Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Idem!rende ik dan over de Geestbrug om wat langer in de etalage van Warnaar te kunnen kijken.
zijn er nog mensen die originele tekeningen verzamelen , ik heb ze aan outerzone aangeboden maar geen reactie gehad.
foto'krijg ik niet bij mijn berichtje maar kan e wel mailen bij intresse.
Binnen enkele dagen ga je wel reactie krijgen. Zit altijd wat vertraging op.zijn er nog mensen die originele tekeningen verzamelen , ik heb ze aan outerzone aangeboden maar geen reactie gehad.
foto'krijg ik niet bij mijn berichtje maar kan e wel mailen bij intresse.
Ik denk dat deze het waren....Aansluitend de (onbeklede) modellen in de etalage van ''voorheen'' Warnaar in Voorburg.
Wij woonden op de rand van Rijswijk en Den Haag. Ons vaste zondagmiddag wandelingetje was via de Caan van Necklaan, Hoekweg en de parken rond Effatha weer terug naar huis. Als jochie van vier rende ik dan over de Geestbrug om wat langer in de etalage van Warnaar te kunnen kijken.
Aan het plafond hingen twee zwevers. De een was de WB-27 met een mooie rondspant romp (ontwerp: Willem Backer 1937). De ander was wat kleiner en had een vierkante romp. In de etalage een glazen kastje met daarin gietstukken voor een Dieselmotor en een Triang treintje. Bovenop het kastje een LB-model de Cadet trainer. Jaren later hen ik de Cadet meerdere keren gebouwd en heb daar lijnbesturing mee geleerd. De massieve vleugel overleefde elke crash.
Mijn eerste model kwam dan ook van Warnaar en was gelijk aan de Van Hattum Mentor-IV. Warnaar verkocht het onder eigen naam. Als elfjarig knulletje bakte ik het in elkaar. Tekeninglezen kon ik nogniet dus de voor- en achterlijst bleven vierkant en rechthoekig en alles zat schots en scheef maar het vloog.
Mijn oma had inwoning van iemand die bij Avio Diepen werkte. Samen hebben we het model later opnieuw gebouwd en heb ik van hem de eerste beginselen van het modelbouwen geleerd.
Een van mijn latere modellen was de Sperwer van Van Hattum die ik bij de KNVvL van hem kocht. Voor zover ik mijn kan herineren was dat de enige ontmoeting die ik met VH heb gehad.
Ook ik heb de boeken modelvliegtuigbouw deel 1 en 2 uitgave 1944. Jaren geleden vond een clublid er een aantal in een boekhandel in, naar ik meen, Naarden. De papieren kaften beginnen nu wel uitelkaar te vallen maar ik raadpleeg ze nog regelmatig.
Het tweede model in de etalage bij Warnaar was een model van totaal andere orde: A1 afmetingen met een volledig rechte ''stick'' romp met vierkante doorsnede van +- 2cm en een zeer eenvoudige vleugel.met een slankere vierkante romp