Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Na beter lezen blijkt in de al genoemde site een goed verhaal te staan over de ''verloren'' KNVvL tekeningen.Naar ik begreep is met de verhuizing van Den Haag naar Woerden de tekeningenserie ook verloren gegaan.
Dat is wel het minste wat je daar van kunt zeggen: diepbedroevend.'t Is gewoon jammer dat niet al het spul wat eens in Den Haag lag, nog boven water is gekomen.
Wie is er niet "besmet" geraakt door de inspirerende en van uitstekende uitleg gegeven modelvliegtuigbouw publicaties van Juste van Hattum ?
Ook ik ben door zijn boeken meer dan geïnteresseerd geraakt in de vele facetten die de modelvliegtuigbouw kent.
Met name de theoretische uitleg, ondersteund met grafieken, tabellen en voorbeelden, hebben voor velen de basis gelegd voor niet alleen de hobby, maar ook voor de latere studie en beroep !
In mijn vroegere rol in het beroepsonderwijs kan ik niet anders concluderen dan dat Juste's boeken een hoge educatieve waarde hebben, en m.n. in mijn tekenlessen destijds vaak als voorbeeld hebben gestaan.
En ja, wat heet dan baas boven baas ? Bij mij thuis was via mijn vader (destijds secretaris van een modelbouwclub, en publicist al vóór de oorlog in "de Modelbouwer") en beide broers modelbouw dé vrijetijdsbesteding...............
Niet vreemd dat in mijn boekenkast de vele publicaties zijn te vinden, inclusief de volledige bouwhandleiding voor de "Vink" (VH86, 1940), destijds verkrijgbaar via de Nederlandse Radio Omroep.
In 2007 is nog de "Havik" (VH87a, 1940) gebouwd, voorzien van een borstelloze motor.
Nu ben ik inmiddels ruim 60 jaar in de ban van het zweefvliegen, klein én groot, en verveelt het nog geen moment.
Rekenen, tekenen, bouwen, restaureren, ik kom nog steeds tijd te kort.
U bent gewaarschuwd !
Bekijk bijlage 268690 Bekijk bijlage 268691 Bekijk bijlage 268692 Bekijk bijlage 268694
Als deze tekeningen nog niet op die website staan wil ik ze graag toevoegen
https://webappsandmore.nl/tekeningen/
Maar dat werkt op een of andere manier niet?