Jamara cessna 182(Filmpje maiden Flight)

@ Alexzzz: plaats ook hoe die in elkaar ging en wat ik eraan verander, zoals ik eerdaags ook ga plaatsen hoe ik het voorwiel om ga toveren tot neuswiel, maar echt uitgebreid is het niet nee omdat het zo'n makkelijk in elkaar te zetten toestel is maarja waar moet ik dit anders zetten???

@ Danny Mulders: :roll:Ooooh bedoelde je dat ??:wink:
ik geloof niet dat we zoiets hier hebben maar ik zal googlemaps is raadplegen, mooi veld hebben jullie daar. hier in het dorp ben ik de enige die modelvliegt
dus daar richt je geen club mee op en krijg je geen veld voor toegewezen :(
maar ik ga de openbare weg als start en landingsbaan gebruiken en dat doe ik hier:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=...950051,4.965469&spn=0.00117,0.003374&t=k&om=1

op de weg starten en dan gauw bij de boer het veld inrennen :D hopelijk vind ie het niet erg anders heb ik dalijk zn stieren achter me aan 8O
 
Ik ben het helemaal met je eens Alex.
Een bouwverslag moet wel een beetje gedetaileerd zijn.
Ik ben zelf geen voorstander van bouwverslagen in een subdraadje.
Maar het wordt wel een steeds groter rommeltje zo helaas.
Maar laten we weer ontopic gaan.
 
Hé broertje, zonde van je neuswiel, zal ik hem de volgende keer dan maar weer opgooien ? :wink:
FF over dat wiel verplaatsen naar achteren, hoe wil je dat gaan doen zonder het zwaartepunt van je toestel te veranderen ?


Groetjes, Jesse.
 
zeker jammer van mn wiel en denk dat het inderdaad beter is als jij volgende keer gooit want ik ben er echt geen held in.
hoop dat het mogelijk is het wiel te verplaatsen en hem mooi op alle 3 de wielen te laten rusten zonder het zwaartepunt te verleggen.
de wielstang word dan korter en gaat dus minder snel kapot vandaar dat ik hem wilde verplaatsen, ga het zo allemaal even schoonmaken
de modder eraf krabben :? daarna kijken of die op de achterkant wil rusten als alles erin zit.
 
mischien een kleine tip,

je kan mischien een beetje leren opgooien met van die kleine vrije vlucht modelletjes en hiermee een beetje oefenen. ik weet niet of het werkt, bij mijn iniedergeval wel. in het begin gooide ik mijn toestel (silverlit airlifter) bijna verticaal de lucht is :D:D
 
zo net even het wieltje gemaakt
heb het afgebroken stuk warm gemaakt met aansteker en door de onderkant van de romp geprikt om een mooi gaatje te maken.
daarna er weer uitgehaald en mijn epoxy gemengt en op de romp en wielstang gesmeert daarna het wiel erin geprikt en nu laten drogen tot
de volgende vlucht. wielstang zo ver mogelijk in de romp geduwt om hem minder kwetsbaar te maken
hier de foto van de nieuwe situatie:
cessna182018gt7.jpg
 
oke ik ontdek net iets wat ik verontrustend vind.
als ik hem aanzet en geef volgas begint ie met lekker veel touren te draaien maar na een seconde of 5 gaat ie gelijk terug naar zachter en levert hij
bijna geen vermogen meer. hoe kan dit en wat kan ik hieraan doen? accu was net opgeladen dus hij kan niet leeg zijn.
het is een speed 400 7,2 volt motor aangesloten op een Ni-Cd 2/3 A 600 mAH 8,4 V accu
heb nog wel een lipo liggen en een regelaar daarvoor misschien dat ik die moet proberen??
ik die het weet mag me uit de brand helpen
 
Hmm, ik denk dat je motor teveel stroom uit je accu trekt, volgens deze tabel trekt een speed 400 7,2V onbelast 7 ampere, met prop dus nog iets meer.
Ik weet niet of het bij nicad's en nimh's hetzelfde werkt als bij lipo's maar dan zit je dus met een maximale ontlaadstroom van,: 0,6 (ampere van je accu) maal 8,4 (voltage van je accu = 5,04 ampere.

Volgens mij heb ik hier nog een 1100 mah accu van 7,2V van jou liggen, als je daar 1 cel bij soldeerd heb je een mooie accu voor in je cessna, bovendien is die ook nog eens lekker licht zodat je niet gelijk over het max. gewicht van je toestel gaat.
Je zou ook eerst ff een Gunther prop kunnen proberen, die zijn qua efficientie waarschijnlijk beter dan de prop die er nu op zit, en misschien trek je dan ook wel wat minder ampere.

Groetjes, Jesse.
 
ik denk dat je er net zo goed een goedkope lipo in kan gooien, tenzij je die zelf nog hebt, gooi die er dan in, dan wordt het denk ik al een stuk leuker vliegen. :D:D
 
heb nog een regelaar voor die lipo al moeten we die eerst nog zien te snappen :oops:
7,4 volt is 2 cels lipo tog?? die heb ik ook nog namelijk
 
Hmm, ff wat rechtzetten, de berekening die ik hierboven neerzette is niet juist.
De uitkomst moet zijn 5,04 Watt (voltage*ampere is immers wattage!)
Wat ik eigenlijk moest doen is de ontlaadcapaciteit vermenigvuldigen met het amperage van de accu maar die waarde weet ik niet voor die nicad.

Gewoon die 3S lipo er aan hangen , dat gaat zeker werken ;)

Groetjes, Jesse.
 
Back
Top