Jamara cessna 182(Filmpje maiden Flight)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Flying Davy, 24 dec 2006.

  1. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    aaah, The Ren and Stimpy show :D
    keek ik eigenlijk best veel, sloeg nergens op...
    maiden ging lekker zo te zien :wink:

    zo heb ik mijn four-star 40 om zeep geholpen... :oops:
     
  2. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Sloeg nergens op maar was wel vet lachen als je ten minste van droge humor houd.
    Had het nummer toevallig nog op mn pc staan en vond t wel grappig om onder deze maiden te zetten.
    Vrolijk, en das precies hoe die zich gedraagt. Zonde van je four star, maar je probeert toch nieuwe dingen.
    Heb inmiddels door dat die inverted met dit toestelletje veel hoogte verliest en je dus hoog in moet zetten.
    Maarja dat weet je de eerste keer niet.
     
  3. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Pfoe wat een wind vandaag, maarja te mooi weer verder om niet te vliegen. Dus toch maar even de cessna omhoog gegooid.
    Vloog heel nerveus met zoveel wind(ongeveer windkracht 5 :?) en met de wind mee heeeeeeel snel. Helaas ook zo snel
    dat bij de eerste beste bocht na fullspeed low fly-by mn vleugel het zo zwaar kreeg dat ie lichtjes knikte(mn broer hoorde het
    gebeuren ikzelf niet :oops:). Besloten om te landen dus eerst even tegen de wind in om een goed circuitje te kunnen vliegen en
    de snelheid er een beetje uit te krijgen. Toen een bocht naar wind mee en hier ging het fout. Toestel verloor hoogte en maakte
    heeel veel snelheid(logisch ook eigenlijk). Doordat ie zoveel hoogte verloor en zo snel ging werd ie stuurloos. Reageerde niet
    meer op de roeren(zal wel flutter geweest zijn), maar hij ging wel op een stel woonhuizen af :?. Dus de billen tegen elkaar(anders had
    ik een vieze onderbroek gehad :wink:) en gas eraf en full up geven op de hoop hem tijdig in een stall te trekken. Wat gelukkig gebeurde,
    toestel landde in de achtertuin van het huis waar die op af ging zonder ook maar iets geraakt te hebben :D!!!! Alles even gechecked en de
    vleugel was t enige dat beschadigt was, maar is nog wel mee te vliegen maar niet meer met zoveel wind. ga de vleugel dus nog meer
    verstevigen want ik wil niet het risico lopen op een geknikte vleugel in de vlucht. gelukkig was er niemand thuis en is er geen schade
    veroorzaakt. we hebben er achteraf wel om gelachen maar op t moment zelf was t wel even spannend zeg. helaas staat het niet op film,
    door de zon kon mn broer het toestel niet volgen omdat het schermpje niet duidelijk genoeg was.
     
  4. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Heh, ik had wel een filmpje er van willen zien.
    Maar ik begrijp heel goed dat je hem wel even "kneep"
     

Deel Deze Pagina