Jaarlijkse pipermeeting bij mvc the wings nistelrode 20 augustus 2011 !!!

Ik doe ook mee met de BBQ. Alleen weet ik nog niet of het 1 of 2 personen wordt.
Aanmeldingen voor de BBQ graag voor 10 augustus doorgeven via de site.

Groetjes Rob.

Ja ja, er komen veel Pipers en dat is mooi!! Snijders heeft genoeg ervaring met het parkeerbeleid na het succes van gisteren. Ik BBQ niet mee, kom wel heel veel vliegen!

Hoi allemaal,

goed nieuws, de Piper heeft vandaag zijn maiden gedaan. Alles ging perfect.
De 2de vlucht was al dadelijk met 4 knuffels van mensen die zich van knuffeldatum hadden vergist ! Best spannnend... Voor hen en voor mij.

De kist is volgens mij echt wel groot om bij jullie te vliegen, maar in principe zal het wel gaan lukken... Cross the fingers.

Nu op zoek naar een bekende vriend voor mooie stickers. Heeft iemand het lettertype van de Piper clan ?

Groetjes,

Davy

Gefeliciteerd davy! Is er gefilmt ? ben er wel erg benieuwd naar! :p
Voor stickers zou ik eens contact opnemen met Johan (plotterwelt)!

Gefeliciteerd davy! Is er gefilmt ? ben er wel erg benieuwd naar! :p
Voor stickers zou ik eens contact opnemen met Johan (plotterwelt)!

Michael,

de film volgt nog.
De "bekende vriend" heb je ondertussen zelf al vernoemd... :-) Hij heeft echter niet het lettertype en geen kant-en-klare stickerset. Als ik die nog ergens kan vinden, zou het des te makkelijker zijn dus.

Groetjes,
Davy

Een foto van het fiere baasje...

Piper17.jpg

Andere foto's van de vlucht van vandaag vind je vanaf hier : Piper - Modelbouw foto's

Er stonden opeens enkele mensen op het veld die zich vergist hadden van datum van ons knuffelvliegen (het was normaal vandaag maar vanwege de "groenen" uitgesteld tot eind september). Zij kwamen speciaal uit Nederland en de kids waren natuurlijk bedroefd... Wat doe je dan ?? Dan steek je tijdens de 2de vlucht toch gewoon 4 knuffels in het toestel ????

Piper18.jpg

Piper40.jpg

Groetjes,

Davy

Mooie kist Dave .

Goed voor de Pipermeeting .

Hij heeft echter niet het lettertype en geen kant-en-klare stickerset.

Met ongeveer 2200 lettertypen op de PC kan ik niet gaan zoeken.:D

Jij moet zeggen welke lettertyp je wilt , de kleur en hoe groot en hoeveel.

Mvg Johan

Mooie kist Dave .
Goed voor de Pipermeeting .
Met ongeveer 2200 lettertypen op de PC kan ik niet gaan zoeken.:D
Jij moet zeggen welke lettertyp je wilt , de kleur en hoe groot en hoeveel.

Johan, ik weet dat je me uit de nood wil helpen, maar ook ik heb geen idee of er een "Piper font" is ... :-( Daarom dat ik niet durf zeggen "gebruik dit". Kleur zal zwart zijn, is mooi genoeg denk ik. En dan moet je me ook eens zeggen welke maten je exact nodig hebt ?

Wat een mooie kist zeg :D en hoe waren je ''flaps'' bevallen ? :o werkte dat een beetje goed ?

Nee, jammer genoeg werkte dat niet. Voor de mensen die het nog niet weten, zitten er op mijn toestel geen flaps. De eerste bouwer had die niet voorzien en wij wilden de vleugel ook niet opensnijden. Daarom hebben we voor de eerste keer eens geprobeerd om de rolroeren te gebruiken als flaps. Ze zijn zo ingesteld dat ze beide naar onder gaan, maar toch nog kunnen blijven sturen.
Echter, bij het proberen in de lucht, ging het toestel bijna 45 graden naar ONDER. Het enige wat we nog kunnen proberen is een mix in te bouwen dat ook het hoogteroer omhoog gaat als ik flap trek...

Ik vloog mijn 3,38 Decathlon ook op ons veld , geen probleem Dave ;)

Dat stelt me al meer gerust Johan... :-) Ook van boven de bomen gekomen ?

Groetjes,

Davy

P.S. filmpje is ook online nu (wel beetje blurry omdat de filmer de focus knop niet wist staan op mijn Canon EOS500D :-) :-) )

Laatst bewerkt door een moderator:
Over de bomen kun je met deze kisten bij ons niet binnenkomen haha. We hebben 4 mooie hoeken waarvandaan je redelijk laag aan kunt komen ;) maar dat gaat allemaal wel goedkomen zie ik!

Verder mooi filmpje! hij vliegt goed zo te zien! En idd ik denk dat je met de mix wel een beter resultaat zult krijgen betreft flaps.

Een Piper heeft geen flaps en die heb je ook niet nodig .

Ik ben een T.C.Piper aan het bouwen en die krijgt er ook geen .

Stickers snij ik straks voor mijne ook en als je die bevallen kan je ze wel iets groter krijgen dan .(ook andere lettercombinatie met .BE :D)

Mvg Johan

mijn piper heeft wel flaps (ook het echte model) en een cherokee ook en ook de comanche 180 heeft flaps.

Laatst bewerkt:
:yes: die is ook (origineel) iets overpowered en heeft een andere motorkap als de gewone J3 cub

(Johan S., PB-tje gelezen?)

Er zijn vele pipers met flaps hoor... Onder meer de supercub (vanaf de PA18-125 volgens wikipedia), de arrow, archer, cherokee, seneca etcetera... Pawnee weet ik niet, waarschijnlijk wel.
Echter op de J3 Piper Cub niet, en die zal Johan wel bedoelen (?).

ah OK,
en die van Davy is een Supercub (aan de motorkap te zien) maar heeft die geen gewone flaps en gebruikt dus de rolroeren als flaps. een beetje een kruising tussen een J3 en een supercub? (iemand een suggestie voor een naam?)

Back