Jaarlijkse pipermeeting bij mvc the wings nistelrode 20 augustus 2011 !!!

Mooie kist Dave... Veel plezier ermee...

Dave, die Citabria had maar een half veld nodig voor de start en de landing...

Zweeft ie erg door? Het is ten slotte een Piper...
Laag binnenkomen, en zo snel mogelijk de wielen aan de grond om te remmen, dan moet het kunnen....

Anders een grote prop met weinig spoed, dan kun je daar nog op remmen....
Dan moet het makelijk kunnen....

Frank...
 
Zoals al eerder vermeld, zal ik er ook zijn met mijn The World Models Piper supercub 1/3.
Spanwijdte 3m62
Aandrijving:Hacker A80 electromotortje.
Regelaar:Masterspin 170 regelaar.
Accu: 10S2P 10.000 lipo pakket.
Gewicht: niet gewogen, maar geschat 17 kilo.

Groetjes, Wim

P.S. BBQ?
 
Zo, mijn sig-piper is bijna klaar voor de maiden.
De motor zit erop en heeft al gedraaid, de raampjes zitten erop en de boel kan nu uitgewogen worden.

Is het bij dit toestel ook zo dat het cg op 1/3 vanaf de voorlijst zit?

grt, Louis
 
Misschien dat ik mij volgend jaar aanmeld met 3 pipers.. 2x een J3Cub (kleintje en een grotere broer) en de pawnee die ik van snijders over genomen heb..

Dit jaar te kort dag allemaal :(
 
zoals in een eerder bericht vermeld zitten de raampjes erin!

full


Iemand nog uitsluitsel over de positie van het CG?

Bij voorbaat dank!:yes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand nog uitsluitsel over de positie van het CG?

Bij voorbaat dank!:yes:

Je kunt inderdaad 1/3 van de totale vleugel breedte nemen. Een centimetertje minder kan ook geen kwaad hoor. En gewoon met een lege tank. ;)
Bij mijn twee Piper J3 cubs is dat ook (toevallig?) bij de voorste hoofdligger.

Succ6
 
Idd spannend maar je zal zien, een piper vliegt fantastisch :D Vooral op zo'n windstille avond als vandaag :p Doe je het wel op film vastleggen ? :D

En 1 tip, HEEEL rustig aan gas geven bij opstijgen, piper wilt vaak wegdraaien, als je heeel rustig gas geeft kun je goed bijsturen met rudder om hem rechtdoor te laten rijden. Als die eenmaal los is ook lekker rustig omhoog, zodat je geen stal krijgt :p

Verder VEEL SUCCES :D
 
En heeft er vandaag weer een Piper de maiden gehad? In iedergeval heb je mijn malletje kunnen gebruiken zie ik! Die Piper die zondag in Boxmeer ook vliegt ben ik inderdaad! Ben benieuwd naar het maidenverslag.
 
Nou, de maiden is geweest...

Hij vloog fantastisch....

Totdat de uitlaat losgetrilt was en voorover richting prop viel.
Wel een goede landing kunnen maken maar de prop was aan diggelen...

Ook bleek na de landing dat de tank lek was waardoor er brandstof in de romp liep.
Waarschijnlijk is dit lek nog het gevolg van de crash van het vorige toestel waar deze tank in lag, de dornier DO27....

Dus, komende donderdag een nieuwe prop plaatsen, andere tank, en hopen dat de electronica niks geleden heeft van de lekkende brandstoftank....

Filmpje volgt nog...

By the way, het is wel opvallend dat je met deze kist echt met richting moet sturen om hem de bocht om te krijgen...

Maar goed, het toestel heeft goed gevlogen en zal dit tijdens onze open dag w.s. ook weer doen... (afhankelijk van de electronica)

grt, Louis

P.S. de mal was inderdaad perfect! de ruitjes passen goed!
 
Hmm, dat is echt Piper Cub, met de richting sturen. Dan leer je eens echt vliegen met alle functies die je hebt. Aanrader: maak er geen mix functie voor.
Zag er goed uit Loeki.

Zie je in Nistelrode.
 
Ik geef juist wel 15-25 % zijroer via een mixer bij .

Is veel ontspanter vliegen . :D

En ga je slepen , watervliegen of berenvliegen of bij het starten moet je zo wie zo zijroer gebruiken.:yes:

Mvg Johan
 
Ooit een computer in een Piper gezien. Ik niet, alle piloten geven in een bocht zelf richting bij. Het voordeel is ook dat je leert sturen en gelijk met andere toestellen mooiere bochten gaat maken.
Gewoon een kwestie van leren en wennen. Ga een heli vliegen dan moet je wel richting bij geven en dat is dus echt niet te mixen.

Groetjes Rob.
 
Vanmorgen weer met de Piper gevlogen (richting op rol meegemixt... gemakzucht hé:rolleyes:).

De uitlaat had ik met vloeibare pakking en locktide vastgezet, en wat denk je...

Ja hoor, uitlaat op de lasnaad afgebroken...:yes:

Verder niks stuk, dus nu maar de orginele uitlaat van de zenoah-motor erop geschroeft.

Geeft wel iets meer Db's, maar het blijft tenminste zitten!!8-)
 
Vandaag alvast 10 vluchten gemaakt met de Piper, op het knuffelvliegen in St.Truiden. Heb gevlogen met kleine en grote knuffels alsook met 1 kg snoep ! :-)
 
Nog één vraagje...

Ik heb me via dit forum al min of meer aangemeld, maareh, moet ik me ook nog via de officiële site aanmelden?

Grt, Louis
 
Back
Top