaard van die verlenghevels bij die je erop moet solderen, werkt ok hoor...

Grt.

Ik heb de heveltjes gezien, vond ze er maar prullig uitzien. Deze oplossing vond ik beter. Hardsolderen (open vlam) op een nieuwe motor, zo kort tegen de inlaatcollector vind ik maar niks. Zachtsolderen evenmin, de hevel zit zeer dicht tegen de uitlaatheader.

die hevel heb je op 1 minuut eruit gemonteerd, carbu er even af, boutje op koperen plaatje los en je hebt hem zo in je handen. kun je met je vlam doen wat je wil.

die hevel heb je op 1 minuut eruit gemonteerd, carbu er even af, boutje op koperen plaatje los en je hebt hem zo in je handen. kun je met je vlam doen wat je wil.

't is maar wat je wil hé, bij deze kan je de twee M3-tjes lossen en hebt hem eraf. De kogellink zit aan de achterkant, aan de voorkant zit hij tegen de uitlaat.

Ik ben de eigenaar ook niet hé, stel je voor carb demonteren, dan een pakking gescheurd en we zijn vertrokken. Ik weet niet hoe het zit met 3W maar op een DA sporen van gepruts dan zegt Toni Clark garantie foetsie!

Groeten, Bart.

stel je voor carb demonteren, dan een pakking gescheurd en we zijn vertrokken

Komt geen pakking bij kijken; bij de 3W carb moet je eerst aan de onderkant een veertje verwijderen, dan kun je de gashevel er zo uit trekken (eerst dat schroefje van het plaatje losmaken en plaatje verwijderen) Wel even opletten; er zitten 2 zwarte afdichtrubbertjes die ook weer op hun plek moeten komen bij opnieuw monteren. Het is écht geen moeite:) Maar zoals je het nu hebt zitten is het uiteraard ook goed....

Grt.

In verband met toestellen categorie 3:

Ik heb bericht terug gehad van de verantwoordelijke van de VML. Hij verwees me naar de tekst in de Circulaire van het Directoraat-generaal Luchtvaart.
http://www.flytovml.com/flytovml/Portals/0/Documents/gdf01n.pdf
De betreffende informatie begint op pagina 6.

Verder geen logboeken of aanvragen vooraf nodig. Keuring dient nog steeds in het buitenland te gebeuren bij gebrek aan een keuringsorgaan in België.

Groeten, Bart.

Mijn pa was namiddag nog bij tam, de 3W240 stond er 670 euro. Toevallig geen 3kg extra gewicht nodig in de neus, en een berg vermogen...:-)

Back